بهترین مرکز خرید زاج سفید در ایران

زاج سفید با توجه به کاربردهای متنوع، توجه‌ دانشمندان و محققان زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. در ادامه به بررسی این ماده و معرفی بهترین مراکز عرضه آن می‌پردازیم.

بهترین مرکز خرید زاج سفید در ایران
صفحه اقتصاد -

زاج سفید، ماده‌ای است که از نظر شیمیایی به آن سولفات آلومینیوم پتاسیم دودکات هیدرات می‌گویند. احتمالا نام زاج سفید یا ضمه را شنیده‌اید. این ماده کریستالی کاربرد‌های زیادی دارد. بخصوص در طب سنتی که برای درمان و موارد دیگر استفاده می‌شود.

زاج سفید با توجه به کاربردهای متنوع، توجه‌ دانشمندان و محققان زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. در ادامه به بررسی این ماده و معرفی بهترین مراکز عرضه آن می‌پردازیم.

زاج سفید چیست؟

زاج، ماده‌ای سفید رنگ و کریستالی شکل است که به نام‌های ضمه، آلوم، سولفات آلومینیوم، زی سفید شناخته می‌شود. زاج سفید در رنگ‌های دیگر هم موجود است اما رنگ سفید آن رایج‌تر است.

این ماده در طبیعت به دو صورت خالص و ناخالص یافت می‌شود. ظاهری شبیه به نمک دارد و ضد‌عفونی‌کننده نیز می‌باشد. همچنین به علت خواص درمانی که دارد، برای بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود.

از زاج سفید بیشتر در صنایع مختلف بهره می‌برند اما به علت خواص درمانی، شما آن را در عطاری‌ها نیز می‌بینید. همانطور که گفته شد، این ماده در طبیعت به وفور یافت می‌شود اما متخصصان به صورت صنعتی نیز آن را تولید می‌کنند.

معمولا وقتی در مورد زاج صحبت می‌شود، منظور زاج پتاسیم است و دارای فرمول شیمیاییKA(SO4) 2.12H2O‌ می‌باشد. با این حال هریک از ترکیبات با فرمول تجربی AB(SO4)2.12H2O به عنوان زاج در نظر گرفته می‌شود.

ویژگی‌های زاج سفید با کیفیت

تا اینجا در مورد زاج سفید صحبت شد. به این ترتیب شما متوجه شده‌اید که این ماده چه خاصیت و ویژگی دارد. در این قسمت به مزایا و مشخصات بیشتر زاج سفید می‌پردازیم.

  • این ماده شیمیایی از مقاومت و قدرت بسیار پایدار و بالایی در شرایط محیطی مختلف برخوردار است.
  • برای اینکه آلوم، تبلور خود را از دست بدهد، باید در دمای حرارتی ۲۵۰درجه سانتیگراد نگه داشته شود. وقتی حرارتی تا ۷۰۰درجه سانیتگراد ببیند، به مذاب تبدیل می‌شود و در نهایت اکسید آلومینیوم به دست می‌آید.
  • جذب خاصیت زاج بسیار بالا بوده و به همین دلیل به عنوان یک منعقد‌ کننده قوی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • آلوم در الکل پایدار می‌ماند ولی در آب به راحتی حل می‌گردد.
  • خاصیت اسیدی پودر سولفات آلومینبوم در آب، منجر به کاهش PH آن تا 2 و افزایش حالت اسیدی آن می‌گردد.
  • در اثر واکنش آلوم با بی کربنات سدیم، فوم مورد استفاده در آتش نشانی حاصل می‌گردد.

222

کاربرد زاج سفید چیست؟

همانطور که اشاره شد بخش عمده‌ کاربری این ماده در طب پزشکی و سنتی است. این ماده‌ سفید رنگ به علت بی‌ضرر بودن، عارضه‌ جانی بسیاری از مواد شیمیایی که جایگزین آن هستند را ندارد. به همین دلیل به شدت مورد استقبال افراد قرار گرفته است. برخی از کاربردهای آن به شرح زیر است:

·زاج سفید برای عفونت

یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های این ماده را می‌توان ضدعفونی کردن دانست. زاج برای عفونت بسیار مناسب بوده و در درمان عفونت استفاده های زیادی دارد.

·درمان زخم‌ها

این ماده روند بهبود زخم‌ها را تسریع می‌کند. زاج برای درمان زخم‌های دهانی مورد استفاده زیادی قرار گرفته است. البته پودر آن مقداری باعث سوزش می‌شود ولی درمان آن را سریع‌تر می‌کند.

·پاک سازی پوست صورت

از خواص بسیار مهم این ماده برای پوست، خاصیت ضد پیری آن است. از آنجا که پوست را نرم و شفاف نگه می‌دارد، از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. زاج سفید برای درمان زگیل، آکنه و جوش بسیار موثر است.

·برطرف کننده سیاهی دور چشم

یکی از کاربردهای کمتر شنیده شده زاج سفید، استفاده کردن از آن برای رفع سیاهی دور چشم است. برای این منظور، زاج سفید را با مقداری گلاب مخلوط کرده و به دور چشم بمالید. توجه داشته باشید که محلول آماده شده به داخل چشم نفوذ نکند.

·بند آمدن خونریزی

یکی دیگر از کاربرد‌های این ماده، بند آوردن خون است. برای خونریزی بینی یا خونریزی‌های خفیف استفاده از این ماده سریعا سبب کاهش یا قطع خونریزی می‌شود.

·جلوگیری از موهای زائد

برای از بین بردن موهای زائد یا قطع رویش مو می‌توان از زاج استفاده کرد. پس از شیو یا اصلاح ، پوست دچار سوزش یا درد می‌شود. مقداری از این ماده باعث کاهش این موارد خواهد شد. برای جلوگیری از خشکی پوست از روغن زیتون استفاده کنید.

·ضد بو

333

 

زاج سفید یک ضد بوی طبیعی است و نسبت به دیگر دئودرانت‌ها کارایی بیشتری دارد. این ماده به صورت پودری و کریستالی هم مورد استفاده است. دقت کنید که این دستور عمل را هر روز انجام ندهید.

·تصفیه آب

زاج سفید تاثیر فوق العاده‌ای در از بین بردن ذرات کلوئیدی موجود در آب استخر یا آب شرب دارد. به دلیل یون‌های مثبت موجود در ساختارش، باعث جذب مواد در یون‌های منفی می‌شود و آن‌ها را ته نشین می‌کند.

به همین ترتیب می‌توان آن را در تصفیه، مورد استفاده قرار داد. موارد دیگری از کاربرد زاج سفید ارزشمند به شرح زیر است:

  • ضد میکروبی
  • برای ترک پا
  • دباغی و رنگرزی
  • لوازم آرایشی
  • صنایع غذایی
  • داروها
  • برای کشاورزی

نکات مهم در خرید زاج سفید

موقع خرید زاج سفید باید به میزان کیفیت و خلوص آن توجه کنید زیرا کیفیت محصول تاثیر مستقیم بر کارایی و اثربخشی نهایی دارد. مراکز فروش زاج سفید باید حد بالای کیفیت را برای محصولات خود در نظر گرفته و آن را توسط برند‌های معتبر، با لیبل‌های استاندارد عرضه کنند. در ادامه با راهنمای خرید زاج سفید همراه باشید.

  • خلوص و کیفیت شیمیایی

زاج سفید باید خالص و بدون آلودگی‌های غیر مطلوب نظیر فلزات سنگین یا ذرات بیگانه باشد.

  • بلورهای شفاف و بدون اشکال

زاج سفید باید شفاف و بدون اشکال باشد. وجود هر گونه نقص و ناهمواری تاثیر مستقیم بر کارایی آن دارد.

  • استاندارد‌های بهداشتی و ضد عفونی

اگر مصرف این محصول برای بهداشت و آرایشی است حتما مراحل استانداردهای بهداشتی و ضد عفونی بودن آن را بررسی کنید.

  • بررسی نشانه‌ها و مارک‌های معتبر

انتخاب زاج سفید از برند‌ها و مارک‌های معتبر می‌تواند اطمینان بیشتری از کیفیت محصول را به شما بدهد. نشانه‌های اعتماد، گواهینامه‌ها و استانداردهای مورد تایید می‌تواند به خرید صحیح کمک کند.

بهترین مرکز خرید زاج سفید در ایران

بیشتر خریداران حساسیت زیادی در موقع خرید این ماده را دارند و به درصد خالص بودن سولفات آلومینیوم توجه‌ زیادی می‌کنند. شرکت تدارک صنعت کاغذ کرمان تمامی موارد استاندارد را در عرضه این محصول، در نظر دارد. این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت کاغذ سازی، کاغذ صافی و توزیع مواد شیمیایی مانند بوراکس، سوز سودآور و ... فعالیت می‌کند.

افتخار این شرکت اعتماد مشتریانش است که در طول سال های متمادی فعالیت، خود را به مصرف‌کنندگان ثابت کرده اند. این مجموعه در طی سالیان طولانی مدت، اقدام به تهیه سبد محصولات و خدمات خود در زمینه‌های مختلف در صنایع شیمیایی نموده است.

در همین راستا و با حمایت‌های صورت گرفته، مفتخر به ارائه کلیه خدمات مورد نیاز مشتریان در این حوزه گردیده است. این شرکت با بهرمندی از متخصصین کارآمد و کارشناسان فنی و بازرگانی در داخل کشور و همچنین با بهرگیری از امکانات شرکای تجاری خارجی، از توانایی وسیعی در زمینه‌ ارائه خدمات و پیشنهادات فنی در صنعت کاغذسازی برخوردار است.

سخن پایانی

اگر تا انتهای این مطلب را ادامه داده‌اید، قطعا متوجه شده‌اید که زاج سفید چقدر مفید و کاربردی است. شما می‌توانید برای امور تصفیه آب، برای اصلاح خاک و موارد‌ دیگر از این ماده کریستالی استفاده کنید. این ماده نیز برای مصرف بهداشتی و هم صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد