صفحه اقتصاد بررسی می کند:

همه چیز درباره برند کالای لوکس و خانه مد بِربِری + تاریخچه و فعالیت ها

توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند کالای لوکس و خانه مد بِربِری (Burberry) در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره برند کالای لوکس و خانه مد بِربِری + تاریخچه و فعالیت ها

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند کالای لوکس و خانه مد بِربِری خواهیم داشت! با ما همراه باشید. برند کالای لوکس و خانه مد بِربِری ( Burberry ) که در زمینه طراحی، تولید و توزیع پوشاک، لوازم آرایشی، عینک‌ های آفتابی و همچنین عطر فعالیت دارد، در سال ۱۸۵۶ میلادی و توسط توماس بربری ، کارآفرین و طراح مد بریتانیایی و در شهر باسینگستوک کشور انگلستان پایه گذاری شد.

جالب است بدانید توماس بربری در سال ۱۸۸۸ میلادی، پارچه گاباردین (Gabardine) را اختراع کرد! شاید این سوال پیش آید که پارچه گاباردین چیست؟ در پاسخ بایستی گفت پارچه گاواردین کاملا به‌ طور سنتی از پشم بافته می‌ شود (البته ممکن است از نوع پنبه‌ ای، پلی‌ استر، ریون و یا هر ترکیب دیگری نیز باشد). لازم به بیان است از پارچه گاواردین برای دوخت لباس‌ های مختلف استفاده می‌ شود.

از ایده های محبوب و جالب توجه برند بربری می توان به طراحی کت‌ های بارانی با نام Tielocken در سال ۱۹۱۲ میلادی اشاره کرد. شاید جالب باشد که بدانید با آغاز جنگ جهانی اول، توماس بربری سفارش طراحی کتی مناسب برای میدان جنگ را گرفت! سفارشی که سرآغاز خلق ترنچ کت (Trench coat) یا بارانی شد…

درباره خاستگاه ترنچ کت بایستی گفت ترنچ در لغت به معنای سنگر است! ترنچ کت یا همان بارانی پوششی است که از لباس افسران جنگ جهانی اول برگرفته شده است و به مرور تبدیل به یک مد ماندگار شده است…. ترنچ کت از پارچه های ضدآب و محکمی همچون گاباردین، پوپلین، مموری و همچنین چرم تولید می شود! ترنچ کت به طور معمول بلند می باشد و بلندی آن تا زانو یا تا مچ پا می رسد… درباره نوع دوخت ترنچ کت ها نیز بایستی گفت این پوشاک دارای یقه انگلیسی و دکمه های تزیینی (به تعداد حدود 10 دکمه) و یک بند در آستین ها می باشد.

در سال ۱۹۵۵ میلادی و بعد از فوت توماس بربری، مجموعه فروشگاه‌ های بزرگ یونیورسال نام تجاری بربری را خریداری نمود! برند بربری در حال حاضر علاوه بر طراحی، تولید و توزیع، مالک شبکه‌ ای از ۴۹۷ بوتیک و شعبه فروش در ۵۰ کشور جهان نیز می باشد. اولين عطر این برند در سال 1981 میلادی به بازار عرضه شد. از جمله عطر، ادکلن، ادوپرفیوم و ادوتویلت‌ های پرطرفدار این برند می‌ توان به باربری لاندن، مای باربری، باربری سامر، باربري ویكِند و همچنین باربري دِ بیت اشاره كرد.

در سال ۲۰۰۲ میلادی، ارزش این برند به ۱/۵‌ میلیارد دلار رسید…

در پایان سال ۲۰۱۰ میلادی، برند بربری با ۴۷۳ فروشگاه در ۴۸ کشور دنیا به فروشی ۱٫۲۷۹ میلیارد دلاری دست یافت! بربری در حال حاضر دارای چهار برند زیرمجموعه به نام های Burberry Prorsum به عنوان گران‌ ترین برند این مجموعه، Burberry London به عنوان برند لباس‌ های رسمی این مجموعه، Burberry Brit به عنوان شناخته شده‌ ترین برند این مجموعه در میان نسل جوان و Burberry Sport به عنوان برند لباس‌ های غیر‌رسمی این مجموعه برای نوجوانان…

در سال ۲۰۱۳ میلادی، برند بربری از سوی اینتربرند در رتبه ۷۷ در فهرست باارزش‌ ترین نام‌ های تجاری جهان جای گرفت.

ریکاردو تیشی در حال حاضر مدیریت خلاقیت این برند را عهده دار است! در سال 2016 میلادی و براساس آخرین اطلاعات منتشر شده، درآمد برند بربری ۲٬۵۱۴٫۷ میلیون پوند، سود خالص ۳۱۴٫۶ میلیون پوند و مجموع دارایی آن نیز ۲۸٫۷ میلیارد پوند (معال ۴۰ میلیارد دلار ایالات متحده آمریکا) بوده است!

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد