زمان واریز یارانه نقدی آذر ماه ۱۴۰۲ + زمان برداشت یارانه آذر ماه

در این مطلب از صفحه اقتصاد به توضیحاتی درباره اینکه یارانه آذر ماه ۱۴۰۲ چقدر است و کی واریز می شود؟ پرداخته شده است. یارانه آبان ماه نقدی است؟ با ما همراه باشید!

زمان واریز یارانه نقدی آذر ماه ۱۴۰۲ + زمان برداشت یارانه آذر ماه
صفحه اقتصاد -

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه کمک معیشتی مرحله 154 بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز دوشنبه ۲۰ آذر قابل برداشت است.

گفتی است که یارانه آذر ماه دوشنبه، ۲۰ آذر ۱۴۰۲ واریز می شود و قابل برداشت خواهد بود. 

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

جزییات کالابرگ الکترونیکی

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی

در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت نموده اند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

مسئولیت اصلی سازمان باز‌توزیع یارانه هاست

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها مسئولیت اصلی سازمان هدفمندسازی یارانه ها را بازتوزیع یارانه ها پس از تخصیص بودجه و بر اساس دهک بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هر ماه عنوان کردند که پس از به روز رسانی اطلاعات سامانه رفاهی به حساب بانک های معرفی شده از سوی سرپرستان خانوار واریز می گردد. 
علی عسکری کار اصلی سازمان هدفمندسازی یارانه ها را در دو بخش اعلام کردند که یکی تامین منابع در قالب بودجه حاصل از فروش فراورده های نفتی،گاز طبیعی و صادرات مشتقات نفتی و بخش دیگر پرداخت یارانه ها که شامل یارانه نقدی و معیشتی به 78 میلیون نفر و بر اساس دهک‌بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ماهانه رقمی در حدود 26 هزار میلیارد تومان است. همچنین پرداخت 3700 میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و پرداخت یارانه نان و دارو از محل بودجه می باشد.
رییس هیات مدیره سازمان هدفمندسازی یارانه ها در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم اختصاص بودجه برای هدفمند کردن یارانه ها خاطر نشان کردند که منابع قانون هدفمند کردن یارانه ها که از سال 1389  اجرایی شد هر سال در قالب بودجه های سالانه به این سازمان تخصیص یافته است.
ایشان در ادامه تاکید کردند که سازمان هدفمندسازی یارانه ها مجری تصمیمات دولت و مجلس در این خصوص است و اگر در ادامه ی مسیر تصمیم بر حذف خانوارهای پردرآمد یا افزایش یارانه ی دهک های پایین جامعه باشد، پس از دهک‌بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل اجراست.
پس از پخش گزارشی در خصوص اصلاح سیاست ارز ترجیحی، علی عسکری ترجیح عقلایی پرداخت یارانه را بر واریز آن به صورت نقدی و دادن اختیار مصرف به خانوارها دانست که باعث پیشگیری از انحراف در توزیع ارز ترجیحی می گردد. 
ایشان همچنین تصریح کردند که استمرار کاهش ضریب جینی منوط به حمایت از سبد مصرفی خانوار و عملکرد صحیح سایر متغیر های اقتصادی از جمله نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • سایه

    سلام خانمی هستم با دو فرزندم یارانه این ماه برام واریز نشده لطفا بگین چکار کنم ب کجا مراجعه کنم این شماره ملی 3031445775

  • احمد رضا مکتوبیان

    مبلغی که دولت برای یارانه اعلام کرده است کم هست ولی اقساط برداشت یارانه از حساب یارانه بگیرها زیاد هست دولت مبلغ اعلام کرده حدود 200 هزار میلیارد تومان هست ولی برداشت اقساط وام یک میلیون تومان نزدیک به 600 هزار میلیارد تومان هست این مبلغی که اعلام کرده است کجا هست ولی اقساط برداشت یارانه از حساب یارانه بگیرها کجا هست این دو مبلغ با هم فرق دارد، دولت برای واریز یارانه باید کمی نظارت داشته باشد

  • ناشناس

    سلام ببخشید ماماه قبل یعنی مهرماه خرید کالابرگی یارانه ای انجام دادیم که به مبلغ نزدیک ۶۰۰تومان شد یارانه ما۴نفر۸۰۰خوردای است ولی این ماه که روزشبه یارانه واریزکردن به حساب ماواریزی نیومد ازفروشگاه پرسیدم گفتن خرید یارانه ای انجام دادید این ماه واریزنکردن لطفا بیشترتوضیح میدین چطوری هستش ممنون

  • ناشناس

    سلام خانمی هستم با دو فرزند بدون شوهر یک دختر دانشجو یارانه منم واریز نشده

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد