صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

معرفی ۱۰ برند برتر پوشاک جهان در سال ۲۰۲۲

10برند برتر پوشاک جهان در سال 2022 عبارتند از نایک، لویی ویتون، گوچی، شانل، آدیداس، هرمس، زارا، اچ اند ام، کارتیه و UNIQLO. برندهای برتر پوشاک جهان در سال 2022

معرفی 10 برند برتر پوشاک جهان در سال 2022

صفحه اقتصاد - آسیه کرمی: 10 برند برتر پوشاک جهان در سال 2022 عبارتند از نایک، لویی ویتون، گوچی، شانل، آدیداس، هرمس، زارا، اچ اند ام، کارتیه و UNIQLO. برندهای برتر پوشاک جهان در سال 2022 کدامند؟

در این مطلب به معرفی 10 برند برتر پوشاک جهان در سال 2022 می پردازیم. اگر دوست دارید درباره چند شرکت پوشاک بیشتر بدانید، با ما همراه باشید. با توجه پس‌زمینه عدم اطمینان روزافزون در محیط اقتصادی جهانی، صنعت پوشاک توانسته خود را با موفقیت حفظ کند و پیش‌بینی می‌شود در آینده حتی سریع‌تر رشد کند. با رقابت شدید در صنعت، شرکت های پیشرو به ارائه تمایز محصولات با رویکردی پویا برای مواجهه با روندهای در حال تغییر ادامه داده اند.

صنعت پوشاک در جهان یکی از صنایع مهم تجارت، سرمایه گذاری، اشتغال و درآمدزایی در سطح جهان بوده است. این صنعت حول چرخه‌های عمر کوتاه محصول می‌چرخد و تقاضای مصرف‌کنندگان را به دلیل پویایی مد، تمایز محصول و ایجاد تصویر برند تغییر می‌دهد. مصرف کنندگان در صنعت پوشاک از قدرت چانه زنی بالایی برخوردارند زیرا تقاضا برای تنوع بیشتر، عملکرد بیشتر و سبک های جدید بیشتر را برای رفع نیازهای مد در حال تغییر در سراسر جهان افزایش داده اند.

در سال های اخیر، صنعت پوشاک به دلیل رکود اقتصادی در سطح جهان با چالش های متعددی روبرو شده است. این چالش ها تأثیرات متفاوتی بر بازارهای مختلف داشت. در بازارهای نوظهور، پتانسیل رشد افزایش یافت. بهبودی کند در بازارهای ایالات متحده و کاهش در اروپای غربی وجود داشت. برترین برندهای پوشاک در جهان همگی باید سخت کار کنند تا جایگاه خود را حفظ کنند و هر سال برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار رقابت کنند. 10 برند برتر پوشاک در جهان بر اساس رتبه بندی ارزش برندشان در سال 2022 عبارتند از نایک، لویی ویتون، گوچی، شانل، آدیداس، هرمس، زارا، اچ اند ام، کارتیه و UNIQLO.

صنعت پوشاک، که به عنوان بازار پوشاک نیز شناخته می شود، شامل پوشاک از لباس های ورزشی گرفته تا لباس های تجاری تا پوشاک روزانه و محصولات لوکس است. در طول همه گیری کرونا، شرکت های صنعت پوشاک به شدت آسیب دیدند. با این حال، آنها توانسته اند با افزایش درآمد فروش و ارزش برند، دوباره رشد کنند. درآمد صنعت جهانی پوشاک تا سال 2021 تقریباً 1.5 تریلیون دلار ثبت شده است. دو کشور ایالات متحده و چین بالاترین تقاضا برای پوشاک را نسبت به هر کشور دیگری دارند. با این وجود، بازارهای نوظهور درآمد فروش شرکت های پوشاک پیشرو را در سال های اخیر افزایش داده اند. جالب‌تر اینکه طبق آمار Statista، انتظار می‌رود که درآمد صنعت پوشاک جهانی تا سال 2025 به 1.9 تریلیون دلار برسد و تا سال 2026 به 2 تریلیون دلار برسد.

برخی از شرکت‌های برتر در این بخش شامل شرکت‌های TJX، Inc. American Eagle Outfitters, Inc. (NYSE:AEO) و NIKE, Inc. (NYSE:NKE) هستند. این شرکت ها پس از ارزیابی دقیق صنعت پوشاک انتخاب شدند. جزئیات هر شرکت پوشاک در کنار بحث در مورد شرکت های برتر در این بخش ذکر شده است تا زمینه ای برای تصمیمات سرمایه گذاری خوانندگان فراهم شود.

Industria de Diseno Textil SA برترین شرکت های پوشاک در جهان در سال 2022 هستند.

برند UNIQLO

UNIQLO با ارزش برند 9.64 میلیارد دلار به عنوان دهمین برند بزرگ پوشاک در جهان رتبه بندی شده است. UNIQLO، یک برند ژاپنی پوشاک، به عنوان یکی از بزرگترین خرده فروشان پوشاک در جهان، جایگاهی قوی دارد. این شرکت در سال های اخیر از نوسانات اقتصادی جهانی جان سالم به در برده و همچنین توانسته به عنوان یک غول بین المللی جایگاه قدرتمندی را به دست آورد. این شرکت دارای طیف گسترده ای از محصولات است که شامل پوشاک، پوشاک مردانه، زنانه، کودکان و نوزادان می شود. UNIQLO که در سال 1949 توسط تاداشی یانایی تأسیس شد، در برج میدتاون، آکاساکا، توکیو، ژاپن با تعداد کل 56000 کارمند تا سال 2021 مستقر است. در گذشته، این شرکت به‌ عنوان یک فروشگاه خرده‌فروشی با تخفیف برای فروش پوشاک با کیفیت پایین به مناطق شهری شناخته می‌شد. با این حال، در سال 2004، از طریق یک اعلامیه جهانی کیفیت، این شرکت متعهد شد که بر کیفیت بالا و مقرون به صرفه بودن تمرکز کند، که در نهایت درک و تصویر برند شرکت را در سراسر جهان تغییر داد. کت‌های پشمی UNIQLO به دلیل لباس‌های غیررسمی با کیفیت بسیار محبوب هستند. جالب اینجاست که این شرکت بزرگترین زنجیره پوشاک در آسیا با بیش از 800 فروشگاه تنها در ژاپن است. فرآیندهای شرکت، از برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت پروژه تا توزیع، همگی درون سازمانی هستند که به شرکت مزیت رقابتی می‌دهد.

زنجیره تامین برای پاسخگویی به تقاضاهای در حال تغییر بازارهای جهانی مقرون به صرفه و همچنین کارآمد است. به گفته بنیانگذار، UNIQLO به عنوان یک شرکت روند محور و فناوری محور شناخته شده است که خواسته های نامشخص، پویا و بسیار چالش برانگیز صنعت جهانی را برآورده می کند. تجارت الکترونیک و نوآوری های فناوری به سرعت در حال افزایش است که موقعیت آن را به عنوان برند پوشاک پیشرو در جهان تقویت می کند. درست مانند شرکت های نایک، لویی ویتون، گوچی، شانل، آدیداس، هرمس، زارا، اچ اند ام، کارتیه و UNIQLO. یکی از بهترین شرکت های پوشاک در جهان است.

برند کارتیه

کارتیه با ارزش برند 12.41 میلیارد دلار به عنوان نهمین برند بزرگ پوشاک در جهان رتبه بندی شده است. کارتیه اینترنشنال یک شرکت چندملیتی مستقر در فرانسه و تحت مالکیت کامل گروه ریشمونت سوئیس است. این در درجه اول یک مجموعه کالاهای لوکس است که نه تنها جواهرات، ساعت و کالاهای چرمی را طراحی می کند، بلکه تولید و می فروشد. این شرکت در سال 1847 با دفتر مرکزی آن در پاریس تاسیس شد. کارتیه به عنوان گران ترین برند لوکس در جهان شناخته می شود. سابقه طولانی در زمینه جواهرات و فروش ساعت به سلطنتی ها در سراسر جهان دارد. جالب اینجاست که امسال ساعت Cartier Cheich رکورد ۱.۱ میلیون دلار در حراج ساعت‌های زیبای ساتبی پاریس کسب کرد. این برند لوکس فرانسوی به خاطر ساعت ها و جواهرات معتبر و منحصر به فرد خود شناخته شده است. با این حال، دارای طیف انتخابی لباس است که باعث شده است در 10 برند برتر لباس در سراسر جهان قرار گیرد. کارتیه مجموعه جدیدی را برای سال 2022 منتشر کرده است که طرح های جدید و منحصر به فرد بیشتری را ارائه می دهد. مدیر عامل شرکت سیریل ویگنرون در جلسه آوریل 2022 تاکید کرد که این شرکت قیمت های خود را افزایش خواهد داد اما تاکید کرد که این افزایش قیمت فقط ملایم خواهد بود. وضعیت اقتصادی کنونی در سطح جهانی به برندهای لوکس فشاری جزئی برای طراحی مجدد استراتژی های بازاریابی خود داده است. تمرکز بیشتر بر روی تحول دیجیتال و تصویربرداری برند به منظور بقا و حفظ موقعیت پیشرو در بازارهای جهانی است.

برند اچ اند ام

H&M با ارزش برند 12.70 میلیارد دلار به عنوان هشتمین برند بزرگ پوشاک در جهان رتبه بندی شده است. اچ اند ام، یک شرکت چندملیتی مستقر در سوئد، به دلیل نوآوری و تعهد خود به پایداری شناخته شده است. بر روی آخرین روند مد و کیفیت برتر لباس برای مصرف کنندگان تمرکز دارد. دفتر مرکزی این شرکت در استکهلم، سوئد است و تا سال 2021 تعداد کل 107375 کارمند دارد. این شرکت سخت برای رشد پایدار کار می کند و تضمین می کند که انطباق با تغییرات به عنوان یک چالش استقبال کننده تلقی می شود. استراتژی اصلی اچ اند ام تمرکز بر تحول دیجیتال است. هلنا هلمرسون، مدیرعامل این شرکت چندین بار توضیح داده است که این شرکت در حال تغییر به سمت دیجیتال است. نکته کلیدی ارائه یک تجربه راحت به مصرف کنندگان است. بنابراین، ابتکارات شرکت برای سال 2021 به بعد بر رشد دیجیتال، یکپارچه سازی کانال ها و بهینه سازی سبد فروشگاهی متمرکز شده است. با این وجود، سرعت و انعطاف‌پذیری شاخص‌های کلیدی برای یک زنجیره تامین کارآمد هستند که تا حد زیادی به موفقیت فعلی شرکت منجر شده‌اند.

برند زارا

زارا با ارزش برند 12.99 میلیارد دلار به عنوان هفتمین شرکت بزرگ پوشاک در رتبه بندی قرار دارد. زارا، یک برند پوشاک لوکس مستقر در اسپانیا، به عنوان یکی از محبوب ترین برندهای لوکس شناخته می شود. این شرکت در سال 1975 توسط آمانسیو اورتگا و روزالیا مرا تأسیس شد. دفتر مرکزی زارا در Arteixo، اسپانیا، با تعداد کل کارکنان 15285 تا سال 2021 است. استراتژی کلیدی این شرکت تولید محلی و کوتاه کردن زمان تولید برای برآورده کردن خواسته ها بوده است. این یک مدل کسب و کار دیجیتال و آفلاین یکپارچه دارد که فروش را در طول بحران ویروس تسهیل کرده است. فروش آنلاین در سال های اخیر افزایش یافته است و در سال 2021 77 درصد افزایش یافته است که یک سوم کل فروش را تشکیل می دهد. تحول دیجیتال به زارا کمک کرده است تا به اهداف رشد خود دست یابد و تقاضاهای در حال تغییر بازارهای جهانی را برآورده کند. مدیرعامل این شرکت، Isla Pablo، تاکید کرده است که هر دو فروشگاه های فیزیکی و فروشگاه های آنلاین با هم تا سال 2022 گسترش خواهند یافت تا تجربه خرید بدون وقفه را برای مشتریان در سراسر جهان فراهم کنند.

برند هرمس

هرمس با ارزش برند 13.49 میلیارد دلار به عنوان ششمین برند بزرگ پوشاک در جهان رتبه بندی شده است. Hermès International S.A. یک خانه طراحی لوکس مستقر در فرانسه است که متخصص در محصولات چرمی، عطرسازی، جواهرات، اثاثیه منزل، ساعت، لوازم جانبی سبک زندگی، و پوشاک آماده است. دفتر مرکزی این شرکت که در سال 1837 تأسیس شد، در Rue du Faubourg Saint-Honoré پاریس، فرانسه قرار دارد و تا سال 2021 در مجموع 17595 کارمند داشت. هرمس برندی است که به دلیل میراث، انحصار و مهارت خود در بازار فوق العاده لوکس شناخته شده است. محصولات چرمی و ابریشم. دارای بالاترین ارزش برند در بازار محصولات چرم و ابریشم است که آن را در سراسر جهان منحصر به فرد می کند. مدیرعامل، گیوم دی سینز، معتقد است که بخش ساعت سازی آن پتانسیل زیادی در آینده دارد زیرا با شرکت های پیشرو ساعت سازی رقابت می کند. با این حال، بخش ساخت ساعت هنوز در مراحل اولیه خود است زیرا در سال 2019 تنها 3 درصد به درآمد کل برند کمک کرد. تصویر برند این شرکت همچنان نشان دهنده کیف نمادین Birkin آن است که قدمت آن به 37 سال می رسد. در سال 2022، این شرکت برنامه خود را برای انتخاب تنوع به منظور پاسخگویی به تقاضاهای در حال تغییر مصرف کننده اعلام کرده است. علاوه بر شرکت های TJX، Inc. (NYSE:TJX)، American Eagle Outfitters, Inc. (NYSE:AEO) و NIKE، Inc (NYSE:NKE)، هرمس یکی از بهترین شرکت های پوشاک در جهان است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان