معرفی ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۳

به معرفی ۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۳ که توسط متاسکور رتبه‌بندی شده است، می‌پردازیم. این فهرست تنها شامل فیلم‌هایی می‌شود که حداقل ۷ نقد از منتقدان حرفه‌ای دریافت کرده‌اند.

معرفی ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۳
صفحه اقتصاد -

به معرفی ۱۰ فیلم برتر ۲۰۲۳ که توسط متاسکور رتبه‌بندی شده است، می‌پردازیم. این فهرست تنها شامل فیلم‌هایی می‌شود که حداقل ۷ نقد از منتقدان حرفه‌ای دریافت کرده‌اند. در واقع، همه فیلم‌هایی که در حداقل یک سینمای آمریکا یا مستقیما در سرویس‌های پخش دیجیتال منتشر شده‌اند، واجد شرایط ورود بودند. البته فیلم‌های کوتاه و انتشار مجدد مستثنی هستند.

شماره 10: همه ما غریبه‌ها

آخرین اثر خیره‌کننده (All of Strangers) اندرو هیگ، اقتباسی از رمان ژاپنی غریبه‌ها اثر تایچی یامادا است. هایگ داستان را در لندن روایت می‌کند، جایی‌که آدام (اندرو اسکات)، به‌عنوان یک فیلمنامه‌نویس، با بی‌حوصلگی با فیلمنامه‌ای در مورد پدر و مادرش که در سن 12 سالگی او مرده‌اند، دست‌وپنجه نرم می‌کند.

یک برخورد تصادفی با هری (پل مسکال)، آدام را متحول می‌کند. همان‌طور که رابطه آن‌ها پیش می‌رود، او تصمیم می‌گیرد به شهر حومه‌ای که در آن بزرگ شده است، برود. در آنجا متوجه می‌شود که والدینش، هنوز در خانه کودکی او زندگی می‌کنند.

این درحالی‌است که  30 سال از مرگشان می‌گذرد اما یک روز هم پیر نشده‌اند. هایگ با ظرافت این عنصر خارق‌العاده و نیاز به برقراری ارتباط با والدین و رابطه عاشقانه‌اش با هری را متعادل می‌کند.

شماره 9: 32 صدا

همان‌طور که از عنوان پیداست، این فیلم منحصر‌به‌فرد، حول 32 صدای مختلف ساخته شده است. این فیلم در مورد این است که چگونه این 32 صدای مختلف می‌تواند احساسات، افکار و خاطرات متفاوتی را در افراد مختلف برانگیزد.

صداهای استفاده‌شده در این فیلم محدود هستند، اما مزایای آن‌ها برای فیلم بی‌پایان است. این فیلم بهترین مستندی است که در طول عمر خود خواهید دید و البته خواهید شنید. بنابراین جای تعجب نیست که آن را در فهرست 10 فیلم برتر 2023 ببینیم.

شماره 8: Menus Plaisirs - Les Troisgros

این داستان، فیلمی گیرا و روشنگر است که به دنیای غذاهای تند و خانواده مشهور ترویسگروس می‌پردازد. این فیلم نگاهی منحصربه‌فرد از پشت صحنه به نبوغ آشپزی برادران ترویسگروس و تاثیر آنها بر دنیای غذا را ارائه می‌دهد.

این فیلم از طریق مصاحبه‌ها، تصاویر آرشیوی و تصاویر خیره‌کننده‌ای از خلاقیت‌های آشپزی آن‌ها، فداکاری، نوآوری و هنری را به نمایش می‌گذارد که خانواده Troisgros را به یک نام آشنا در دنیای غذاخوری‌های خوب تبدیل کرده است.

2222

شماره 7: The Boy and the Heron

پس از یک دهه بازنشستگی، هایائو میازاکی در سال 2023 با جدیدترین شاهکار خود به‌عنوان یکی از 10 فیلم برتر 2023، دوباره ظاهر شد. هرون اگرچه عنوانی شبیه به اسم یک رمان دارد، اما داستان اصلی میازاکی را روایت می‌کند که در طول جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. داستان در مورد پسری است که به‌دنبال یک تراژدی خانوادگی به روستا نقل مکان می‌کند. در آنجا، او به‌طور تصادفی با دنیایی خارق‌العاده برخورد می‌کند.

شماره 6: سنت عمر

آلیس دیوپ پس از جمع‌آوری جوایز در مدار جشنواره بین‌المللی برای مستندش در سال 2021، جایزه بزرگ هیئت داوران شیر نقره‌ای را برای بهترین نمایش در جشنواره فیلم ونیز 2022 به خانه می‌برد. این فیلم از 10 فیلم برتر 2023 است که داستان راما (کاییه کاگامه)، رمان‌نویسی را روایت می‌کند که در محاکمه زنی به اسم لارنس کولی شرکت کرده است. این زن جوان متهم به قتل دختر 15 ماهه‌اش است. او فرزند خود را به دریا انداخته است تا غرق شود.

شماره 5: منطقه مورد علاقه

این فیلم چهارمین فیلم بلند جاناتان گلیزر در 23 سال است. The Zone of Interest فرمانده رودولف هوس (کریستین فریدل)، همسرش هدویگ (ساندرا هولر) و فرزندانشان را دنبال می‌کند که در ویلای بکر خود درست خارج از دیوارهای آشویتس زندگی می‌کنند. برخلاف رمان مارتین آمیس که الهام‌بخش آن بود، این فیلم از فهرست 10 فیلم برتر 2023، تنها عنوان و فضای کتاب را به عاریت گرفته است، اما نه چیز دیگری.

شماره 4:  De Humani Corporis Fabrica

این فیلم از لیست 10 فیلم برتر 2023 آخرین مستند از ورنا پاراوول و لوسین کاستینگ-تیلور که بر اساس کتاب‌های آناتومی پیشگامانه در پنج قرن پیش ساخته شده است. آن‌ها به لطف جراحان، پزشکان و پرستاران فرانسوی و طیف وسیعی از ابزارهایی که برای انجام جراحی‌ها استفاده می‌کنند، بدن انسان را با جزئیات فوق العاده آشکار می‌سازند. این دو کارگردان‌ جامعه پزشکی و چالش‌هایی را که با آن روبرو هستند، نه از طریق مصاحبه، بلکه از طریق لحظات واقعی ضبط‌شده، نشان می‌دهند.

شماره 3: Trenque Lauquen

این فیلم به نام شهری به همین نام در آرژانتین نام‌گذاری شده است. در این شهر یک گیاه‌شناس (لورا پاردس) هنگام فهرست‌نویسی گونه‌های گیاهی گم می‌شود. جستجوی او در فیلمی اپیزودیک و همیشه در حال تغییر به معمایی پر اسرار منجر می‌شود. این معمای پر رمز و راز در نهایت به‌عنوان ابزاری برای داستان‌گویی به‌کار می‌رود. شما می‌توانید دانلود فیلم دوبله فارسی جدید را مشاهده کنید.

3333

شماره 2: زندگی‌های گذشته

این فیلم (Past  Lives) از 10 فیلم برتر 2023  کاوش روحی عشق و سرنوشت است که در دوره‌های زمانی متعددی اتفاق می‌افتد. این فیلم داستان نورا (گرتا لی) و هه سونگ (تئو یو) است. خانواده نورا از کره جنوبی به کانادا مهاجرت می‌کنند و سپس چندین دهه این دو از هم جدا و بی‌خبر می‌مانند.

بعدا این جفت در بزرگسالی دوباره در نیویورک یکدیگر را پیدا می‌کنند. سانگ این فیلم را بر اساس اتفاقاتی از زندگی خودش ساخته است که نتیجه آن فیلمی صادقانه و تاثیرگذار است و از همه فیلم‌های روایی دیگر در سال 2023 پیشی گرفته است.

شماره 1: بدن ما

این داستان، عملیات روزمره بخش زنان در یک بیمارستان دولتی در پاریس را شرح می‌دهد. هدف فیلم بدن ما (Our Body) نشان‌دادن عملکرد پیچیده بدن انسان، از سطح میکروسکوپی تا مقیاس بزرگ توانایی‌های فیزیکی ما است.

از طریق تصاویری خیره‌کننده و روایت آموزنده، فیلم به کارهای درونی بدن می‌پردازد و عملکرد قلب، ریه‌ها، مغز و سایر اندام‌های حیاتی را برجسته می‌کند. بینندگان درک عمیق‌تری از نحوه حفظ هموستاز بدن، تنظیم انرژی و مبارزه با بیماری‌ها به‌دست خواهند آورد.

جمع‌بندی

فهرست 10 فیلم برتر 2023 بهترین چیزهایی را که سینما برای ارائه دارد نشان می‌دهد و با خلاقیت، مهارت و طنین احساسی خود مخاطبان را مجذوب خود می‌کند. تجربیات فراموش نشدنی سینمایی و جادوی ماندگار همیشه موردعلاقه دوستداران هنر فیلم و سینما بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان