یادداشت اختصاصی از جواد نبوتی

قلمتان پر جوهر، صفحاتتان پر خبر

خبرنگاران، سفیران صادق و راویان صدیقی هستند که همواره در راه حقیقت و رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشی، اهتمام می‌ورزند و تنها یک روز در سال فارغ از دغدغه های کاری، لبخندی حاکی از آرامش بر لبانشان جاری می‌ شود.

قلمتان پر جوهر، صفحاتتان پر خبر
صفحه اقتصاد -

روز جهانی خبرنگار یا روز جهانی آزادی مطبوعات در سوم ماه می توسط یونسکو نامگذاری شده است. در ایران به خاطر سالروز شهادت «محمود صارمی» شهید عرصه خبر، ۱۷ مرداد هر سال به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است. شهید محمود صارمی در هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به همراه ۸ نفر از کارکنان کنسولگری ایران توسط گروه طالبان به شهادت رسیدند؛ شهید گرانقدری که فراقش بهانه ای شد برای گرامیداشت روز خبرنگار و روزی از جنس حرمت و عشق به قلم.

روز خبرنگار، روز تجلیل از پیشگامان فرآیند اطلاع رسانی و روز پاسداشت تلاش های صادقانه و روز تجلی هنر در تبلور آثار ملی و مذهبی است. نوشته های خبرنگاران، طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی است که نمی توانند بگویند و فریادشان بی صداست. آنان طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند. قلم بهانه ای شد تا ذهنشان را از قید کلمات بی شمار رها کرده و جسورانه در بیکران دنیای «خبر» خلاصه شوند. خبرنگار چون ققنوس می سوزد و دوباره توتم به دست به زندگی برمی گردد تا بدانیم نامیراست. آنان با خنده های مردم رنج دیده خندیده اند و با گریه هایشان، دل هایشان مکدر شده و گریه کرده اند. وقتی خبرنگار باشی، بیشتر از همیشه درد و رنج و لبخند مردم سرزمینت را می‌بینی. روز خبرنگار، روز تلاشگرانی است که در عرصه خبر و اطلاع رسانی و صیانت از حقوق شهروندی سهمی ارزنده دارند.

روز خبرنگار

خبرنگاران، سفیران صادق و راویان صدیقی هستند که همواره در راه حقیقت و رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشی، اهتمام می‌ورزند و تنها یک روز در سال فارغ از دغدغه های کاری، لبخندی حاکی از آرامش بر لبانشان جاری می‌گردد. خبرنگاران راهیان وادی آگاهی و راویان عشق و آزادی و نیک اندیشان بلند نظر عرصه اطلاع رسانی اند. خبرنگاری، حرفه نام‌آوری و نان‌آوری نیست. هنر کشف و درک حقیقت و بیان دلیرانه آن است.

خبرنگاران عزیز، قلمتان پر جوهر، صفحاتتان پر خبر. 17 مرداد بر شما مبارک.

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد