زندگینامه کامل بهروز فروتن کارآفرین و بنیانگذار گروه صنایع غذایی بهروز

توضیحاتی درباره بهروز فروتن کارآفرین و بنیانگذار گروه صنایع غذایی بهروز و بنیانگذار مرکز تحقیقات غذایی ایران در صفحه اقتصاد منتشر شد!

زندگینامه کامل بهروز فروتن کارآفرین و بنیانگذار گروه صنایع غذایی بهروز

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره بهروز فروتن کارآفرین و بنیانگذار گروه صنایع غذایی بهروز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. بهروز فروتن ، کارآفرین و بنیانگذار مرکز تحقیقات غذایی ایران و صنایع غذایی بهروز متولد سال ۱۳۲۴ شمسی در امیریه شهر تهران می باشد.

بهروز فروتن ده سال سن داشت که پدر خود را از دست داد؛ پدر او رئیس بازنشسته شده اداره آگاهی بود. او عضو کوچک خانواده ی خود بود و به همین مشکلات زندگی، تاثیر عمیقی بر روی وی داشت. او در کودکی از فروش درصدی چیزهایی همچون بادبادک و فانوس و همچنین تعمیر دوچرخه و… مخارج خود را تامین می کرد!

بهروز فروتن پس از تمام شدن تحصیلات دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در رشته مدیریت دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد! او در همین حین، به تدریس درس مدیریت در مدرسه نیز می پرداخت. او به دلیل مسائل و مشکلات زندگی خود مجبور شد در کنار تدریس، به فعالیت در شعل پیمانکاری نیز مشغول شود.

چندی بعد، بهروز فروتن به سبب اعتماد اشتباه خود به یکی از دوستان نزدیک، بدهی شدیدی به بار آورد! این بدهی آنقدر زیاد بود که او تمام دارایی‌ خود را از دست داد. در این شرایط بود که بهروز فروتن به فکر راه اندازی کسب و کار جدیدی افتاد! کسب و کاری که کم هزینه باشد و به سرمایه کمی نیز نیاز داشته باشد…

بهروز فروتن پس از بررسی و تحقیقات بسیار، فعالیت در حوزه ی تولید فرآورده های غذایی را انتخاب کرد! او فعالیت در این حوزه را به کمک همسر و فرزندان خود در زیرزمین اجاره‌‌ ای آغاز کرد… بهروز فروتن در طول سال‌ ها، هر روز در ساعات دو و سی الی سه صبح با یک ژیان که به سختی آن را خریده بود، برای به دست آوردن مواد اولیه به میدان می‌ رفت… همسر وی نیز مواد غذایی مانند رب، ترشی، مربا و غذاهایی مانند کشک بادمجان درست می‌ کرد. سپس بهروز فروتن این محصولات را به فروشگاه‌ ها می‌ برد و آن ها را می‌ فروخت.

بعد از گذشت مدتی، هنگامی که بهروز فروتن مورد حمایت و استقبال خانواده‌ ی خود قرار گرفت، تصمیم به شروع فعالیت تجاری گرفت! او در ابتدا خانه خود را فروخت و با پول حاصل از فروش آن، کار خود را توسعه داد و با یازده نفر از آشنایان خود شریک شد…

بهروز فروتن به مدت دو سال به تلاش و کوشش بی وقفه پرداخت! او با اندک پس انداز خود و همچنین فروش جواهرات همسر خود (حتی حلقه ازدواج) یک کارگاه اجاره کرد؛ اما روزگار با اون یار نبود! هنگامی که قرار بود پروانه بهداشت فعالیت خود را دریافت نماید، گارگاه او به ناگاه آتش گرفت و تمام وسایل کار او در کارگاه در آتش سوخت…

دوران سختی برای بهروز فروتن و خانواده‌ وی پیش آمد. پس از ماجرای آتش سوزی کارگاه وی، اعطای پروانه بهداشت به او نیز با چالش هایی مواجه شد! چون آن‌ ها به تولید خانگی مشغول بودند، بایستی همه موارد استاندارد، ‌بهداشت و بحث‌ های صنعتی را در تولید مواد غذایی رعایت می کردند.

وی در مصاحبه ای در این باره می گوید:

" عقب نشینی در تلاش به معنای مرگ فطری یک انسان تلاشگر است؛ بنابراین یک کارآفرین هیچ گاه شکست را نمی‌ فهمد، اما تجربه را به خوبی هر چه تمام درک می کند. "

بهروز فروتن از تلاش در مسیر موفقیت خسته نشد! او نزدیک به 60 نوع محصول غذایی شامل شامل سالاد الویه، کشک بادمجان، شله زرد، ترشی و بعدها سس مایونز تولید می کرد (تولید روزانه 400 کارتن حاصل فعالیت 25 کارمند) و سپس وارد سندیکای صنایع غذایی شد.

در دهه 70 شمسی، بهروز فروتن و به طبع آن برند بهروز رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرد… او در این دوره شروع به گسترش تبلیغات خود کرد.

بعد از گذشت مدتی، برند بهروز صادرات محصولات خود را به ایالات متحده آمریکا آغاز کرد! جالب است بدانید سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) نیز کیفیت محصولات این برند غذایی ایرانی را تایید کرد.

بهروز فروتن همکار سازمان ملی استاندارد ایران، مشاور عالی خانه صنعت و معدن، عضو کمیسیون کار و اخلاق اجتماعی اتاق ایران، عضو مجمع خیرین دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه تهران و همچنین دانشگاه شریف و همچنین عضو شورای صنایع غذایی کشور تا سال ۱۳۹۰ شمسی برای بیش از ۱۵۰۰ نفر در ایران ایجاد شغل کرد. او نخستین پایه گذار مرکز تحقیقات غذایی ایران نیز است!

بهروز فروتن تاکنون بیش از ۴۰۰ لوح و تندیس افتخار داخلی و بین‌ المللی دریافت کرده است. جالب است بدانید بهروز فروتن به عنوان نخستین سفیر یونیسف در ایران انتخاب شد. او در سال ۱۳۸۴ شمسی به عنوان قهرمان قهرمانان صنعت غذایی انتخاب شد و تمبر یادبودی نیز به همین مناسبت در ایران برای وی منتشر شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان