زندگینامه کامل رضا اربابیان کارآفرین و بنیانگذار شیپور
توضیحاتی درباره زندگینامه کامل رضا اربابیان بنیانگذار وبسایت نیازمندی های رایگان خرید و فروش، استخدام و خدمات شیپور در صفحه اقتصاد منتشر شد!
در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره زندگینامه کامل رضا اربابیان کارآفرین و بنیانگذار وبسایت نیازمندی های رایگان خرید و فروش، استخدام و خدمات شیپور خواهیم داشت! با ما همراه باشید.
[toc]
کودکی رضا اربابیان
رضا اربابیان متولد سال ۱۳۶۱ شمسی می باشد. او 14 سال سن داشت که به همراه خانواده خود راهی کانادا شد و در همان جا نیز به ادامه تحصیل پرداخته است. او مدرک دانشگاهی خود را در رشته های اقتصاد و MBA اخذ کرده است و پس از آن به ایران بازگشت.
جالب است بدانید رضا اربابیان همیشه در فکر ایجاد یک کسب و کار جدید بود! چرا که می توانست کسب و کار خانوادگی خود یعنی تولید هیدروفیل و حوله سهند را در شهر تبریز ادامه دهد! اما با الگوگیری از وبسایت ebay که در حوزه ارائه خدمات و محصولات فعالیت می کند، ایده خود را عملی کرد…
در آن سال ها وبسایت دیوار فعالیت خود را به تازگی شروع کرده بود. رضا اربابیان تحقیقات زیادی در این حوزه انجام داد! وی سرانجام تصمیم گرفت به فعالیت در زمینه در زمینه خرید و فروش لوازم دست دوم بپزدارد! به اعتقاد رضا اربابیان مهم ترین مسئله برای شروع یک کسب و کار، تشخیص یک نیاز به صورت صحیح است.
او از سال 1390 شمسی تا به امروز با تیم خود فعالیت دارد.
ماجرای تولد شیپور
رضا اربابیان از سال ۱۳۹۰ شمسی با همکاری دو فرد دیگر که بیشتر در زمینه های مالی همراه وی بودند، اقدام به تاسیس شیپور کرد. وی در آن روزها نقش مجری اصلی را داشت و تمامی مسئولیت اپلیکیشن را به تنهایی بر عهده گرفته بود…! یکی از مهم ترین دلایل موفقیت رضا اربابیان را می توان این امر دانست که وی همواره به این نکته تاکید داشت که در کنار کار و پیشبرد فنی اپلیکیشن، بایستی بحث تحقیقات هم به صورت جدی انجام شود تا بتوان مسیر رو به رشدی را طی نمود….
در ابتدای راه فعالیت شیپور، ویسایت و اپلیکیشن این کسب و کار مشکلات بسیاری داشتند و رضا اربابیان نیز به دلیل آن که تجربه کافی در زمینه های فنی نداشت، مسائل و مشکلات بسیاری را پیش روی خود مشاهده کرد! وی به همین دلیل تصمیم گرفت برای رفع مشکلات موجود با شرکتی در استونی با نام Pomegranate همکاری کند. در آن زمان مشکلات مالی نیز به یکی از معضلات موجود تبدیل شده بود تا جایی که رضا اربابیان بابت پشتیبانی فنی به شرکت استونیایی پیشنهاد داد تا به عنوان شریک سهمی از شیپور را دریافت نمایند و آنها نیز به یکی از شرکای وی تبدیل شدند. البته این ماجرا زمان زیادی طول نکشید و به دلیل عدم نتیجه بخشی، همکاری آنها با شیپور قطع شد و کلیه سهام به شیپور بازگردانده شد!
وی در مصاحبه ای می گوید: یک تا 1.5 سال زمان برد تا بتوانیم شیپور را رسما وارد بازار کنیم! از آنجایی که در آن زمان بازار خدمات آنلاین تقریبا خالی بود، جای مانور خوبی برای فعالیت ما وجود داشت.
چرا شیپور؟
رضا اربابیان در پاسخ به این سوال که چرا نام این استارتاپ شیپور شد؟ می گوید: راستش در انتخاب اسم خیلی فکر کردیم و برایمان اهمیت زیادی داشت که اسم انتخابی ما با نوع کار و خدمات ما ارتباطی تنگاتنگ ایجاد کند! و بتوانیم روی این قضیه مانور بدهیم. در میان اسم های مختلف به نام شیپور رسیدیم… از آنجایی که نام شیپور با جار زدن در ذهن همه مردم جا افتاده بود و تصوری عمومی از این داستان داشتند، روی همین نام توافق کردیم. البته در آن زمان به این قضیه فکر نکردیم؛ اما الان یکی از نقطه ضعف های ما نوشته شدن متفاوت شیپور در زبان انگلیسی است. البته ما تلاش کردیم تمام دامین های مربوطه روی گوگل را بگیریم تا کاربران با هر نوع اسپلی که سرچ کردند، به شیپور اصلی هدایت شوند…
لازم به بیان است در حال حاضر روزانه بیش از ۳۰ هزار ثبت آگهی در شیپور انجام می شود و بازدید روزانه شیپور حدود ۳۰۰ هزار نفر در روز است! ولی آمار دقیقی از میزان معاملات انجام شده بر روی آن وجود ندارد.
تفاوت های شیپور با دیوار
رضا اربابیان در مصاحبه ای پیرامون تفاوت شیپور با دیوار می گوید: هردو در یک زمینه کار می کنیم، اما مزیت های ریز و درشتی هم در این زمینه وجود دارد! برای در دیوار بیشتر کسب و کارها حضور دارند، بنابراین حضور بیزینسمن ها و صاحبان کسب و کارها بیشتر است؛ اما در شیپور مردم عادی حضور پررنگ تری دارند… این مسئله از مزایای اصلی ما است. رایگان بودن شیپور هم از جمله مزیت های رقابتی آن محسوب می شود .
اابته وی درباره درآمد شیپور نیز می گوید: یکی از راه های کسب درآمد ما از این طریق است که آگهی ها را بالای لیست می آوریم تا بیشتر دیده شوند و خیلی ها از این امتیاز استفاده می کنند! تفاوت این مدل وبسایت های آگهی با سایر آگهی ها در این است که به جای دریافت کارمزد از هر آگهی، محیط را برای عموم مردم رایگان نگه می داریم و در عوض از انواع کسب و کارها پول دریافت می کنیم. کسب و کارهایی که از این طریق بیزینس می کنند و به کسب درآمد می پردازند با پرداخت پول به درآمدزایی ما و بهتر شدن درآمد خود نیز یاری می رسانند.
نظر شما