مابقی مطالبات گندمکاران چه زمانی پرداخت می شود؟

مجری طرح خودکفایی گندم گفت: بر اساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۷۸ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۲۱۱ همت خریداری شده است.

مابقی مطالبات گندمکاران چه زمانی پرداخت می شود؟
صفحه اقتصاد -

سهراب سهرابی گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا امروز، ۱۱ میلیون و ۹۷۸ هزارتن گندم با ارزش ۲۱۱ همت از کشاورزان خریداری شده است.

مجری طرح خودکفایی گندم از پرداخت ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد. و گفت: تاکنون ۱۶۷ همت از مطالبات گندمکاران پرداخت شده. و مابقی مطالبات را در حال پیگیری از سازمان برنامه و بودجه و هدفمندی یارانه ها هستیم.

سهرابی با بیان اینکه خرید تا اواخر آبان ماه ادامه دارد. افزود: برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم به ۱۲ میلیون تن برسد.

مجری طرح خودکفایی گندم خوزستان، کردستان، گلستان، فارس و کرمانشاه را ۵ استان برتر خرید تضمینی گندم اعلام کرد‌.

او درباره آخرین وضعیت سطح زیرکشت گندم افزود: اکنون عملیات کشت در استان های اقلیم سرد آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، زنجان، قزوین و بخش هایی از خراسان رضوی و لرستان آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

سهرابی ادامه داد: برای آغاز کشت در سال زراعی جدید اقداماتی نظیر تهیه و تدارک بیش از ۵۰۰ هزار تن بذر اصلاح شده. تهیه و تدارک کودهای شیمیایی، تدارک ماشین آلات و دنباله بندهای بندی و سوخت ماشین آلات و تهیه و تدارک سموم مبارزه با آفات، بیماری و علف های هرز و برنامه ریزی جهت اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها در سطح ۶ میلیون هکتار صورت گرفته است. که برآورد می شود حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از جهش تولید در دیم زارها مربوط به گندم است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد گفت: برآوردها حاکی از آن است. که در سال زراعی جدید حداکثر ۲ میلیون هکتار گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم کشت شود‌.

پرداخت نشدن ۳۷ درصد از مطالبات گندم‌کاران کشور

پرداخت نشدن ۳۷ درصد از مطالبات گندم‌کاران کشور

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: ۳۷ درصد مطالبات گندم‌کاران کشور که قرار بود تا آخر شهریور پرداخت شود تا امروز محقق نشده است.

گندم کالای استراتژیکی است که نقش مهمی در اقتصاد و سیاست هر کشور داشته و تولید و خودکفایی آن برای کشورها به‌نوعی مزیت محسوب می‌شود. محصولی که باوجود اهمیت بالای آن با چالش‌های بسیاری از تولید تا خرید مواجه است و بنابر نظر کارشناسان نیاز است که ضمن تامین اعتبار مناسب برای خرید و پرداخت به‌موقع به کشاورز به مسائلی همچون نوسازی ماشین‌آلات برداشت گندم، اجرای الگوی کشت، ارائه تسهیلات کم‌بهره به کشاورز، ورود علم به مزارع و مسائل تقنینی نیز توجه شود.

قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مبلغ ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

مطالبات گندم‌کاران در کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ موجب نگرانی و گلایه کشاورزان شده بود که حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در هفته سوم شهریور سال جاری در ارتباط با پرداخت مطالبات گندم‌کاران اظهار کرده بود: مهمترین موضوع ما مطالبات گندم‌کاران است که این هفته پرداخت‌ها سرعت می‌گیرد و تسویه می‌شود و بخش عمده مطالبات تا پایان هفته پرداخت می‌شود.

در این راستا عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران اظهار کرد: ۳۷ درصد مطالبات گندم‌کاران کشور که قرار بود تا آخر شهریور پرداخت شود تا امروز محقق نشده است که پیگیری می‌کنیم در روزهای آتی این مطالبات باقی‌مانده کشاورزان که بیشتر از استان‌های شمال غرب هستند، پرداخت شود.

وی با اشاره به تولید ۱۵ میلیون تن گندم افزود: تاکنون ۵۰۰ هزار تن انواع بذر اصلاح شده در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده خریداری شده است و ۱۲و نیم میلیون تن گندم برای صنف، صنعت و نان خریداری شده است.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به خرید تضمینی جو افزود: قیمت‌گذاری جو برای سال آینده با ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال جاری انجام شده که سال جاری قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم جو ۱۰ هزار تومان است که برای سال آینده ۱۳ هزار و پانصد تومان تصویب شد.

خرید تضمینی ۵۱ هزار تُن گندم در بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۵۱ هزار تُن گندم در شهرستان توسط مراکز خرید به صورت تضمینی خریداری شده است.

جواد گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سطح کشت گندم آبی در سال زراعی جاری ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار با میانگین تولید ۵.۵ تُن در هکتار  و سطح کشت گندم دیم ۱۱هزار هکتار با میانگین تولید ۲.۵ تن در هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع تولید گندم در سال زراعی جاری، ۶۱ هزار تُن بوده که از این میزان حدود ۵۱ هزار تُن توسط مراکز خرید سیلوها به صورت تضمینی خرید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه شهرستان در تولید گندم از میانگین عملکرد مقام اول استان لرستان را از آن خود کرده است، افزود: سطح کاشت جو آبی شهرستان ۳۵۵۰ هکتار و دیم ۱۰ هزار هکتار بوده با تولید حدود ۳۵ هزار تن است.

گودرزی بیان کرد: سطح کاشت محصول کلزا  ۲۷۵ هکتار در سال زراعی  با تولید بیش از ۵۱۱ تن بوده که با عملکرد بیش از ۲ تُن در هکتار مقام دوم استان از نظر تولید را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: ۱۶۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت کاملیا اختصاص داده شده که در سال جاری تولید آن ۵۴ تُن با میانگین حدود ۳۵۰ کیلوگرم در هکتار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد یادآور شد: سطح کاشت محصول چغندرقند در شهرستان حدود ۸۵۰ هکتار بوده که پیش بینی می شود ۶۰ هزار تُن تولید داشته باشد.

گودرزی اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۸۵۰۰ تُن انواع کودهای ازوته، فسفات و پتاسیم و بیش از هزار تُن بذر گندم آبی و دیم در بین کشاورزان توزیع شده است.

گلبهار تأمین‌کننده قسمتی از امنیت غذایی کشور است

مدیر جهاد کشاورزی گلبهار با بیان اینکه تولیدات این شهرستان تأمین‌کننده قسمتی از امنیت غذایی کشور است، گفت: همکاران و کشاورزان شهرستان گلبهار امسال با همه مشکلاتی که پیش رو داشتند، در حوزه تحویل گندم، سن گندم، زنگ زرد و سایر آفات مشکلی در منطقه نداشتند.

محمد شجعی در حاشیه هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی کشت پاییزه ۱۴۰۴-۱۴۰۳ که با حضور مسئولان استان در روستای قره جنگل برگزار شد، به خبرنگار ایسنا گفت: شهرستان گلبهار در بخش کشاورزی از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه امسال با همت کشاورزان شهرستان گلبهار ۳۴ هزار تن گندم تحویل سیلوهای منطقه شده است، ادامه داد: گلبهار در تولید گندم ظرفیت بالایی دارد. امیدواریم امسال هم با همت کشاورزان با وجود همه محدودیت‌ها، دستاوردهای خوبی را داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی گلبهار با بیان اینکه در این جنگ اقتصادی مسئولیت امنیت غذایی با کشاورزان است، اظهار کرد: امیدواریم امسال نیز بهتر از سال گذشته سرآمد خراسان رضوی باشیم.                                                            او جریان‌سازی اجتماعی برای نهادینه‌سازی فرهنگ الگوی کشت ملی محصولات کشاورزی، پاسخگویی به سؤالات و ابهامات کشاورزان درباره برنامه الگوی کشت ملی محصولات زراعی سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴، مسئله‌یابی و ارائه راهکارهای علمی و فناورانه برای حل آنها و ترویج بیمه کشاورزی به‌عنوان ابزار مدیریت ریسک و افزایش تاب‌آوری کشاورزان را از محورهای برگزاری این همایش دانست.

ضرورت ورود دانش و علم و فناوری به بخش کشاورزی

وی ورود دانش و علم و فن‌آوری به بخش کشاورزی را در راستای افزایش بهره‌وری ضروری دانست و گفت: شهرستان گلبهار دارای مساحتی به وسعت ۱۰۰۰ کیلومترمربع و در ۳۰ کیلومتری کلانشهر مشهد با ظرفیت ۲۲۰۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی یکی از ۱۰ شهرستان برتر در تولید محصولات کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی گلبهار وسعت باغ‌های شهرستان را ۹۰۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: این شهرستان دارای ۳۴۴ هزار و ۷۲۲ واحد دامی و ۲۹۲ تن محصولات دامی است و در بسیاری از حوزه‌ها رتبه اول تا سوم استان را دارد.

عدم پرداخت به‌موقع مطالبات گندم‌کاران مشکل اصلی کشاورزان در کشت پاییزه

وی با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع تبدیلی در اولویت کار قرار دارد و بیش از ۵۰ واحد در شرف اخذ پروانه یا پروانه صادره شده است، مشکل اصلی کشاورزان در کشت پاییزه را عدم پرداخت به‌موقع مطالبات گندم کاران برای تأمین نقدینگی خرید نهاده‌ای اول فصل و تأخیر در برنامه‌ریزی و آمادگی برای کشت پاییزه، کمبود پرداخت تسهیلات تبصره‌ای در حوزه‌های مختلف بخش، تغییرات قیمت در نهاده‌ها، قطعی برق چاه موتورهای کشاورزی عنوان کرد.

شهرستان گلبهار با سطح زیر کشت ۵۰۰۰ هکتار گندم و پنج تن میانگین برداشت گندم در مزارع یکی از چند شهرستان مهم در سطح زیر کشت و برداشت گندم در استان خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید:

گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از مطالبات گندمکاران

خلف وعده دولت با گندمکاران

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • محسن

    فقط زود باشید طلب گندم کاران پرداخت کنید واقعا پول برای خریدن نان نداریم یکمی انصاف داشته باشیغ

    • محسن

      به خدا اگه امروز واریز نکنید مجبورم از دست طلب کاران خودم بکشم 9مهر

  • کشاورز

    بعداز سه پول گندمکاران کرمانشاه را بدهید فصل کشت دارد میگذرد برای سال دیگر چه بخوریم

    • ناشناس

      پول گندم هنوز بعد ۲ ماه ونیم واریز نشده اسنم از کشاورزی ما

  • ناشناس

    چرا چرا نقل قول دروغ به خورد مردم خصوصا کشاورز بدبخت کشاورز بیچاره میدین کی ۸۰ درصد پول گندمو دادن بعضی ۱۰بعضی۲۰درصد پول گندم گرفتن ۲ماهه گندم تحویل دادم ۲۰درصد پرداخت شده پول کمباین پول ماشین مونده پول ندارم که زمینو بکارم

  • Siyavash

    کشاورز بدبخت کشاورز بیچاره .کسی به فکر کشاورز نیست

  • سيد خالد حسینی

    من یک گندم کار کردستانیم که حدود ۱۱۰تن گندم دیم تولید کردم ودر ۲و۳مرداد تحویل دادم اول خدا لعنت کند منو که چرا ازاد نفروختم ودوم خدا لعنت کند به سازمان برنامه وبودجه وزیر کشاورزی وسایر دست اندرکاران دروغگو که همه را به خاک سیاه نشاندن که فقط ۲۴درصد پول گندم دادن بعد با ب شرمی تمام میگن فقط کسانی که اخیرا تحویل دادن پرداخت نکردیم لعنت خدا بر کسی که به این واضحی وبی شرمی دروغ می‌گوید ۲مرداد اخيرا است

  • ناشناس

    خدا وکیلی وجدانتان راضی هست ک ما بی پول باشیم در حالیکه 3ماه پیش گندم تحویل دادیم الان برا پول بذر و کود چکار کنیم رفتم جهاد برا بذر میگن پول واریز کن بعد از یک هفته بذر تحویل میدن این کجاش عدالته اخه چرا بازی در میارید برا کشاورزان هر روز ی خبر چرت میزنید ک چی خدا بر باعث و بانی این اوضاع لعنت کنه ک ملت را اواره و سر گردان کردید

  • Siyavash

    تنها قشری که هیچ مسئولی به فکرش نیست کشاورز بینواست

  • محمد

    بعد از ۴ ماه هنوز یک ریال نریختن

  • ناشناس

    حیف نیست پول رو به کشاورز بدن واقعا حیفه نکارید

  • محمدی

    خدا ازتون نگذره ما که زورمون بهتون نمی‌رسه ...

  • ناشناس

    سلام وعرض ادب خدمت تمامی کشاورزان عزیز ومسول مربوطه لطفا به فکر کشاورزان باشید تا کی باید صبر کنیم چه جوری جواب گو باشیم واقعا متاسفم دلمان خوش طرف حساب کشاورز هست صد رحمت به دلال

  • پرویزی

    دیگه پیگری نکنید خیلی فشار بهتون میاد ،آبرو وحیثت کشاورزرفته نابود کردید

  • سجاد

    واقعااین دولتمردان ماخجالت نمیکشن خودتون زن وبچه ندارین تموم زندگی وسرمایه ماصدقه سری شماهمین کشاورزی پرزحمته وکم سوده..چراپول مردم نمیدین من موندم اون دنیااگه باشه جواب خداومردم چطورمیخواین بدین

  • محمود مرادی

    تورو خدا پول راواریز کنید چی میخواین از جون مردم

  • ناشناس

    وام‌های کشاورزان روزانه سود و دیرکرد میخوره ولی پول گندم کشاورزان دیرکرد نداره که هیچ بعد از سه ماه پول کشاورز را تسویه نمی کنند، لعنت به اول و آخرشان

  • ناشناس

    حمید

  • ناشناس

    الان گندم دادیم خودمون پول خرید بذر نداریم دوباره بکریم

  • کشاورز بدبخت

    سلام ما از بانک کشاورزی وام سلف گرفته ایم داریم دیرکرد وجریمه می دهیم هر روز ضامن ها به زنگ می‌زنند
    اما 5برابر واممان راازدولت بابت پول گندم طلب داریم ....عجب حساب و کتابی است

    • ناشناس

      باسلام خدمت دوستان و کشاورزان عزیز زحمت کش
      منم یک کشاورز هستم
      لطفاً درسال جاری هرکه عمرش به دنیا بود گندم تحویل تعاونی یاسیلو ندهد تادولت ایران بفهمد همچیزه ایران وابسته همین کشاورز گندم کاراست بخدا به اندازه نیازتان به دلال بدهید ومابقی انبار کنید اگه دولت پیش پرداخت نکرد فقط کافیست ۲ماه گندم تحویل ندهید چهارمحال بختیاری هستم

      • محمد حسین

        باسلام
        مسئولان محترم لطفاً به وعده خود عمل کرده
        طبق سوره مائده قرآن کریم ،آیه دو
        با این پرداختی شما به کشاورزان تمام معادلات کشت آیند ه بهم میخوره
        لطفاً دروغ نگویید دروغ گو دشمن خداست

  • دهقانی

    پول گندم کشاورزان و پول همسانسازی هپلی هپو شد و مقداری هم خرج راهپیمایی مسخره و بیهوده اربعین و به جیب عربها رفت گور پدر کشاورز و باز نشسته

  • سالار لشنی

    بابا ی کم انصاف داشته باشین ۳ماه گندم دادیم تحویل هیشکی پیگیر نیست پول مردم بریزید بخدا پول نونم نداریم ریدم تو این مملکت با این مدیریتش

  • زلیل بدبخت

    خداوکیلی با چه روی میگید فصل کشت شروع شده با کدام پول ،وکدام امیدواری ،،،خانه ظلم پایدار نیست

  • ناشناس

    جان بچهاتون پول گندم الیگودرز و همه کشاورزان استانها رو بدید بسه دیگه بسه ،مگه ظلم چیه بچهاتون راحت رفتن مدرسه بچهای کشاورز چی ؟بدهی چکها ،ابرو کشاورزها رو بردید طلب کارا امان گوشیها رو بریدن ،ظلمه ظلمه چراغش روشن نمیمونه ،،مریض داریم بس کنید

  • حقیقت اهواز

    دیگر به سیلو گندم نفروشید..نقدی در بازار آزاد بفروشید...که دنبال مطالبات خود نباشید

  • مجتبی خزایی

    خوابتن خیر است که ۶ هزار هکتار گندم بکارن گندم داریم حذف میکنیم خودم ۲ ملیارد تحویل دادم پولمو ندادن قلت میکنم بکارم

  • ناشناس

    تو رو خدا پول گندم رو بریزید ابرومون رفت طلب کار اومده در درمون هزار بار قول دادم امروز میریزن فردا میریزن

  • ناشناس

    بدبخت تر ازکشاورز خودشه که همه ساله گول دولت‌های مختلف را میخوره وگندم تحویل میده واقعا ظلم بزرگیس

  • مرشدی

    واقعا جای تأسف است که برای پول گندمی که با زحمت و هزینه زیاد به عمل آورده ای به دولت التماس کنی که بعد سه ماه هنوز پول کشاورز را پرداخت نکرده اند و هر روز یک دروغ سر هم میکنند

  • شاهان

    با درود
    یک سوال از وزیر بی کفایت کشاورزی دارم،چرا طبق قانون جاری کشور میبایست قیمت نهاده های کشاورزی پس از ۴۸ ساعت به کشاورز پرداخت شود،اما هم اکنون پس از گذشت چندین ماه هنوز مطالبات گندم کاران پرداخت نشده است،و به فرموده ی به اصطلاح وزیر کشاورزی محل پرداخت مشخص نیست.
    کشاورز به کجا داد ببرد.

  • مجید

    خواهشمندم هرچه زودتر پول گندم کاران استان قزوین را پرداخت کنید خواهشمندم

  • عبدته

    طلب گندمکاران استان فارس را واریز کنید. پول نداریم کود بخریم یا دوباره زمین کشت کنیم.

  • حیدر کشاورز

    ۲۰درصد پول گندم را دادن اون هم به کمبایین وحمل به سیلو داده شد الان پول نداریم بذر وکود بخریم .کی مطالبات را پرداخت میکنی خرید نقدی اینجوریه با قیمت پایین میخری پول را هم نمیدی

  • صابر

    سلام چه کسی مسئول پرداخت بدهی به کشاورزان می باشد آقا ما بدهکاریم. به داد مردم برسید. کسی نیست جواب بده گناه کردیم گندم دادیم

  • س

    سلام انشاالله کی واریز می شود

  • ناصر

    بخدا به جان عزیزم قسم بدبخت شدم آبروم رفته باعث اختلاف تو خونه و زندگیم شده منم اجاره کار بودم هرچی تو جیب داشتم خرج کردم با وجود تحویل بیش از ۴۰ تن گندم به دولت از برج ۵ یه هزار تومنی هم بهم ندادن واسه مدرسه رفتن بچم پول نداشتم کفش واسش بخرم 😔😔😔 حالا اینجور که معلومه میخوان تا آبان ماه پولمون رو ندن

  • محمد

    خدا ازتون نگذشت بارندگی شروع شد پول نداریم گندم کود و شخم بزنیم یعنی پول گندم اینقدر سنگینه برا دولت خب اگه توان خرید ندارن اصلا نمیکاریم بهتر از اینه که کشاورز اینجوری نابود بشه

  • ناشناس

    اگر خدا راست باشه نابودتون میکنه چرا پول گندمامونو نمیدید

  • مسعود سلطانی

    خدا لعنت کند مسئولین عدم پرداخت پول گندمکاران را

  • ناشناس

    برای آ.غ از ابتدای تحویل گندم تا به حال فقط ۲۶ درصد تا اوایل شهریور ماه واریز شده ، مابقی کلا پانده است

    • ناشناس

      لعنت بر پدر و مادر اونایی که باعث شدن پول کشاورز بیچاره پرداخت نشه با این همه مشکلات و بدبختی برای کشاورز.الهی خودتون و زن و بچتون فلج بشین که تا بفهمین شرمنده خانواده شدن یعنی چی.

  • سامان پانیذ

    والا خدا وکیل بیچارمون کردین یه کاری میکنین که آدم نه گندم بکاره اگر هم بکاره تحویل دولت نده پوب نداریم از حرص این پول ریختن دولت یه لیتر سم بگیریم خودمونو بکشیم

  • ناشناس

    وجدانن بس کنید این هم دروغ وسرکارگذاستن دولتی نتونه بااین همه درآمد بالا پول کشاورزی بده به چه دردی میخوره

  • مهدی

    چرا اینقدر پست و حقیر دروغگو هستین
    سه ماه گندم تحویل دادیم

  • ممد

    مرده شور هدف مندی یارانتون ببره پول مارو بدین

  • ناشناس

    ما کشاورز لرستان الیگودرز هستم الان۲ماه چند روز گندم تحویل دادیم کی میخواین واریز کنید بسه ظلم بسه ،فکر کنم گفتین تولید بیشتر اذیت بشتر

  • بهرام

    بجای اینکه بگه کی پول گندمکاران رامیدیم همه شان حقه وکلک بلدن فقط آمار دروغ میدن دوماه نیم است که من گندم تحویل دادم هنوزپولش ندادن فصل کشت هم دارد میگذرد نمیدانم سال دیگرچه بخوریم چون پول خریدبذروکودوتراکتورنداریم مال کمپاین هم هنوز ندادیم خدا نابودتان کند الهئ

  • ایران

    پول گندم و چرا پرداخت نمی کنید کشاورز چه کار کنه

  • مهدی

    کشور نیست که بخور بخوره، بس کنین دیگه پول مارو بدین ۲,۳ ماهه ما رو معتل کردین یکم انصاف داشته باشه آخه

  • ناشناس

    خدا لعنتتون کنه
    چرا این پول گندم را نمیدید
    زندگیمون داره از هم می‌پاشه
    پول کتاب بچم را ندارم بگیرم
    کسی دیگه بهمون نسیه نمیده
    دیگه کسی را نمی‌شناسیم که ازش پول قرض بگیریم
    الان باید گندم بخریم برای کاشت از کجا بیاریم خب
    صدامون را کی می‌شنوه

  • ناشناس

    من ۲۱ تیر گندم تحویل دادم کلا ۱۱ ملیون دادین واگذارتون به خدا

  • سبزعلی

    نکاریم بهتره

  • ناشناس

    مگه اینا مسولان به اون دنیا و آخرت ایمان دارن آخرت وقیامت مال فقیر وفقرا وکشاورزای بیچاره است درد مال کشاورزی وخودش دردشو بکشه خودشان باید اقدام کنند

  • امجد

    سه ماهه گندم تحویل دادیم پولشو کی میخواین بدین

  • عبدالله

    ...پول گندم امسال را بدهید ...به تمام مقدسات قسم دیگه گندم نمی کارم...

  • ناشناس

    خدا کمرتونو بشکنه ما برج سه گندم تحویل دادیم هنوز پول ندادن الان دوباره فصل کشت شروع شده هنوز پولی نیست من دیگه گندم به انبار غله نمیدم

  • ناشناس

    خدا لعنتتون کنه با این مدیریت کشور.
    چرا پول مارو واریز نمیکنید دوماه پول مارو نمیدید یه ماه حقوق کارمندونظامی هارو ندید چ میشه؟ خدا ازتون نگذرا

  • شهرام کشاورز

    به خدا قسم داره آبروم میره خدا لعنت کنه باعثو بانیشو که پول کشاورزو نگه داشتن و پرداخت نمیکنن من رفتم وام گرفتم از بانک دیر کردشو روزانه بامن داره حساب میکنه بعد از این ور پول زحمت کشیده خودمونو نمیدن

  • ناشناس

    الهی که خیر نبین کسی که باعث بانی این وضعیت
    شده

  • ناشناس

    اقادولت پول گندم مارونمیده میبره خرج محرم وعراقش میکنه اخه بگو پول نداری چراتحویل میگیری بعنوان یک کشاورز توبه اخرین باره که گندم بدم تحویل ازمن کشاورز خریده ۱۷۵۰۰الانمیفروشه۲۵هزار

  • روح الله حیدری رفاه

    چرا به مردم در غ تحویل میدن بنده شانزدهم مرداد گندم تحویل دادم هنوز یک ریال هم دریافت نکردم و توانایی کشت مجدد رو ندارم لطفا اخبار راست به مردم بگوید

  • ناشناس

    باسلام.کشاورز یک سال باتمام وجودزحمت می‌کشد کود ،شخم ،سم، تهیه نهاده ها وسایر مخارج گندم را تنی چندرغاز ازش میخرین آنوقت هنوز پولشو ندادین ولی شما الان گندم بذری که همان گندم کشاورزه چقدر می‌فروشیم اونم نقد. درطول یکماه .خدا حقمان را بگیرد

  • سلمان

    خدا ازتون نگذره خدا حقمونو بگیره من یه مقدار طلا داشتم قرض دادم بجاش گندم برداشتم حالا کلی ضرر میکنم خدا لعنتتون کنه فکر کردم بعد دو سه هفته پولو میدن طلاهامو می خرم

  • ناشناس

    پول گندمو واریز نکردن خدالعنت کنه باعث،بانیشو
    ازیطرف فصل کاشته ازیه طرف راننده کامیون پول میخواد ازطرفی بذر نگرفتی کود نگرفتی لعنت

  • کشاورز

    سلام کشاورزان محترم من دیگه ریال پول ندارم شرمنده خانواده و طلب کارام خدا لعنت کنه منو که به دولت گندم دادم سال آینده یک دانه گندم به دولت نمی‌دم انبار میکنم بعد دوماه دو برابر می فروشم به دلال

  • ناشناس

    واقعا من خودم بدهکارم یه کاری برای منو امثال من کنید یه فکری کنید هرچه زودتر پولو واریز کنید

  • ناشناس

    فقط‌خدا

  • علی اصغر قدرتی

    دروغ دروغ ۲۵ درصد دادن نه ۸۰ درصد در استان همدان

  • Esi

    آسمو تو اونجاتون پول کشاورز روبدید فقط وعده دروغ میدید به ملت

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد