تاریخ بازی فینال جام جهانی قطر ۲۰۲۲ و ساعت شروع آن

ساعت بازی فینال جام جهنی کیه؟ بازی فینال چند شنبه است؟ ساعت و تاریخ بازی فینال جام جهانی . زمان فینال جام جهانی2022 .

تاریخ بازی فینال جام جهانی قطر 2022 و ساعت شروع آن

مسابقات و تماشای بازیهای فوتبال همیشه لذت بخش بوده اند، حالا جذابیت بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که به اوج خود رسیده، در این بخش از صفحه اقتصاد " تاریخ بازی فینال جام جهانی قطر ۲۰۲۲ و ساعت شروع آن " صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ساعت و زمان فینال جام جهانی ۲۰۲۲ طبق برنامه اعلام شده بدین صورت خواهد بود که ۲۹ روز بعد از آغاز رقابت ها دو تیم فینالیست که یکی از آنها تیم ملی آرژانتین است روز یکشنبه ۲۷ آذر از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه لوسیل به مصاف هم می روند.

فینال مسابقات در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲، مقارن با روز ملی قطر برگزار می‌شود. در اولین حضور خود در جام جهانی، قطر ۲-۰ شکست خورد و اولین کشور میزبانی شد که بازی افتتاحیه خود را باخت. پس از شکست در دو بازی ابتدایی خود، قطر حذف شد و سریع‌ترین میزبانی شد که از مسابقات حذف می‌شود و دومین کشور میزبان که نتوانسته است مرحله گروهی را پشت سر بگذارد.

نماد مسابقات

نماد یا به اصطلاح مسکات رسمی مسابقات در ۱ آوریل ۲۰۲۲ و در جریان قرعه‌کشی مرحله گروهی رونمایی شد. نام آن لعیب است که یک کلمه عربی به معنای «بازیکن ماهر» است. وبگاه رسمی فیفا می‌گوید: «لعیب به خاطر روحیه جوانی‌اش شناخته می‌شود و شادی و اعتماد به نفس را به هر کجا که می‌رود پخش می‌کند». در گذشتهٔ این شخصیت که به‌طور رسمی منتشر شد، ادعا شد که این شخصیت از دنیای موازی‌ای به نام دنیای مسکات‌ها می‌آید، «دنیایی که در آن ایده‌ها و خلاقیت‌ها اساس شخصیت‌هایی را تشکیل می‌دهد که هر روز در ذهن همهٔ مردم زندگی می‌کنند».

تاریخ بازی فینال جام جهانی قطر 2022 و ساعت شروع آن

تاریخ بازی فینال جام جهانی

بازی اختتامیه

ورزشگاه: ملی لوسیل در شهر لوسیل قطر
ساعت: 18:30
تاریخ: ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۷ آذر ۱۴۰۱)
فینال جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، مسابقه پایانی جام جهانی ۲۰۲۲، بیست و دومین دوره رقابت‌های فیفا برای تیم‌های ملی فوتبال مردان خواهد بود. این مسابقه قرار است در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۷ آذر ۱۴۰۱)، در روز ملی قطر در ورزشگاه ملی لوسیل در شهر لوسیل قطر برگزار شود و برندگان مرحله نیمه نهایی با هم برای کسب عنوان قهرمانی در ساعت 18 و 30 به رقابت بپردازند.
فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز یکشنبه، ۲۷ آذر ماه ( ۱۸ دسامبر ) ساعت ۱۸:۳۰ ( به وقت ایران )بین تیم های فرانسه و آرژانتین برگزار خواهد شد.
فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه لوسیل قطر برگزار می شود. موقعیت استادیوم تقریباً ۲۳ کیلومتر یا ۱۴.۳ مایل در شمال دوحه است.

غلبه شیرکُش بر غول‌کُش/ فرانسه حریف آرژانتین در فینال شد

جام جهانی قطر| غلبه شیرکُش بر غول‌کُش/ فرانسه حریف آرژانتین در فینال شد

تیم ملی فرانسه بعد از غلبه بر سه‌شیر (انگلیس)، شیرهای اطلس (مراکش) را هم شکار کرد و به فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسید تا حریف آرژانتین در بازی روز یکشنبه ۲۷ آذر شود.

در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام جهانی 2022 قطر،از ساعت 22:30 شب گذشته (چهارشنبه) تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و مراکش در ورزشگاه 60 هزار نفری البیت به مصاف هم رفتند و در نهایت این شاگردان دیدیه دشان بودند که به برتری 2 بر صفر رسیدند و برای دومین دوره متوالی به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کردند. تئو هرناندس در دقیقه 5 و راندال کولوموانی در دقیقه 79 گل‌های خروس‌ها در این بازی را به ثمر رساندند.

در این دیدار که قضاوتش برعهده سزار آرتورو راموس از مکزیک بود، فرانسه خیلی زود به گل رسید و در دقیقه 5 روی ضربه زیبای تئو هرناندس دروازه یاسین بونو را باز کرد. خروس‌ها همچنین در این نیمه یک بار توسط اولیویه ژیرو تیر دروازه شیرهای اطلس را به لرزه درآوردند.

مراکشی‌ها که در این جام دست به کار بزرگی زدند و با حذف بزرگانی همچون اسپانیا و پرتغال تبدیل به اولین تیم آفریقایی تاریخ شدند که به مرحله نیمه‌ نهایی جام جهانی رسیدند، در نیمه دوم چهره تهاجمی‌تری به خود گرفتند تا به گل تساوی برسند اما با وجود خلق موقعیت‌های خوب نتوانستند دروازه هوگو یوریس را باز کنند.

فرانسه هم که رو به بازی محتاطانه آورده بود در دقیقه 79 توسط راندال کولوموانی و روی پاس زیبای کیلیان امباپه به گل دوم رسید تا با خیال آسوده‌تری دقایق باقی‌مانده را سپری کند. راندال کونو موانی در دقیقه 79 به جای عثمان دمبله به بازی آمد و در همان بد ورودش به میدان در اولین توپی که به پایش خورد، اولین گل ملی‌اش را به ثمر رساند.

فرانسه بعد از غلبه بر سه‌شیر (انگلیس) در مرحله یک چهارم نهایی، شیرهای اطلس (مراکش) را هم در نیمه نهایی شکار کرد و حالا باید خود را آماده رویارویی با آرژانتین در بازی فینال بیست‌ودومین دوره جام جهانی کند، دیداری که یکشنبه 27 آذر (ساعت 18:30 به وقت تهران) در ورزشگاه لوسیل برگزار خواهد شد.

اگر دشان 54ساله موفق شود فرانسه را به قهرمانی این دوره برساند، تبدیل به دومین مربی پس از ویتوریو پوتزو می‌شود که تیمش را به دو قهرمانی متوالی در تاریخ رقابت‌های جام جهانی می‌رساند. پوتزو در جام‌های جهانی 1934 و 1938 تیم ملی ایتالیا را به دو قهرمانی پیاپی رسانده بود.

شاگردان ولید الرکراکی هم که می‌توان به آنها القابی همچون «غول‌کُش»، «جان‌سخت» و «شیرهای درنده» داد؛ راهی دیدار رده‌بندی شدند و شنبه 26 آذر (ساعت 18:30 به وقت تهران) در ورزشگاه خلیفه برای کسب مقام سومی به مصاف کرواسی خواهند رفت.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان