پیش بینی یک کارشناس بازار سرمایه

سرنوشت بورس چه می شود؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد پیش بینی بورس در هفته آینده آمده است با ما همراه باشید!

سرنوشت بورس چه می شود؟
صفحه اقتصاد -

دو شب پیش جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل حمله هوایی کرد و همین موضوع واکنش بازار‌های مالی را در پی داشت و شاهد افت قیمت در اغلب بازار‌های مالی بودیم. بورس نیز به تبع از سایر بازار‌ها نزولی شد. این روند نزولی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با نبض بورس به این پرسش پاسخ می‌دهد.

 دو شب پیش عملیات وعده صادق دو اجرایی شد و ایران در یک حمله هوایی پاسخ جنایات اسرائیل را داد. شب سه شنبه با وجود تعطیل بودن بسیاری از بازارها، شاهد افزایش قیمت در تابلوی بازار‌های مختلف بودیم و دیروز با شروع روز کاری، اغلب بازار‌ها روند نزولی به خود گرفتند.

بورس نیز همسو با سایر بازار‌های مالی نزولی شد و روند اصلاحی به خود گرفت. در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته یعنی چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۸ هزار و ۷۰۷ واحدی نسبت به معاملات روز گذشته به عدد دو میلیون و ۱۱۴ هزار واحدی رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز یک هزار ۴۹۹ واحد نسبت به معاملات روز گذشته کاهش داشت به رقم ۷۰۰ هزار و ۳۸۷ واحدی رسید. 

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: «همواره در انتهای اتفاقاتی تحلیل ناپذیر و پیش بینی ناپذیر رخ داده و اکنون براساس سه اتفاق بازار سهام باید تحلیل شود.»

الیاس کردی توضیح داد: «نخست قیمت سهام، اگر تنش‌ها و تصمیمات وجود نداشت احتمالا هفته آینده شاهد سبزپوشی معاملات بودیم. موضوع دوم تنش‌ها در خارومیانه‌ که پیش بینی آن بسیار است؛ اما پیش بینی‌ها به سمت کاهش تنش‌ها می رود. یک تنش میتواند بازار را به یک سمت ببرد و یک تصمیم مثلا توافقات بازار را به سمتی دیگر می برد.»

وی گفت: «براساس سوابق، زمانی که دامنه نوسان محدود می‌شود، اصولا به این راحتی محدودیت پایان داده نمی‌شود و این موضوع روی بازار تاثیر می‌گذارد.»

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد