داستان محصولات اوریفلیم،

تاریخچه برند اوریفلیم ، شرکت محصولات زیبایی و آرایشی

صفحه اقتصاد - داستان ما از جایی شروع می شود که برادران آف يوكنيك به همراه دوستشان به نام Bengt Hellsten، تصمیم می گیرند که برای زیبایی و سلامت پوست مردم،

صفحه اقتصاد - داستان ما از جایی شروع می شود که برادران آف يوكنيك به همراه دوستشان به نام Bengt Hellsten، تصمیم می گیرند که برای زیبایی و سلامت پوست مردم، کاری خارق العاده انجام دهند. درواقع کاری که در آن زمان به ذهن کسی نرسیده بود و یا اگر هم رسیده بود، جرات انجام آن را نداشتند. رویای آن ها در سال ۱۹۶۷ در یک ساختمان قدیمی که دو اتاق داغون داشت، شروع شد. این ساختمان قدیمی در مرکز استکهلم (پایتخت سوئد) قرار گرفته بود. آن ها با این کار می خواستند، زیبایی طبیعی را به مردمی که فکر می کردند زیبا نیستند، هدیه دهند.

در دهه ۶۰ میلادی، با بوجود آمدن جنگ ضد ویتنام، جنگ های سبز و فعالان دانشجویی، کلمه زیبایی و مراقبت از پوست، دیگر معنی خاصی نداشت، چرا که خیلی از مردم به فکر سلامت پوست و بدن خود نبودند. لذا با بوجود آمدن چنین اوضاعی، ایده برادران آف یوکنیک، با استقبال خوبی روبرو نشد. آن ها برای بهبود اوضاع بوجود آمده، تصمیم گرفتند که به جای سرمایه گذاری در فروشگاه های زنجیره ای، از افرادی که خواستار کارآفرینی هستند، استفاده نمایند. آن ها آموزش هایی راجع به سلامت و زیبایی و محصولاتی که باید ارائه می شد، به افراد طالب کار دادند و از آن ها خواستند که بعنوان مشاوره زیبایی (بازاریاب) به در خانه های مردم بروند و محصولات آرایشی اوریفلیم را معرفی نمایند.

کمپانی اوریفلیم با این ایده توانست، افراد زیادی را به صورت هرمی در سراسر دنیا جذب نماید، و با این روند، یه یک کسب درآمدی فوق العاده برسد. این نظریه و طرز فکر، توسط شرکت اوریفلیم پرشیا وارد ایران شد و مردم ایران هم که خواستار کارآفرینی بودند، بشدت استقبال کردند؛ اما بخاطر مشکلات و ناهنجاری ها و مطابقت نداشتن با نظام اسلامی ایران و پیروی کردن از روش گلدکوئیستی، نمایندگی شرکت اوریفلیم در ایران بسته شد. اما بعد از گذشت ۶ سال ازآن موضوع، شرکت وارنا از طریق ترکیه و ارمنستان، محصولات اوریفلیم را توسط مشاورانش به ایران ارسال کردو امروزه بازاریابی شبکه ای به صورت گسترده در ایران وجود دارد که به صورت قانونی نیز در حال فعالیت می باشد.

همه چیز از اوریف‌لیم

اوریف‌لیم نام یک شرکت لوازم آرایشی سوئدی است که به‌صورت بازاریابی شبکه ای فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۶۷ (میلادی) (۱۳۴۶ هجری شمسی) توسط دو برادر به نام‌های رابرت و یوناس آف یوکنیک در سوئد تأسیس شد. محصولات این کمپانی شامل لوازم آرایشی و بهداشتی بوده و به صورت نتورک مارکتینگ به فروش می‌رسد. این شرکت، طبق اظهارات خود، دارای درآمد بیش از یک میلیارد یورو در سال و همچنین مالکیت پنج کارخانه در پنج کشور را داراست.

در شهریور سال ۸۹ نیروی انتظامی ایران دفتر اوریف لیم در ایران را که با نام اوریف لیم پرشیا فعالیت می‌کرد، به دلیل آنچه که فعالیت هرمی نامیده‌است تعطیل و چهار تن از مدیران آن را بازداشت کرد. در پی این اقدام وزارت امور خارجه سوئد سفیر ایران را برای ادای توضیحات احضار کرد.

پیش از این آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی و سبحانی همکاری با شرکت هرمی را حرام اعلام کرده بودند. توضیح دوباره اینکه اوریفلیم فروشی نتورک مارکتینیگ دارد که در آن هر فرد در ازای پرداخت هزینه عیناً اجناس مورد نیازش را دریافت می کند و هیچ کلاهبرداری ای وجود ندارد و اتفاقا بسیاری از زنان از این راه درآمد مستقل دارند.

خلاصه ای از دستاوردهای محصولات اوریفلیم

برند اوریفلیم، بعد از گذشت 40 سال از فعالیت خود، با توجه به فراز و نشیب‌هایی که در روند کاری خود داشت، توانست دستاوردهایی به دست آورد و سرمایه اندک خود را چند برابر کند. در ادامه به اختصار به دستاوردهای محصولات اوریفلیم می پردازیم:

  • محصولات آرایشی اوریفلیم به بیش از 60 کشور در سراسر جهان ارسال می‌شود.
  • درآمد سالانه کمپانی اوریفلیم در حدود 1.5 بیلیون یورو است.
  • تعداد مشاوران بازاریابی اوریفلیم در حدود 3.6 میلیون نفر در کل جهان است.
  • شرکت اوریفلیم دارای 7900 کارمند و بازاریاب در سراسر جهان است.
  • این شرکت به طور تقریبی 1000 نوع لوازم آرایشی و بهداشتی تولید کرده است.
  • Oriflamme، بنیان‌گذار و موسس بنیاد کودکان در جهان (World Childhood Foundation) نامیده می‌شود.
  • کمپانی اوریفلیم،دارای مرکز تحقیق و توسعه با بیش از 100 دانشمند در جهان است.
  • محصولات اوریفلیم توسط 5 کارخانه در کشورهایی چون سوئد، چین، روسیه، هند و لهستان تولید می‌شود.
  • برند محصولات اوریفلیم، در بورس NASDAQ OMX در سال 2004 به ثبت رسیده است.
  • از مهمترین مزایای محصولات اوریفلیم، استفاده نکردن از حیوانات برای انجام تست محصولات از ابتدای پیدایش تا به امروز بوده است.
  • شرکت اوریفلیم، بیش از 100 میلیون کاتالوگ دارد که به 35 زبان در دنیا ترجمه شده است.
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد