وزیر بهداشت در بوشهر چند طرح را افتتاح کرد؟

وزیر بهداشت از پروژه بیمارستان جایگزین حضرت فاطمه الزهرا (س) بوشهر که با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است، بازدید کرد.

وزیر بهداشت در بوشهر چند طرح را افتتاح کرد؟

وزیر بهداشت از پروژه بیمارستان جایگزین حضرت فاطمه الزهرا (س) بوشهر که با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است، بازدید کرد.

به گزارش صفحه اقتصاد به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی با اشاره به اهمیت این مرکز درمانی در بوشهر، در جریان تخصیص اعتبارات سفر سال گذشته رییس جمهور به این پروژه و همچنین تصویب اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آن قرار گرفت.

پروژه بیمارستان جایگزین حضرت فاطمه الزهرا (س) با توجه به همجواری با بیمارستان های شهدای خلیج فارس و شهدای هسته ای، با تمرکز بر تخصص مادر و کودک ساخته می شود و دارای 180 تخت، 12 اتاق زایمان، 6 اتاق عمل و 14 تخت اقامتی مادران است.
این پروژه در 5 طبقه در زیربنای 17 هزار و 250 متر مربع و بخش های درمانگاه، آزمایشگاه، بستری و مراقبت های ویژه، زایمان، و اعمال جراحی در حال ساخت است.

وزیر بهداشت در اولین روز از سفر به استان بوشهر به همراه هیات دولت، از بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان اهرَم بازدید کرد.

دکتر بهرام عین اللهی از بخش های مختلف این مرکز درمانی بازدید کرد و در گفتگو با پرسنل و مسئولان آن، در جریان مهمترین نیازها و مشکلات قرار گرفت. پانسیون پزشکان این بیمارستان نیز در زمینی با زیربنای 120 متر مربع و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

اهرَم مرکز شهرستان تنگستان و در فاصله 60 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر قرار دارد. بیمارستان امام حسین(ع) اهرم سال 87 افتتاح شد و دارای 32 تخت بیمارستانی است و در بخش های درمانگاه، بستری، اورژانس، دیالیز، زایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایشگاه، ارائه خدمت می کند.

طرح توسعه بخش آی سی بیمارستان زینبیه شهرستان دشتی در استان بوشهر که با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده، با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح این بخش، اظهار داشت: امروز تعدادی از پروژه های حوزه سلامت در استان بوشهر افتتاح می شود که افتتاح طرح توسعه بخش آی سی یو بیمارستان زینبیه با ظرفیت ۸ تخت از جمله این طرح هاست.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته رشد بسیار خوبی در تامین پزشکان متخصص در استان بوشهر داشته ایم، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده در وزارت بهداشت در تقویت بومی گزینی، شاهد حل مشکل نیروی انسانی تخصصی به ویژه در مناطق محروم و کمتربرخوردار کشور باشیم.
وزیر بهداشت تصریح کرد: امتیازاتی برای خدمت پزشکان متخصص در مناطق محروم در نظر گرفته ایم. همچنین علاوه بر پر شدن صندلی های آزمون دستیاری برای اولین بار در سال جاری، سهمیه بومی برای تربیت متخصص از بین پزشکان بومی اختصاص داده ایم.
دکتر عین اللهی ادامه داد: رییس بیمارستان کنگان امروز عنوان می کرد که ۴۵ پزشک متخصص در این شهرستان خدمت رسانی می کنند که بی سابقه است اما نیازهای زیادی در تامین نیروی انسانی متخصص داریم که با برنامه ریزی های وزارت بهداشت با رویکرد بومی گزینی، شاهد کاهش چشمگیر این مشکلات در سالهای آینده خواهیم بود.

مرکز درمان بستر امام صادق(ع) شهر کاکی از توابع شهرستان دشتی در اولین روز از سفر وزیر بهداشت در قالب سومین مقصد از دومین دور سفرهای استانی هیات دولت، افتتاح شد.

این مرکز درمانی در زمینی با زیربنای دو هزار و ۲۰۰ متر مربع در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان توسط خیّرین سلامت ساخته شده است.

بیمارستان محلی(درمان بستر) امام صادق(ع) شهر کاکی دارای بخش های اتاق عمل سرپایی، رادیولوژی، سونوگرافی، زایشگاه، بستری های موقت اطفال، مردان و زنان است.
وزیر بهداشت ضمن تقدیر از خیّرین در ساخت این پروژه، در گفتگو با مردم در جریان مشکلات بهداشتی و درمانی این شهر قرار گرفت.
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد