تقویم نجومی امروز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲

در این پست از صفحه اقتصاد تقویم نجومی امروز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲، مصادف با ۴ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۵ مارس ۲۰۲۴ از نظرتان می گذرد.

تقویم نجومی امروز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

تقویم نجومی امروز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲، مصادف با ۴ رمضان ۱۴۴۵ و ۱۵ مارس ۲۰۲۴ از نظرتان می گذرد.️ جمعه متعلق است به امام زمان صاحب الزمان (عج) می باشد، اعمال نیک خود را به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

مناسبت‌های دینی و اسلامی ۲۵ اسفند

۲۵ اسفند سیصد و شصت و یکمین روز سال در گاه‌شماری خورشیدی است. به پایان سال ۴ روز باقی‌است.

روز شهردار در ایران به مناسبت سالروز شهیدشدن مهدی باکری.

روز بزرگداشت پروین اعتصامی. ۱۲۸۵ – رخشندهٔ اعتصامی، مشهور به پروین اِعتِصامی، شاعر

پایان سرایش شاهنامه

۱۳۷۳ – سید احمد خمینی، دومین فرزند پسر آیت‌الله خمینی،

۴ رمضان در تقویم هجری قمری قراردادی دویست و چهلمین روز سال است.

۱۵ مارس در تقویم گرگوری، هفتاد و چهارمین (در سال‌های کبیسه هفتاد و پنجمین) روز سال است. ۲۹۱ روز تا پایان سال باقی است.

۴۴ (پیش از میلاد) – ترور ژولیوس سزار.

امروز قمر در «برج جوزا» است.

امروز مناسب برای امور زیر است:

غاز نوشتن مقاله و کتاب و پایان‌نامه دیدار با صاحب منصبان و مسئولان شروع به آموزش و یادگیری ارسال کالا نگارش ادعیه،حرز وخواندن‌نماز حرز وبستن‌حرز امور ازدواجی آغاز بنایی و خشت بنا نهادن امور زراعی خرید وسیله سواری تجارت و داد و ستد صلح و آشتی دادن

مسافرت خوف حادثه دارد و در صورت ضرورت همراه صدقه باشد.

زایمان مناسب و نوزاد شایسته و مبارک باشد.

انعقاد نطفه و مباشرت

امشب (شب جمعه): پس از فضیلت نماز عشاء، فرزند سخنوری توانا و کلامش در عمق جان مردم اثر کند و از یاران #امام_زمان علیه‌السلام باشد. 

اصلاح سر و صورت باعث غم و اندوه می‌شود.

حجامت، فصد و زالو انداختن باعث درد در سر می‌شود.

ناخن گرفتن روز بسیار خوب و مستحب هم است. روزی را زیاد‌، فقر را برطرف، عمر را زیاد و سلامتی آورد.

بریدن پارچه روز بسیار مبارکیست و باعث برکت در زندگی و طول عمر می‌شود.

تعبیر خواب خواب و رویایی که امشب (شب جمعه) دیده شود تعبیرش از ایه ۴ سوره مبارکه نساء است. ﴿﷽ و اتوا النساء صدقاتهن﴾ خواب بیننده یا ازدواج کند یا مال زیاد و‌ یا هدیه‌ای به او برسد. ان شاءالله مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

وقت استخاره از اذان صبح تا طلوع آفتاب بعد از زوال ظهر تا ساعت ۱۶ عصر

ذکر روز جمعه

اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح جمعه

۲۵۶ مرتبه «یا نور» موجب عزیز شدن در چشم خلایق می‌گردد.

تقویم نجومی

آیا امروز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ قمر در عقرب است؟

خیر امروز جمعه ۲۵ اسفند قمر در عقرب نیست.

قمر در عقرب اسفند ماه : روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ساعت ۷:۳۷ دقیقه قمر داخل عقرب می‌شود و روز شنبه ۱۲ اسفند ساعت ۱۷:۱۶ دقیقه قمر از عقرب خارج می‌شود.

قمر در عقرب بر مبنای برج عقرب

یک مبنای دیگر که اهل نجوم در رابطه با قمر در عقرب بیشتر از آن آگاهی دارند و سختی کار آن این است که شناخت آن نیاز به تخصص های خاص نجومی دارد، وجود قمر در برج عقرب هست که معمولا از انتهای زمان وجود قمر در صورت فلکی عقرب آغاز می شود و تا دو روز بعد ادامه دارد، این مبنا یک مبنای کاملا تخصصی است که از اختبارات دقییق نجومی بدست می آید و اکثرا به این زمان اهمیت داده نمی شود اما از آن جایی که احتیاط شرط عقل است، گاهی اقتضای این وجود دارد از انجام امور مهمه درایام قمر در عقرب خود داری کرد تا بهترین نتیجه بدست آورده شود.

کارهای مکروه در روزهای قمر در عقرب

خوب است بدانید که چه کارهایی را نباید در روزهای قمر در عقرب انجام بدهید. البته در کتاب‌های فقهی انجام دادن این امور مکروه دانسته شده‌اند و حرام نیستند. به طور کلی، انجام کاری در این ایام حرام محسوب نمی‌شود و انجام این کارها در ایام قمر در عقرب شگون ندارد. بنابراین ممکن است انجام دادن آنها عواقب خوبی نداشته باشد. این اعمال عبارتند از:

عقد نکاح، اقدام برای بچه‌دار شدن (انعقاد نطفه)، سفر.

از امام صادق علیه‌السّلام هم روایتی داریم که: «من سافر أو تزوّج و القمر فی العقرب لم یر الحسنى»؛ یعنى وقتى که قمر در عقرب است، هر کس مسافرت کند یا عقد نکاح نماید، نیکویى نبیند.

محقق هم در شرایع نوشته است: «و یکره إیقاع النکاح و القمر فی العقرب» ازدواج و عقد نکاح (یا نزدیکی) در ایام قمر در عقرب، مکروه است. (شرائع الإسلام فی مسائل الحلال و الحرام، ج‌۲، ص. ۲۱۱)

دعای روز جمعه

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ، الْحَمْدُ لِلّٰهِ الأَوَّلِ قَبْلَ الْإِنْشاءِ وَالْإِحْیاءِ، وَالْآخِرِ بَعْدَ فَنَاءِ الأَشْیاءِ، الْعَلِیمِ الَّذِى لَایَنْسىٰ مَنْ ذَکَرَهُ، وَلَا یَنْقُصُ مَنْ شَکَرَهُ، وَلَا یَخِیبُ مَنْ دَعَاهُ، وَلَا یَقْطَعُ رَجَاءَ مَنْ رَجَاهُ . اللّٰهُمَّ إِنِّى أُشْهِدُکَ وَکَفىٰ بِکَ شَهِیداً، وَأُشْهِدُ جَمِیعَ مَلائِکَتِکَ وَسُکَّانَ سَمٰواتِکَ وَحَمَلَةِ عَرْشِکَ، وَمَنْ بَعَثْتَ مِنْ أَنْبِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ، وَأَنْشَأْتَ مِنْ أَصْنَافِ خَلْقِکَ، أَنِّى أَشْهَدُ أَنَّکَ أَنْتَ اللّٰهُ لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ؛

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است، ستایش خدا را که آغاز هستی است پیش از آفرینش و حیات‌بخشی و پایان هستی است پس از نابودی همه چیز، دانایی که از یاد مبرد آن را که یادش کند و کم نگذارد از آنکه شکرش را به‌جای آورد و ناامید نسازد آن را که بخواندش و قطع نکند امید آن‌که به او امید بست؛ خدایا! تو را گواه می‌گیرم و تو برای گواهی کافی هستی و گواه می‌گیرم همه فرشتگانت و ساکنان آسمان‌هایت و نگهبانان عرشت و رسولان و پیامبرانی که برانگیختی و انواع آفریده‌هائی که آفریدی (همه و همه را گواه می‌گیرم) بر اینکه باور دارم که همانا تویی خدا، شایسته پرستشی جز تو نیست؛

وَحْدَکَ لَا شَرِیکَ لَکَ وَ لَا عَدِیلَ، وَلَا خُلْفَ لِقَوْلِکَ وَلَا تَبْدِیلَ، وَأَنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ عَبْدُکَ وَرَسُولُکَ، أَدَّىٰ مَا حَمَّلْتَهُ إِلَى الْعِبَادِ، وَجَاهَدَ فِى اللّٰهِ عَزَّ وَجَلَّ حَقَّ الْجِهَادِ، وَأَنَّهُ بَشَّرَ بِمَا هُوَ حَقٌّ مِنَ الثَّوَابِ، وَأَنْذَرَ بِمَا هُوَ صِدْقٌ مِنَ الْعِقَابِ، اللّٰهُمَّ ثَبِّتْنِى عَلىٰ دِینِکَ مَا أَحْیَیْتَنِى؛

یگانه‌ای؛ شریکی نداری و بی‌همتایی و اختلاف و تفاوتی و تغییری در گفتارت نیست و اینکه محمّد ـ که خدا بر او و خاندان او درود فرستد ـ بنده و فرستاده توست؛ رسالتی را که بر عهده‌اش نهاده بودی به بندگانت رساند و در راه خدای عزوجل جهاد کرد، آنگونه که شایسته جهاد بود و به پاداشی که حق است مژده داد و از عذابی که راست است بیم داد، خدایا! تا زنده‌ام مرا بر دین خود ثابت بدار؛

وَلَا تُزِغْ قَلْبِى بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنِى، وَهَبْ لِى مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ . صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَعَلَىٰ آلِ مُحَمَّدٍ، وَاجْعَلْنِى مِنْ أَتْباعِهِ وَشِیعَتِهِ، وَاحْشُرْ نِى فِى زُمْرَتِهِ، وَوَفِّقْنِى لِأَدَاءِ فَرْضِ الْجُمُعَاتِ، وَمَا أَوْجَبْتَ عَلَىَّ فِیها مِنَ الطَّاعَاتِ، وَقَسَمْتَ لِأَهْلِهَا مِنَ الْعَطَاءِ فِى یَوْمِ الْجَزَاءِ، إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ.

و دلم را پس از آنکه به نور هدایت روشن کردی منحرف مکن و از نزد خود رحمتی بر من ببخش، چراکه تنها تو بخشاینده‌ای، درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد و مرا از پیروان و شیعیان او قرار ده و در گروه او محشورم گردان و بر انجام واجبات جمعه‌ها و طاعاتی که در آن بر من لازم کردی توفیقم ده و عطایی که در رستاخیز برای اهل جمعه قرار داده‌ای نصیبم گردان، چه همانا تویی قدرتمند حکیم.

نماز روز جمعه

هر کس این نماز ساده را بجای آورد تا جمعه دیگر بلائی و فتنه‌ای به او نرسد و حقّ تعالی جمع کند میان او و حضرت محمّد صلی الله علیه وآله و حضرت ابراهیم علیه السلام.

زمان خواندن بعد از نماز ظهر (قبل نماز عصر)

کیفیت نماز دو رکعت در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه قُل هُوَ اللهُ اَحَدٌ بخواند

بعد از نماز بگوید: ﷽ اَللَّـهُمَّ اجْعَلْنی مِنْ اَهْلِ الْجَنَّهِ الَّتی حَشْوُهَا الْبَرَکهُ وَ عُمّارُهَا الْمَلائِکَهُ مَعَ نَبِیِّنا مُحَمَّد صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ اَبینا اِبراهیمَ عَلَیْهِ السَّلام خدایا! مرا از اهل بهشت قرار ده، که درونش همه برکت است و کارکنانش همه فرشتگان هستند، در کنار پیامبر ما حضرت محمّد که درود فرستد خدا بر او و آلش و با پدر ما حضرت ابراهیم علیه السلام. 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد