پیش بینی وضعیت آب و هوا گیلان و رشت فردا پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴٠۲ | گیلانی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا گیلان فردا پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا گیلان و رشت فردا پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴٠۲  | گیلانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

مدیرکل هواشناسی گیلان از تداوم سامانه سرد و بارشی تا صبح پنجشنبه هفته جاری در استان خبر داد و گفت: رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر گیلان را دارند، نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی، زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی اقدام کنند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم فعالیت فعالیت سامانه سرد همراه بارش برف و باران در بعضی مناطق استان گیلان به‌ویژه مناطق مرکزی و شرقی تا صبح روز پنجشنبه هفته جاری است.

وی افزود: طی این مدت ارتفاعات، دامنه‌ها بارش برف و کولاک (گاهی شدید)، بعضی مناطق جلگه‌ای بارش برف، نواحی ساحلی بارش باران (گاهی مخلوط باران و برف)، وزش باد (گاهی شدید، پاره‌ای نقاط خیلی شدید)، مه‌آلودگی و احتمال رعد و برق و تگرگ از مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، انسداد مسیرهای برف‌گیر، لغزش و رانش، ریزش سنگ، خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها، برخورد صاعقه و کولاک برف و در ارتفاعات احتمال بهمن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها از اثرات فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

دادرس اضافه کرد: با توجه به لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، مردم از تردد غیرضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند و رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر را دارند، نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی، زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مخاطرات هواشناسی تا صبح پنجشنبه هفته جاری در استان پیش‌بینی شده است، گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و استقرار و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و برپایی چادرهای مسافرتی خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه کشاورزان به ویژه دامداران، گلخانه‌داران و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل آورند، افزود: دریا طی این مدت مواج و طوفانی و برای فعالیت‌های دریایی و صیادی نامناسب و مخاطره‌آمیز است.

دادرس اظهار کرد: با توجه به افت دما به‌ویژه در ساعات شب و صبح، طی این مدت شهروندان نسبت به قرار دادن پوشش‌های محافظ برای کنتورها و مدیریت مصرف انرژی اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد