گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از عملکرد شرکت های بیمه:

ضعف شدید بیمه تعاون در عملیات بیمه گری / رشد ۲۵ درصدی ضریب خسارت بیمه تعاون

ضریب خسارت بیمه تعاون در پنج سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است که حاکی عملکرد ضعیف این شرکت در عملیات بیمه گری است.

ضعف شدید بیمه تعاون در عملیات بیمه گری / رشد 25 درصدی ضریب خسارت بیمه تعاون

ضریب خسارت بیمه تعاون در پنج سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است که حاکی از عملکرد ضعیف این شرکت در عملیات بیمه گری است.

به گزارش پایگاه خبری صفحه اقتصاد ؛ براساس تازه ترین گزارش از صورت های مالی بیمه تعاون منتهی به پایان بهمن ماه سال 1400 ، این شرکت 912 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و در مقابل 470 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که حاصل آن ثبت تراز عملیاتی مثبت 442 میلیارد تومان بود.

براساس این گزارش دو رشته پر ریسک صنعت بیمه کشور یعنی بیمه ثالث خودرو و بیمه درمان تکمیلی 58 درصد از پرتقوی این شرکت سهم داشته اند، که با احتساب بیمه بدنه خودرو 67 درصد از پرتفوی بیمه تعاون را بیمه درمان و اتومبیل تشکیل می دهد.

ضریب خسارت بیمه ثالث درصنعت بیمه کشور در 10 سال گذشته بیشتر از 100 درصد بوده است به طوری که ضریب خسارت این رشته در سال گذشته 108.8 درصد بود و همچنین بیمه درمان نیز بعد از این بیمه ثالث دومین رشته زیان ده صنعت بیمه کشور است و ضریب خسارت این رشته در سال گذشته 81.6 درصد بود.

حالا با توجه به وضعیت دو رشته درمان و ثالث در بازار بیمه کشور و سهم این دو رشته در پرتفوی بیمه تعاون، به خوبی نشان می دهد که این شرکت در پنج سال گذشته در عملیات بیمه گری بسیار ضعیف عملکرده است و همچنان سهم اصلی پرتفوی این شرکت شامل رشته های پر ریسک و زیان ده است، در حالی که تاکید نهاد ناظر صنعت بیمه، بر تمرکز شرکت های بیمه بر بیمه های زندگی است.

بیمه تعاون برای سال 1395 ضریب خسارت 51.1 درصد را ثبت کرده بود، که در چند سال گذشته به طور کلی روند افزایش داشته است و در سال گذشته به 76.6 درصد رسیده است و در صورت عدم مدیریت ریسک و همچنین بهینه نکردن پرتفوی خود می تواند این روند ادامه پیدا کند و این شرکت را در عملیات بیمه گری با زیان روبرو کند.

لازم به یادآوری است برای محاسبه ضریب خسارت که چند درصد از حق بیمه ها بابت خسارت خطرهای تحت پوشش به بیمه گذاران پرداخت شده یا خواهد شد، از شاخص " ضریب خسارت " استفاده می شود. در محاسبه این شاخص، کارمزد شبکه فروش وهزینه های اداری-عمومی دخالتی ندارد اما هزینه ارزیابی-کارشناسی خسارت در آن لحاظ می گردد.

بیمه تعاون

بیمه تعاون

شرکت بیمه تعاون یک شرکت جنرال(عمومی) است که بخش بیمه های زندگی و غیر زندگی فعالیت می کند. این شرکت از سال 1386 آغاز به کار کرد و پس از اخذ موافقت اصولی از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار با انجام پذیره نویسی از طریق بازار بورس در تاریخ 1391/10/06 تحت شماره 433049 به ثبت رسید. و همچنین در تاریخ 1392/04/20 پروانه فعالیت خود را در انواع رشته های بیمه اموال، مسئولیت، و اشخاص با تأیید شورای عالی بیمه و تصویب مجمع عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ کرد. این شرکت در حال حاضر در بازار فرابورس ایران با نماد " و تعاون " و سرمایه ثبت شده 150 میلیارد تومان فعالیت می کند.

گزارش: علی سوری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان