وضعیت طرح ترافیک تهران امروز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

در این پست از صفحه اقتصاد درباره زمان شروع و پایان طرح ترافیک تهران امروز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ و همچنین وضعیت طرح ترافیک امروز و نرخ جدید طرح ترافیک پایتخت در سال ۱۴۰۳ مطلبی را آماده کرده ایم که در زیر از نظرتان می گذرد.

وضعیت طرح ترافیک تهران امروز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰ در معابر تعیین شده اجرا می‌شود. 

افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند، می‌توانند طرح خود را به صورت هفتگی، از روز چهارشنبه هفته قبل و یا به صورت روزانه رزرو کنند.

سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک خودروها در معابر شهر تهران نسبت به اجرای طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ اقدام می‌کنند، بر این اساس تنها خودروهایی مجاز به ورود به محدوده طرح ترافیک هستند که دارای مجوز باشند در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

برای سال‌جاری نیز شورای شهر تهران که مسئولیت نرخ گذاری را بر عهده دارد در اواسط بهمن ماه سال گذشته، رقم پایه طرح ترافیک و ضرایب محاسبه را مشخص کرد که بر این اساس رقم نرخ پایه طرح ترافیک از ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۷۵ هزار تومان در سال‌جاری افزایش یافت. همچنین بر اساس مجوزی که شورای شهر به شهرداری تهران داده است، به مانند هر سال عوارض تردد وسایل نقلیه‌ای که به صورت غیرمجاز در محدوده‌‎های ممنوعه تردد می‌کنند، در صورت تکمیل نبودن ظرفیت سقف مجاز تردد روزانه، مطابق حداکثر ضرایب پیش‌بینی شده و در جداول ضرایب مربوط به روز و ساعت تردد و همچنین ضرایب مربوط به آلایندگی وسایل نقلیه محاسبه خواهد شد.

به عبارتی ساده تر ضریب تردد در محدوده طرح ترافیک (حلقه اول) ۱.۵ درصد، محدوده کنترل آلودگی هوا(حلقه دوم) در روزهای غیرمجاز ۰.۷۵ درصد و هر دو محدوده طرح ترافیک (حلقه اول) و کنترل آلودگی هوا (حلقه دوم) ۱.۵ درصد پیش‌بینی شده است.

​بنابر این گزارش، زمان ورود و خروج خودروها به محدوده طرح ترافیک نیز یکی از شاخص‌های تعیین قیمت خواهد بود، بگونه‌ای که بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، ضریب مربوط به ساعت تردد، برای اولین ورود یا تردد در ساعات اوج صبحگاهی یعنی ساعت ۶:۳۰ تا ۱۰ صبح و آخرین خروج یا تردد از ساعت ۱۶ تا ۱۹ ضریب ۱.۵ درصد خواهد بود.

همچنین اولین ورود یا تردد در ساعات اوج صبحگاهی یعنی ۶:۳۰ تا ۱۰ صبح و آخرین خروج یا تردد در ساعات غیراوج  یعنی قبل از ۱۶ یا بعد از ۱۹ ضریب یک درصد خواهد بود و اولین ورود یا تردد در ساعات غیر اوج یعنی ساعت ۱۰ صبح به بعد و آخرین خروج یا تردد در ساعات اوج عصرگاهی یک درصد، اولین ورود یا تردد در ساعات اوج عصرگاهی یعنی ساعت ۱۶ تا ۱۹ عصر  و آخرین خروج یا تردد در ساعات اوج عصرگاهی یعنی ساعت ۱۶ تا ۱۹،  یک درصد و اولین ورود یا تردد در ساعات غیر اوج یعنی ساعت ۱۰ صبح به بعد و آخرین خروج یا تردد در ساعات غیر اوج یعنی قبل از ۱۶ یا بعد از ۱۹،  ۰.۷ درصد اعمال خواهد شد.

​علاوه بر شاخص هایی همچون زمان و محدوده تردد، آیتم سومی نیز در محاسبه نرخ طرح ترافیک موثر است و آن هم ضریب مربوط به آلایندگی وسیله نقلیه است، بگونه‌ای که بر این اساس و با توجه به مصوبه شورای شهر تهران برای تردد وسایل نقلیه هیبریدی و وسایل نقلیه برقی ضریب صفر درصد، وسایل نقلیه دارای گواهی معاینه فنی برتر تهران ۰.۸ درصد، وسایل نقلیه دارای گواهی معاینه فنی معتبر از مراکز معاینه فنی تهران ۰.۹ درصد و وسایل نقلیه دارای گواهی معاینه فنی معتبر یک درصد تعیین شده است.

همچنین بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، عوارض تردد خودروی متعلق به ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا که در سامانه «تهران من» ثبت نام و عوارض سالیانه خودرو و بدهی عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای خودروی خود را پرداخت کرده باشند، جهت صدور مجوز تردد به محدوده‌ها، متناسب با محدوده مرتبط با محل سکونت با ضریب ۰.۵ محاسبه می‌شود.

این در حالی است که بنا به گفته سازمان حمل و نقل شهرداری تهران، طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا از روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳، همانند سنوات گذشته از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰ اجرا می‌شود و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند، می توانند طرح خود را به صورت هفتگی، از روز چهارشنبه هفته قبل و یا به صورت روزانه رزرو کنند.

نقشه جدید و کامل محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تهران

راهنمای رزرو مجوز روزانه طرح ترافیک تهران

  • امکان "رزرو مجوز روزانه طرح" از ظهر روز چهارشنبه هر هفته، در سامانه تهران من برای هفته‌ی آتی وجود خواهد شد. هم‌‌چنین امکان "رزرو مجوز روزانه طرح" برای روزهای هفته‌ای که در آن قرار داریم، در صورت عدم تکمیل ظرفیت روزانه، وجود دارد.

  • امکان "رزرو مجوز روزانه طرح" برای هر روز تا پایان همان‌‌روز (ساعت 24) در صورت عدم تکمیل ظرفیت مجاز روزانه، امکان‌‌پذیر است. لذا در صورتی‌‌که به هر دلیلی بدون رزرو، تردد انجام شده باشد، حتما تا پایان وقت همان‌‌روز می‌‌بایست نسبت به رزرو اقدام شود.

  • در صورتی که ظرفیت مجاز روزانه‌ی "رزرو مجوز روزانه طرح" به پایان برسد، امکان رزرو وجود نخواهد داشت و شما مجاز به تردد در محدوده‌ی طرح ترافیک نخواهید بود و در صورت تردد، بیشینه‌ی ضرایب برای محاسبه‌ی عوارض برای خودروی شما اعمال و از کیف پول شهروندی شما کسر و یا به حساب بدهی شما منظور خواهد شد.

  • مبلغ پرداختی از بابت ثبت "رزرو مجوز روزانه طرح" برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، در حساب شهروندی شما مسدود خواهد شد.

  • امکان لغو "رزرو مجوز روزانه طرح" برای هر روز تا ساعت ۶ صبح همان‌روز امکان‌پذیر است.

  • به منظور ثبت "رزرو مجوز روزانه طرح" برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، شما می‌‌بایست حتما یک خودروی تحت پوشش دارای معاینه فنی معتبر در حساب کاربری خود داشته باشید.

  • درخواست‌‌های ثبت‌‌شده برای "رزرو مجوز روزانه طرح" شما منحصر به پلاک خودروی مشخص است و در صورتی‌که شما دارای چندین خودرو در حساب کاربری خود هستید، می‌‌بایست برای تردد هر یک جداگانه اقدام به ثبت رزرو نمایید.

  • امکان جابه‌‌جایی رزرو از یک خودرو به خودروی دیگر وجود ندارد و می‌‌بایست رزرو خودروی اول لغو و در صورت وجود ظرفیت برای خودروی دیگر ثبت رزرو انجام شود.

  • برای ورود به محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیازی به رزرو نیست.

تعیین عوارض تردد طرح ترافیک سال ۱۴۰۳

زمان طرح ترافیک فردا

ماده یکم (1) مصوبه طرح ترافیک ۱۴۰۳

ورود یا تردد وسایل نقلیه به محدوده‌ها‌ی طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، منوط به پرداخت عوارض و اخذ مجوز تردد موضوع این ماده است. عوارض تردد وسایل نقلیه مجاز در هر یک از محدوده‌های فوق‌الذکر در هر روز برابر است با حاصل ضرب نرخ پایه عوارض به مبلغ یک میلیون (1000000) ریال (با احتساب بیست درصد عوارض توسعه حمل و نقل ریلی) در ضریب مربوط به محدوده تردد (جدول شماره یک)، ضریب مربوط به ساعت تردد (جدول شماره دو ) و ضریب مربوط به آلایندگی وسیله نقلیه (جدول شماره سه).

همچنین عوارض تردد وسایل نقلیه‌ای که به صورت غیرمجاز در محدوده‌های ممنوعه‌ی تردد موضوع این ماده تردد می‌نمایند در صورت تکمیل نبودن ظرفیت سقف مجاز تردد روزانه، مطابق حداکثر ضرایب پیش‌بینی شده وفق جداول ذیل محاسبه خواهد شد.

جدول شماره (1) - ضریب مربوط به محدوده تردد
محدوده تردد ضریب
طرح ترافیک (حلقه اول) 1.5
کنترل آلودگی هوا (حلقه دوم) در روز غیرمجاز 0.75
هر دو محدوده‌ حلقه اول و حلقه دوم 1.5
جدول شماره (2) - ضریب مربوط به ساعت تردد
ساعت تردد ضریب
اولین ورود یا تردد آخرین خروج یا تردد
ساعات اوج صبح (6:30 تا 10) ساعات اوج عصر (16 تا 19) 1.5
ساعات اوج صبح (6:30 تا 10) ساعات غیر اوج (قبل از 16 یا بعد از 19) 1
ساعات غیر اوج (10 به بعد) ساعات اوج عصر (16 تا 19) 1
ساعات اوج صبح (6:30 تا 10) ساعات اوج صبح (6:30 تا 10) 1
ساعات اوج عصر (16 تا 19) ساعات اوج عصر (16 تا 19) 1
ساعات غیر اوج (10 به بعد) ساعات غیر اوج (قبل از 16 یا بعد از 19) 0.7

*با تغییر ساعت خاتمه 19 در نیمه دوم سال، ساعت مصوب شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ملاک محاسبه است. 

جدول شماره (3) - ضریب مربوط به آلایندگی وسیله نقلیه
نوع وسیله نقلیه ضریب
هیبریدی 0
برقی 0
معاینه فنی برتر تهران 0.8
معاینه فنی معتبر از مراکز تهران (1) 0.9
معاینه فنی معتبر 1
با عمر بیش از 20 سال (2) 1.2

(1): در صورت ایجاد دسترسی لازم از سامانه سیمفا
(2): در صورت ایجاد دسترسی لازم از سامانه سیمفا

تبصره یکم (1): «وسیله نقلیه مجاز» به خودروهایی اطلاق می‌شود که مطابق ضوابط و مقررات قانونی دارای معاینه فنی معتبر بوده و فاقد بدهی عوارض سالیانه خودرو باشند و نسبت به انجام ثبت نام در سامانه «تهران من» (my.tehran.ir) اقدام نموده و در سقف مجوزهای ورودی روزانه (مصوب شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران) نسبت به رزرو مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک اقدام نمایند.

تبصره دوم (2): شهرداری تهران مکلف است در صورت رزرو مجوز روزانه ورود در طرح ترافیک و عدم ورود در محدوده‌ی مذکور، نسبت به دریافت معادل بیست درصد (20%) نرخ پایه از متقاضیان اقدام نماید.

تبصره سوم (3): شهرداری تهران (سازمان حمل و نقل و ترافیک) مجاز است به ازای هر پلاک ثبتی، عوارض تردد یک خودروی متعلّق به ساکنین محدوده‌های طرح و ترافیک و کنترل آلودگی هوا که در سامانه «تهران من» ثبت نام و عوارض سالیانه خودرو و بدهی عوارض تردد در محدوده‌ی طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا خودروی خود را در تهران پرداخت کرده باشند، جهت صدور مجوز تردد به محدوده‌های مذکور، متناسب با محدوده مرتبط با محل سکونت را با ضریب پنج دهم (0.5) محاسبه و اعمال نماید.

تبصره چهارم (4): به ازای صدور «مجوز سالیانه تردد در محدوده طرح ترافیک در کل سال»، برای هر خودرو به میزان سه میلیون و نهصد و سی و هفت هزار و نهصد و بیست (3/937/920) ریال بابت بهای خدمات اخذ می‌گردد.

تبصره پنجم (5): به منظور رعایت سقف ورود وسایل نقلیه در محدوده طرح ترافیک (حلقه اول) مطابق ضوابط مصوب شورای ترافیک شهر تهران، شهرداری تهران (سازمان حمل و نقل و ترافیک) مکلف است به محض تکمیل ظرفیت، نسبت به اطلاع‌رسانی به شهروندان از طریق سامانه و نرم‌افزار تهران من اقدام نموده و از پذیرش تقاضای مجوز روزانه مازاد خودداری نماید. شهرداری تهران (سازمان حمل و نقل و ترافیک) مکلف است خودروی وارد شده غیرمجاز را جهت اعمال قانون به پلیس راهور تهران معرفی نماید.

تبصره ششم (6): عوارض تردد وسایل نقلیه پلاک شهرستان با اعمال ضریب یک و دو دهم (1/2) تعیین و محاسبه می‌شود.

تبصره هفتم (7): خودروهای تاکسی که منطبق با ضوابط سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در زمینه حمل مسافر فعالیت نمی‌کنند با اعلام آن سازمان به عنوان خودروی عادی محسوب شده و مشمول پرداخت عوارض تردد موضوع این مصوبه می‌باشند.

ماده دوم (2) مصوبه طرح ترافیک ۱۴۰۳

عوارض تردد وسایل نقلیه بیماران خاص و افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی که انجام فعالیت‌ها، وظایف شغلی و امور درمانی ایشان مستلزم ورود به محدوده‌ها‌ی طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا می‌باشد در سقف مجوزهای ورودی در کل سال با اعمال ضریب یک دهم (0.1) تعیین و محاسبه می‌شود.

تبصره:وسایل نقلیه با پلاک ویلچر (ژ) که انجام فعالیت‌ها، وظایف شغلی و امور درمانی ایشان مستلزم ورود به محدوده‌های ممنوعه‌ی تردد است، مشمول پرداخت عوارض موضوع این مصوبه نمی‌باشند.

ماده سوم (3) مصوبه طرح ترافیک ۱۴۰۳

به شهرداری تهران (سازمان حمل و نقل و ترافیک) اجازه داده می‌شود حداکثر پنج درصد (5%) از کل مجوزهای صادره را در موارد خاص با اعمال ضریب یک دهم (0.1) محاسبه و صادر کند. نحوه تعیین موارد خاص از جمله خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری به موجب دستورالعملی که به تأیید کمیسیون مشترک متشکل از کمیسیون عمران و حمل و نقل و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران می‌رسد، تعیین می‌شود.

تبصره: به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود به خبرنگارانی که از سهمیه تخصیص یافته استفاده نکرده یا فاقد خودرو می‌باشند، کارت بلیت الکترونیک رایگان یک (1) ساله جهت استفاده از وسایل نقلیه عمومی اختصاص دهد.

ماده چهارم (4) مصوبه طرح ترافیک ۱۴۰۳

به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود عوارض ورود و تردد در محدوده‌های ترافیکی موضوع ماده یکم (1) این مصوبه را با رعایت سقف مجوزهای ورودی به محدوده‌های مذکور برای جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر با ارائه تأییدیه بنیاد شهید و امور ایثارگران، با ضریب صفر محاسبه نماید.

ماده پنجم (5) مصوبه طرح ترافیک ۱۴۰۳

عوارض تردد خودروهای مذکور در جدول ذیل که در زمینه جابه‌جایی مسافر فعالیت نموده و در سامانه تهران من ثبت نام و دارای پروانه فعالیت از شهرداری تهران باشند، در سقف مجوزهای مصوب شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران به شرح جدول زیر محاسبه و اعمال می‌گردد:

جدول شماره (4) - ضریب خودروهای جابه‌جایی مسافر
نوع خودروها ضریب
آژانس و مؤسسات اتومبیل کرایه 0.6
سواری مجاز پلاک (ع) تهران (1) 0.3
مینی‌بوس و اتوبوس مجاز پلاک (ع) تهران (2) 0
سرویس مدارس (3) و آموزشگاه‌ رانندگی 0.3

(1): مشروط به ثبت نام در سامانه "تهران من"
(2): مشروط به ثبت نام در سامانه "تهران من"
(3): فقط در روزهای تحصیلی

ماده ششم (6) مصوبه طرح ترافیک ۱۴۰۳

عوارض تردد وسایل ‌نقلیه باری پلاک تهران (وانت‌بارها و کامیونت‌های تا سقف شش تن) که دارای پروانه فعالیت از شهرداری تهران می‌باشند، حسب نوع ناوگان، ظرفیت ناوگان و نوع باربرگ دریافتی مطابق جدول ذیل تعیین و محاسبه خواهد شد:

طرح ترافیک امروز

تبصره: وسایل نقلیه باری درصورتی مشمول تسهیلات برتر می‌باشند که در هر روز حداقل سه باربرگ همراه با ارسال اطلاعات مکانی و زمانی آن تردد از طریق gps یا هر طریق دیگر به سامانه بارانه شهرداری تهران، صادر نماید. همچنین تا زمان فراهم شدن زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری جهت ارسال اطلاعات مکانی و زمانی تردد، صدور حداقل سه باربرگ در روز برای برخورداری از تسهیلات برتر ملاک عمل خواهد بود.

ماده هفتم (7) مصوبه طرح ترافیک ۱۴۰۳

عوارض صدور مجوز روزانه ورود به محدوده کامیون ممنوع در شهر تهران در موارد خاص که به تشخیص سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران صادر می شود، به شرح جدول ذیل تعیین می‌گردد:

جدول شماره (6) - عوارض صدور مجوز روزانه در موارد خاص
سن ناوگان نرخ عوارض (1)
تا 5 سال 50 هزارتومان
5 سال تا 15 سال 70 هزارتومان
15 سال به بالا 90 هزارتومان

(1) برای کامیون‌های بالای 6 تن ظرفیت مشروط به دریافت باربرگ

تبصره یکم (1): تردد شبانه وسایل نقلیه باری در محدوده‌ی کامیون ممنوع شهر تهران از ساعت (23) الی ساعت (6)، در صورت عدم دریافت باربرگ و یا تردد خارج از مسیر تعیین شده در باربرگ، مشمول پرداخت عوارض به میزان 90 هزارتومان بوده و در صورت دریافت باربرگ، عوارض مذکور برای وسایل نقلیه مذکور با ضریب صفر محاسبه می‌گردد.

تبصره دوم (2): کامیون‌های حامل سوخت و آرد مشمول پرداخت عوارض صدور مجوز روزانه نبوده و صرفاً مکلف به دریافت باربرگ خواهند بود.

تبصره سوم (3): صدور مجوز تردد برای کامیون‌ها در ساعات مجاز تردد، منوط به دارا بودن معاینه فنی معتبر و اخذ مجوز از سامانه حمل و نقل بار و کالای شهرداری تهران (بارانه) است. همچنین، تردد کامیون‌های بالای شش (6) تن ظرفیت در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، مستلزم پرداخت عوارض و ضرایب مذکور در ماده یکم (1) این مصوبه نیز می‌باشد.

ماده هشتم (8) مصوبه طرح ترافیک ۱۴۰۳

شهرداری تهران موظف است به منظور جبران عوارض ناشی از ورود یا تردد غیر مجاز وسایل نقلیه در محدوده‌های موضوع این مصوبه، نسبت به شناسایی وسایل نقلیه‌ای که عوارض موضوع این مصوبه را پرداخت نکرده‌اند اقدام و بدهی دارنده وسیله نقلیه بابت عوارض پرداخت نشده را به حساب وی منظور و به آخرین شماره تلفن مالک ثبت شده در سامانه تهران من، پیامک کند.

مالکان وسایل نقلیه‌ مکلفند ظرف مدت ده روز کاری از تاریخ دریافت پیامک بدهی عوارض‌های موضوع این مصوبه، نسبت به پرداخت و تسویه بدهی اعلامی اقدام نمایند؛ در صورت عدم پرداخت بدهی، به صورت ماهیانه دو درصد (2%) و تا سقف بیست و چهار درصد (24%) سالیانه، جریمه بدهی بر میزان بدهی اعلامی افزوده خواهد شد. ‌بدهی عوارض‌های موضوع این مصوبه به عنوان دیون معوق به حساب پلاک مربوطه ثبت و نقل و انتقال خودرو منوط به پرداخت آن خواهد بود.

تبصره یکم (1): پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مکلف است نسبت به اعمال قانون وسایل نقلیه متخلف از ضوابط مقرر در این مصوبه در خصوص تردد غیرمجاز در محدوده‌های موضوع مصوبه اقدام ‌نماید.

تبصره دوم (2): شهرداری تهران (سازمان حمل و نقل و ترافیک) مجاز است حداکثر سه درصد (3%) از درآمد ناشی از مدیریت محدوده‌ها‌ی موضوع این مصوبه را در راستای بهبود اجرای طرح، تقویت و پیشتیبانی لجیستیکی و نیروی انسانی برای پلیس راهور تهران بزرگ به منظور اجرای کامل طرح و همچنین وصول مطالبات هزینه کند. 

تبصره سوم (3): شهرداری تهران موظف است پلاک وسایل نقلیه‌ای که به صورت غیرمجاز در محدوده‌های موضوع این مصوبه تردد می‌نمایند را جهت اعمال قانون به پلیس راهور اعلام نماید. تخصیص درآمد موضوع تبصره دوم (2) این ماده به پلیس راهنمایی و رانندگی، با تأیید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قابل انجام است.

ماده نهم (9) مصوبه طرح ترافیک ۱۴۰۳

شهرداری تهران (سازمان حمل و نقل و ترافیک) مکلف است نسبت به اختصاص مجوز سالانه تردد، در قالب سهمیه در خصوص اشخاص متقاضی در چارچوب ضوابط این مصوبه اقدام نموده و براساس نرخ پایه عوارض و متوسط ضرایب مذکور در ماده یکم (1)، با اعمال ضریب حداقل شصت و پنج صدم (0.65) مبلغ را محاسبه و در ابتدای سال دریافت نماید.

تبصره سوم (3) ماده یکم (1) این مصوبه شامل اینگونه سهمیه‌ها نمی‌گردد. همچنین به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود نسبت به تهیه بسته‌های اعتباری کمتر از یک سال برای صدور مجوز ورود و تردد در محدوده‌ها‌ی موضوع ماده یکم (1) با اعمال ضریب حداقل هشت دهم (0.8) اقدام نماید.

ماده دهم (10) مصوبه طرح ترافیک ۱۴۰۳

شهرداری تهران مکلف است با راه اندازی و بروزرسانی مستمر تجهیزات کنترل هوشمند، اهتمام لازم را نسبت به مدیریت و نظارت بر محدوده‌های کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک بعمل آورد.

ماده یازدهم (11) مصوبه طرح ترافیک ۱۴۰۳

شهرداری تهران مجاز است عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و تقاضای سفر مربوط به خودروهای قوه قضاییه را در چارچوب سهمیه‌های تخصیص یافته، طی تفاهم‌نامه‌ای با بدهی های شهرداری تهران تهاتر نماید.

ماده دوازدهم (12) مصوبه طرح ترافیک ۱۴۰۳

از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه کلیه مصوبات قبلی شورای اسلامی شهر تهران مرتبط با عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا ملغی و مصوبه فعلی ملاک عمل خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان