چرا به مشاور مالیاتی برای کسب و کار نیاز داریم؟

آیا همه صاحبان مشاغل در این حوزه سررشته کافی را دارند و می توانند از پس هزینه ها و جریمه های سنگین برآیند؟ خبرخوب برای تمامی افرادی که صاحب کسب و کاری هستند و دغدغه مالیاتی دارند این است که فرشته نجات شما مشاور مالیاتی است.

چرا به مشاور مالیاتی برای کسب و کار نیاز داریم؟
صفحه اقتصاد -

از گذشته های دور تاکنون، پرداخت مالیات یکی از مهم ترین فاکتورهای حکومتی به شمار می رود که در جمع آوری آن حساسیت های بسیار زیادی وجود دارد. از طرفی پرداخت مالیات برای تمامی کسب و کارها امری واجب و اجتناب ناپذیر است اما یکی از عوامل مهم در تعیین مالیات دانستن قوانین مرتبط آن می باشد اما آیا همه صاحبان مشاغل در این حوزه سررشته کافی را دارند و می توانند از پس هزینه ها و جریمه های سنگین برآیند؟ خبرخوب برای تمامی افرادی که صاحب کسب و کاری هستند و دغدغه مالیاتی دارند این است که فرشته نجات شما مشاور مالیاتی است. در ادامه درباره مشاور مالیاتی، وظایف و اینکه چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند می پردازیم.

 

مشاور مالیاتی کیست؟

1111

 

بدون شک می دانید که هرکس با توجه به تخصص، حرفه و مهارت خود در حوزه خاصی تجربه خواهد داشت؛ بنابراین اگر صاحبان مشاغل درباره مالیات و قوانین آن آگاهی و آشنایی کاملی نداشته باشند یک امر طبیعی است و به همین دلیل این موارد با به شرکت های ارائه دهنده خدمات مالیاتی واگذار می کنند.

مشاور مالیاتی، شخصی است که در زمینه قوانین مالیاتی تجربه کافی و دانش به روزی دارد و می توانند به بسیاری از شرکت ها در این حوزه مشاوره مالیاتی دهند. این افراد ممکن است به صورت انفرادی یا تیمی کارهای مالیاتی شما را به عهده بگیرند و پرداخت مالیات را برای شما به حداقل برسانند.

مشاوران مالیاتی برای اینکه بتوانند مالیات پرداختی شما را تا حد امکان کاهش دهند، راهکارهای قانونی را جلوی پای شما می گذارند و راه حل مناسبی ارائه می دهند. شرکت سفیر حساب به عنوان سفیر امین شما در امور مالی و مالیاتی، کارشناسانی را در اختیار شما قرار می دهد که این افراد جزئیاتی را رصد می کنند که معمولا صاحبان کسب و کار از آن ها غافل هستند.

وظایف اصلی مشاور مالیاتی

3333

اگر شما قصد داشته باشید از یک مشاور مالیاتی برای انجام امور مربوطه در کسب و کار خود کمک بگیرید باید با وظایف این شخص به طور کامل آشنا باشید تا بتوانید همکاری مفیدی با این فرد داشته باشید و بهترین نتیجه را دریافت کنید. از جمله مهم ترین وظایف مشاور مالیاتی شامل موارد زیر می باشد:

·مشاوره مالیاتی

همانطور که از نام مشاور مالیاتی پیداست، از مهم ترین و اصلی ترین وظایف آن مشاوره مالیاتی است. ارائه برخی مشاوره های مالیاتی در جهت بهبود ساختار مالی و مالیاتی مشاغل و همچنین توضیح برخی قوانین مالیاتی که می تواند به کسب و کار شما کمک کند، از وظایف این فرد به شمار می رود.

تهیه اظهارنامه مالیاتی

ارسال اظهارنامه اولین قدم سازمان امور مالیاتی برای تعیین مالیات کسب و کار شماست که شما باید وسواس زیادی برای تنظیم و ارسال آن داشته باشید. مشاور مالیاتی می تواند آن را برای کسب و کارهای حقیقی و حقوقی تنظیم کرده و در تعیین مالیات نهایی نقش زیادی داشته باشد.

پیگیری تغییرات قوانین مالیاتی

سازمان امور مالیاتی برای اینکه بتواند امور مربوط به پرداخت مالیات را برای خود و مودیان تسهیل ببخشد بخشنامه ها و قوانین بسیار زیادی را به طور مکرر تنظیم می کند؛ بنابراین پیگیری تغییرات قوانین مالیاتی و به روز بودن در این زمینه یکی از وظایف اصلی مشاوران مالیاتی به حساب می رود.

مشاوره در خصوص معاملات مالیاتی

تمامی معاملاتی که سبب انجام تراکنش های بانکی متعدد می گردد می تواند بر تعیین مالیات تاثیر مستقیم داشته باشد؛ بنابراین مشاوره مالیاتی در مواردی مانند خرید و فروش دارایی ها، انتقال سهام و معاملات مالیاتی از این قبیل بر عهده مشاور مالیاتی است.

رفع ایرادات مالیاتی

بسیاری از مواقع پیش می آید که کارفرمایان و صاحبان مشاغل معتقدند که خود به تنهایی می توانند از پس امور مالیاتی و قوانین مرتبط با آن برآیند از این رو خودشان اقدام به تنظیم اظهارنامه و ارسال آن به سازمان امور مالیاتی می کنند و در نهایت متوجه اوضاع اسفناک برای امور مالیاتی خود می شوند و در این زمان دست به دامن مشاوران مالیاتی می شوند تا بتوانند برای مشکلات خود راه حلی پیدا کنند. خوشبختانه مشاوران مالیاتی می توانند برای رفع ایرادات مالیاتی که مرتبط با اظهارنامه هستند به شما کمک کنند و کسب و کارتان نجات دهند.

چرا باید از مشاور مالیاتی کمک بگیریم؟

5555

یک سوالی که بیشتر ذهن صاحبان مشاغل و کارفرمایان را به خود مشغول کرده است این است که چرا باید از مشاور مالیاتی کمک بگیریم؟ همانطور که بالاتر وظایف این شخص را ذکر کردیم، بدون شک حضور این فرد در تیم شما می تواند بسیاری از هزینه های غیر ضروریتان را کاهش دهد، چراکه حرفه و تخصص افراد در همین زمینه است و می تواند کسب و کارتان را که درگیر هزینه های اضافی است نجات دهد.

مهارت های لازم برای یک مشاور مالیاتی چیست؟

یک مشاور مالیاتی برای اینکه بتواند کسب و کار شما را تحلیل کند و بهترین پیشنهاد متناسب با شرایط موجود را به شما ارائه دهد باید چند مهارت را داشته باشد و به طور دائم برای بهبود آن ها تلاش کند. از جمله مهم ترین مهارت ها عبارتند از:

1.ریاضی

یک مشاور مالیاتی کار زیادی با اعداد و ارقام دارد که همین موضوع مزید بر علتی است که درک بالایی از علوم ریاضی داشته باشد تا مشکلات را حل و فصل کند.

2.حقوق

مشاور مالیاتی در واقع همان وکیل مالیاتی شده است؛ به همین دلیل کاملا واضح است که باید دانش کافی در زمینه حقوقی داشته باشد.

3.روابط عمومی بالا

یک مشاور مالیاتی خوب برای اینکه در کار خود موفق شود، باید بتواند ارتباط موثری با مشتری داشته باشد و از تمامی مشکلات وی آگاهی کامل داشته باشد.

4.حسابداری

حسابداری و امور مرتبط با مالیات به صورت تناتنگی به یکدیگر گره خورده اند؛ بنابراین دانش حسابداری نیز باید در مهارت های یک مشاور مالیاتی وجود داشته باشد.

جمع بندی پایانی

در این مقاله راجع به مشاور مالیاتی صحبت کردیم و تمامی وظایف این فرد را به طور کامل شرح دادیم. امروزه در زمینه مالیات پیچیدگی های بسیار زیادی وجود دارد که بدون وجود یک مشاور مالیاتی نمی توان از آن ها عبور کرد. وجود یک مشاور مالیاتی برای کسب وکارتان ضروری است تا بتوانند امور مربوط به مالیات شما را پیگیری کنند و تمامی پرونده های مرتبط را حل و فصل نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان