شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی ایرانی کدامند؟

در حال حاضر شرکت‌های بسیاری مشغول به کار در این عرصه مهم هستند و حتی بسیاری از تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در ایران بپردازیم. با ما همراه باشید.

شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی ایرانی کدامند؟
صفحه اقتصاد -

صنعت کالاهای پزشکی در ایران از جایگاه خوبی در تجارت جهانی برخوردار است. در حال حاضر بسیاری از تجهیزات مورد نیاز بیماران و بیمارستان‌ها توسط شرکت های تجهیزات پزشکی ایرانی تولید می‌شود. انواع ابزارهای مخصوص معاینه، تجهیزات درمانی و آزمایشگاهی، ابزارهای تشخیص بیماری، ابزار دندانپزشکی و کالاهایی مانند کمربندهای طبی، کفش‌های ارتوپدی، پروتز صورت و اقلام بسیاری از این دست در خود ایران تولید می‌شوند.

 

در حال حاضر شرکت‌های بسیاری مشغول به کار در این عرصه مهم هستند و حتی بسیاری از تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در ایران بپردازیم. با ما همراه باشید.

تجهیزات پزشکی چیست؟

تجهیزات پزشکی یک رکن مهم در درمان و ارائه خدمات پزشکی به افراد است. وسایلی که در بیمارستان‌ها، اتاق‌های عمل، دندانپزشکی‌ها و آزمایشگاه‌ها وجود دارد، همه جزو تجهیزات پزشکی هستند. حتی گاهی برای درمانی برخی بیماری‌ها و مشکلات خاص تجهیزات پزشکی خاصی تجویز می‌شود. مثل کفش‌های طبی، جوراب‌های مخصوص واریس یا کمربندها و زانوبندهای طبی.

222

بخش دیگر از این تجهیزات نیز شامل ابزارهای معاینه مثل فشارسنج، استتوسکوپ یا همان گوشی پزشکی تب سنج، دیابت سنج و لوازم پزشکی می‌شود که این روزها افراد عادی نیز از آنها استفاده می‌کنند. مسلما هر کدام از این محصولات با کیفیت‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. به همین جهت آشنایی با شرکت های تجهیزات پزشکی ایرانی حائز اهمیت است.

شرکت افرا طب

یکی از بهترین تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در ایران، شرکت افرا طب است. این شرکت سابقهای 35 ساله در زمینه تولیدات و تجهیزات پزشکی دارد. ضمین اینکه از اعتبار بالایی در مجامع بین المللی نیز برخوردار است. این شرکت بسیاری از تجهیزات پزشکی، اورژانسی، هتلینگ و تجهیزات پزشکی مصرفی را ارائه میدهد.

شرکت تجهیزات پزشکی آسانا طب

شرکت آسانا طب یکی از بهترین شرکت های تجهیزات پزشکی ایرانی در زمینه تولید محصولات و تجهیزات توانبخشی است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرده و معمولا به اسم گروه راسا درمان نیز معرفی می‌شود. این شرکت توانسته در طول زمان کاری خود بهترین و با کیفیت‌ترین لوازم و تجهیزات توانبخشی را در کشور تولید کند. در حال حاضر نیز قدرتمندترین شرکت در این زمینه محسوب می‌شود.

شرکت اسپان بافت میامی

اسپان بافت میامی در واقع یک کارخانه تولید تجهیزات پزشکی داخلی است که فعالیت خود را در سال 1399 آغازه کرده است. این کارخانه تولیدی دارای سه خط تولید تخصصی برای منسوجات پزشکی بهداشتی بوده و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این نوع منسوجات در ایران به شمار می‌آید. تولید انواع ماسک، گان جراحی، لباس‌های ایزوله و البسه‌های بیمارستانی از جمله تولیدات این شرکت است.

333

شرکت تجهیزات پزشکی اوحد

اوحد یکی از شناخته شده‌ترین شرکت های تجهیزات پزشکی ایرانی است که از سال 1365 تاکنون مشغول فعالیت در این صنعت می‌باشد. شرکت اوحد اولین تولید کننده‌های گازهای طبی در ایران است. این شرکت سعی کرده تا با شرکت‌های مطرح در تجهیزات پزشکی همکاری مستمر داشته باشد. محصولاتی چون گازهای طبی، تجهیزات مربوط به کنسول‌های بالای تخت بیماری، مونیتورینگ، آویزهای گازهای طبی و تابلوهای ایزوله از مهمترین محصولات این شرکت است.

شرکت جهان گسترش تجارت

این شرکت در واقع وارد کننده انواع تجهیزات، ابزار و اقلام مصرفی پزشکی مانند ابزارهای معاینه، فشارسنج و دیابت سنج است. شرکت جهان گسترش تجارت در سال 1372 تاسیس شده و از آن زمان تاکنون اقدام به وارد کردن بسیاری کالاهای مورد نیاز و با کیفیت خوب کرده است. این شرکت سعی کرده تا همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا جلو رفته و آخرید تولیدات جهانی را وارد بازار ایران کند.

شرکت برنا طب ایستاتیس

ایساتیس یکی از شرکت های تجهیزات پزشکی ایرانی است که به طور اختصاصی سرنگ‌های یک‌بار مصرف را تولید می‌کند. محصولات این شرکت کیفیت بالایی داشته و با بسیاری از محصولات جهانی رقابت می‌کند. انواع سرنگ‌های 3cc، سرنگ‌های 5cc، سرنگ 10cc و سرنگ‌های انسولین از جمله تولیدات این شرکت است.

شرکت آسام طب

آسام طب یک شرکت تجهیزات پزشکی است که از سال 1395 فعالیت رسمی خود را شروع کرده است. آسام طب در زمینه تجهیزات پزشکی مصرفی مانند دستگاه اکسیژن ساز، فشار سنج، ساکشن و تجهیزات بیمارستانی فعالیت دارد. این مجموعه دارای بخش تعمیرات نیز هست و می‌تواند بسیاری از دستگاه‌های پزشکی را تعمیر کند.

شرکت تجهیزات پزشکی و دارویی دوستکام

دوستکام یکی از شرکت های تجهیزات پزشکی ایرانی که به صورت اختصاصی تجهیزات مربوط به دندانپزشکی را تولید می‌کند. این شرکت از سال 1371 آغازه به کار کرده و توانسته بسیاری از تجهیزات مورد نیاز دندانپزشک مانند انواع ایمپلنت‌های دندانی و لیزر دندان پزشکی را به بازار عرضه کند. دوستکام همچنین در زمینه تولید و عرضه تجهیزات تومورهای جراحی، انواع فایل و فرز، چراغ‌های یونیت، خمیرهای قالب‌گیری نیز فعالیت دارد.

 

شرکت تجهیزات پزشکی رادین

رادین یکی از شرکت‌های تقریبا قدیمی در حوزه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی است که از سال 1360 تاکنون مشغول به فعالیت می‌باشد. محصولات این شرکت دارای کیفیت بالایی هستند و از خدمات پس از فروش نیز برخوردارند. انواع محصولات پزشکی مصرفی، محصولات تحقیقی، تجهیزات دانشگاهی و آزمایشگاهی از جمله تولیدات این شرکت است.

شرکت تجهیزات پزشکی پارس

پارس یکی از شرکت های تجهیزات پزشکی ایرانی قدیمی و معتبر در ایران است که فعالیتش را در سال‌های پس از انقلاب شروع کرده است. این شرکت در دوران جنگ تحمیلی توانست بخش عمده‌های از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها را ارائه دهد. پارس همچنین اولین شرکتی بود که دستگا‌ه‌های سی تی اسکن را وارد کشور کرد. در حال حاضر نیز بسیاری از دستگاه‌های پیشرفته پزشکی مانند سی تی اسکن، آنژیوگرافی، سونوگرافی توسط این شرکت وارد کشور می‌شود.

شرکت تجهیزات ارتوپدی پاک سمن

پاک سمن مهمترین شرکت ایرانی برای تولید محصولات ارتوپدی و کمک درمانی است. محصولات این شرکت شامل انواع گردنبند، مچ بند، زانوبند و قوزبند می‌شود. پاک سمن در سال 1368 فعالیت خود را آغاز کرده و از آن زمان تاکنون توانسته بسیاری از محصولات درمانی ارتوپدی را تولید و عرضه کند. محصولات این شرکت دارای گواهی‌های استاندارد بین المللی است.

شرکت حلما طب

حلما طب یکی از کارخانه‌های تولید تجهیزات پزشکی در ایران است که به صورت تخصصی لوازم پزشکی یکبار مصرف را تولید می‌کند. انواع سرنگ‌های جنرال و انسولین، میکروست، ست سرم، اسکالپ و کیسه ادرار از جمله محصولات تولیدی این شرکت است که با کیفیت و قیمت مناسبی در بازار عرضه می‌شوند.

جمع بندی

تجهیزات پزشکی و درمانی یک رکن مهم در سیستم درمانی کشور به شمار می‌رود که بدون آنها درمان ناقص می‌ماند. امروزه شرکت های تجهیزات پزشکی ایرانی زیادی در کشور وجود دارد که هر کدام در زمینه بخصوصی فعالیت می‌کنند. برخی از شرکت‌های صرفا وارد کننده هستند و عده‌ای دیگر در کنار واردات به تولید برخی محصولات خاص نیز اشتغال دارند.

دستگاه‌های پیشرفته پزشکی مانند سی تی اسکن، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات درمانی بیمارستان‌ها، تجهیزات مصرفی پزشکی مانند سرنگ، فشارسنج، تب سنج و بسیاری از محصولات ارتوپدی از جمله تولیدات این شرکت‌ها هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد