معاون تولید پتروشیمی شازند در گفتگو با صفحه اقتصاد اعلام کرد

تلاش مستمر برای توسعه و داخلی‌سازی برای تداوم رکوردشکنی‌های تولید

رئیس مجتمع پتروشیمی شازند اراک در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرنگار صفحه اقتصاد اعلام کرد که با اقدامات خوب و مدیریت دکتر خلیلی‌نیا، توانستند در سال گذشته رکورد تولید را بشکنند. این تولیدات شامل گریدهای مختلف پلی اتیلن و مواد شیمیایی بوده و با رکوردهای تولید همراه بوده‌اند. همچنین، در بخش صادرات، شازند موفق به صادرات به ارزش حدود ۲۰۰ میلیون یورو شده است.

تلاش مستمر برای توسعه و داخلی‌سازی برای تداوم رکوردشکنی‌های تولید
صفحه اقتصاد -

سمیرا عسکری - قاسم ساکی معاون تولید مجتمع پتروشیمی شازند در حاشیه برگزاری بیست‌و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: شازند در سال گذشته با اقدامات بسیار خوب در واحدهای تولیدی، مدیریت دکتر خلیلی‌نیا و با توجه به برنامه تولید برای سال در راستای تحقق شعار سال توانستیم رکورد تولید پتروشیمی شازند را از ابتدای راه‌اندازی تا کنون بشکنیم.

وی افزود: تولیدات شازند در انواع پلی‌اتیلن سبک خطی، پلی‌اتیلن سنگین خطی، پلی پروپیلن، پلی بوتادین رابر، بوتن -۱ ، اتوکسیلات‌ها، ۲ اتیل هگزانول در سال گذشته با رکوردهای تولید همراه بود.

رئیس مجتمع پتروشیمی شازند در خصوص صادرات انجام گرفته در سال ۱۴۰۲ توسط این شرکت، اظهار داشت: در بخش صادرات یک‌سری هیدروکربن ها و مواد پلیمری توانستیم صادرات خوبی در حدود ۲۰۰ میلیون یورو داشته باشیم. این در حالی است که اولویت اصلی شازند بر تامین بازار داخل با توجه به دستورالعمل ها و جلوگیری از خام فروشی با توجه به سیاست گذاری‌های ابلاغی مدیریت ارشد سازمان قرار گرفته است.

قاسم ساکی برنامه‌های سال جاری شازند را در راستای تحقق شعار عنوان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۳ برنامه اورهال که یک ماه زمان نیاز دارد را در ابتدای سال در دستور کار قرار دادیم تا واحدهای تولیدی این مجتمع بعد از پنج سال با تعمیرات اساسی و تعویض کاتالیست دو واحد به همراه تعویض راکتورها بتوانند با جدیت و تلاشی بیش از پیش به تحقق جهش تولید بپردازند. در حال حاضر راکتورهای تیتانیومی که برای اولین بار در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد در پتروشیمی شازند مستقر می‌باشد. شاید تولید سال گذشته در این شازند محقق نشود اما مجتمع را برای پنج سال تولید دیگر آماده‌سازی می‌کنیم.

 قاسم ساکی

معاون تولید و رئیس مجتمع پتروشیمی شازند با بیان اینکه نمایشگاه امسال با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده است، گفت: رویداد مهم صنعت نفت، گاز و پتروشیمی امسال نسبت به گذشته با عنایات ویژه و بیشتری از طرف بازدیدکنندگان و شرکت‌ها روبه‌رو شده است و شرکت‌های بسیار خوبی از غرفه شازند بازدید کرده‌اند که فکر می کنم یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه پتروشیمی ۱۴۰۳ مربوط به مجتمع پتروشیمی شازند بوده است و ما هم سعی می کنیم از این نمایشگاه برداشت های خیلی خوبی داشته باشیم. با توجه به اینکه تلاش ما بر این است که تجهیزات پیشرفته و اصلی خود را داخلی‌سازی کنیم، این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است که حتما از آن استفاده خواهیم کرد

قاسم ساکی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه در داخل کشور توان بالایی برای داخلی‌سازی وجود دارد، درخواست دارم تا با تسهیل ضوابط و آیین‌نامه‌ها این مسیر را برای تولید داخل تجهیزات موردنیاز پتروشیمی‌ها روان‌تر کنیم تا تجهیزات بیشتری را در بخش‌های نفت و پتروشیمی داخلی سازی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد