چه تعدادمتقاضی بیمه بیکاری داریم؟

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۶۲ هزار و ۴۵۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

چه تعدادمتقاضی بیمه بیکاری داریم؟

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۶۲ هزار و ۴۵۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صفحه اقتصاد ، مسعود بابایی ظهر امروز در همایش بیمه بیکاری ویژه مدیران و کارشناسان حوزه بیمه بیکاری استان مرکزی با اشاره به متقاضیان بیمه بیکاری اظهار داشت: حدود 362 هزار و 450 هزار نفر به منظور درخواست مقرری بیمه بیکاری در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند که حدود 114 هزار و 300 مورد از مجموع درخواست‌ها هنوز در کارتبال شخص متقاضی است.

وی افزود: بسیاری از درخواست‌ها توسط متقاضیان پیگیری نشده است که با توجه به بازه زمانی 3 ماهه‌ای که برای رسیدگی به این درخواست‌ها تعریف شده اگر در این مدت رسیدگی به درخواست توسط افراد انجام نشود از سامانه حذف می‌شوند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کاهش زمان ماندگاری پرونده‌ها نیازمند توجه و اهتمام ویژه است که به همین منظور الگویی هم درحال تدوین است که اگر مدت زمان رسیدگی بیش از زمان درنظر گرفته شده در الگو بود نسبت به صدور هشدار اقدام می‌شود.

بابایی بیان کرد: رسیدگی به حدود 32 هزار درخواست انجام شده که با 211 هزار و 79 مورد از آنها موافقت شده است و از میان متقاضیان بیمه بیکاری در سامانه جامع بیمه بیکاری نزدیک به 9 هزار و 900 متقاضی مربوط به استان مرکزی است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: از مهم‌ترین استراتژی‌های توسعه‌ای در دنیا می‌توان به توسعه صنایع سنگین و معادن، استراتژی‌ درون‌زا متکی به کشاورزی، جایگزینی واردات و گسترش و توسعه صادرات اشاره کرد.

بابایی افزود: از جمله متغیرهای اقتصادی هم می‌توان به میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های چند ملیتی، نسبت کالاهای صادراتی به کل کالاهای تولیدی، سهم صادرات از تولید ناخالص داخلی، درآمد سرانه مرد، هزینه معطلی صدور پروانه فعالیت و مدت زمان صدور پروانه بهره‌برداری اشاره کرد.

منبع : تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان