تاریخچه برندها

صفحه اقتصاد بررسی می کند:
همه چیز درباره برند ارتباطات تصویری زوم + تاریخچه و فعالیت ها

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند ارتباطات تصویری زوم خواهیم داشت! با ما همراه باشید. برند ارتباطات تصویری زوم (Zoom Video Communications, Inc) به عنوان یک شرکت فناوری ارتباطات آمریکایی که در سن خوزه سومین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا در کشور ایالات متحده آمریکا واقع است، توسط اریک یوان (Eric Yuan) در ۲۱ آوریل سال ۲۰۱۱ میلادی تاسیس شده است.

سرویس زوم از طریق بستر نرم‌ افزاری همتا به‌ همتا (گونه‌ ای از معماری شبکه‌ های رایانه‌ ای) مبتنی بر ابر، به ارائه ی خدمات تلفنی و گفتگوی اینترنتی از طریق اینترنت می‌ پردازد! این سرویس برای ارتباط تلفنی، دورکاری، آموزش از راه دور و همچنین روابط اجتماعی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به بیان ساده تر زوم یک ابزار کنفرانس تصویری است که کاربران بسیاری را به طور هم‌زمان به یکدیگر متصل می‌ کند!

اما درباره ایده ی تاسیس برند ارتباطات تصویری زوم جالب است بدانید اریک یوان ایده ی توسعه این نرم‌ افزار را در زمان دانشجویی در کشور خود یعنی چین در سر داشت! او برای دیدار با نامزد خود بایستی ۱۰ ساعت سوار قطار می‌ شد؛ و از این روی به دنبال راهی آسان تر برای دیدار با او بود!

اریک یوان در سال ۱۹۹۷ میلادی و پس از دریافت ویزای مسافرتی ایالات متحده آمریکا (که نهمین تلاش او برای دریافت این ویزا بود) به این کشور مهاجرت کرد و به شرکت تولیدکننده نرم‌ افزارهای برگزاری جلسات آنلاین، ویدئو کنفرانس و کنفرانس مجازی وبکس پیوست!

وی چندی بعد به سمت قائم مقامی این شرکت منصوب شد، اما پس از فهمیدن اینکه مشتریان از این محصول راضی نیستند، در سال ۲۰۱۱ میلادی وبکس را ترک کرد و تلاش های خود را برای تاسیس زوم آغاز کرد! اریک یوان با کمک ۴۰ مهندس دیگر، نسخه ی بتای زوم را در سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی راه اندازی کرد؛ نرم افزاری که می‌ توانست میزبان گردهمایی‌ های تصویری با حداکثر ۱۵ شرکت‌ کننده باشد! تا ماه مه سال ۲۰۱۳ میلادی، زوم چیزی در حدود یک میلیون کاربر داشت!

اما همه گیری گسترده ویروس کرونا سبب تغییر بسیاری از کسب و کارها شد! زوم نیز از این قاعده مستثنی نبود… قرنطینه عمومی ناشی از همه گیری ویروس کرونا موجب شد که مردم به ناچار به دورکاری، آموزش از راه دور و همچنین ارتباطات اجتماعی مجازی روی آورند! هزاران مدرسه و موسسه آموزشی با استفاده از نرم‌ افزار زوم، کلاس‌ های آنلاین خود تشکیل دادند…. در بسیاری از کشورها، زوم خدمات خود را به مدارس ابتدایی تا متوسطه به صورت رایگان ارائه داد!

جالب است بدانید تا فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی، شرکت سهامی عام زوم بیش از ۲٫۲ میلیون مشترک بدست آورده بود که بیش از تمام مشترکانی بود که در سال ۲۰۱۹ میلادی به آن پیوسته بود! تنها در یکی از روزهای ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی، نرم‌ افزار زوم بیش از ۳۴۳ هزار بار بارگزاری شد…! کاربران روزانه ی زوم از ۱۰ میلیون در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی به حدود ۲۰۰ میلیون در مارس سال ۲۰۲۰ میلادی رسیدند! همین اتفاقات سبب شد تا ارزش سهام نرم افزار زوم با خیز بسیار شدیدی افزایش یابد…

در حال حاضر، استفاده از پلتفرم زوم برای گردهمایی‌ های تصویری با حداکثر ۱۰۰ شرکت‌ کننده و با محدودیت زمانی ۴۰ دقیقه رایگان است! از جمله قابلیت های نسخه رایگان این نرم افزار می توان به امکان به اشتراک‌ گذاشتن صفحه دسکتاپ، امکان چت خصوصی و عمومی در هنگام جلسه، کیفیت بالای صدا و ویدیو و همچنین امکان نوشتن مطلب روی وایت‌ برد اشاره کرد. البته برای گردهمایی‌ های طولانی‌ تر، بزرگ تر و یا با ویژگی‌ های بیشتر، نیاز به پرداخت اشتراک وجود دارد!

برند ارتباطات تصویری زوم با همراهی ۲۵۳۲ کارمند در سال 2020 میلادی و با دارایی ۴۲ بیلیون دلاری، درآمدی ۶۲۲٫۷ میلیون دلاری را به خود به ثبت رسانده است! که سود خالص آن چیزی در حدود ۲۱٫۷ میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید...

دیدگاه
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا