محمد رشیدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:
برنامه ۵ هزار مگاواتی تجدیدپذیرهاچه زمانی وارد مدار میشود؟
عضو هئیت رئیسه مجلس از ورود ۲۵۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر به شبکه سراسری خبر داد و گفت: مابقی ظرفیت پیشبینیشده نیز تا نیمه تابستان وارد مدار خواهد شد.
محمد رشیدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۵۰۰۰ مگاوات برق کشور از محل انرژیهای تجدیدپذیر تأمین میشود که تاکنون ۲۵۰۰ مگاوات از این میزان وارد مدار شده و مابقی آن نیز تا نیمه تابستان وارد مدار خواهد شد.
وی افزود: با توجه به ناترازی موجود در حوزه برق، توسعه انرژیهای تجدیدپذیر یکی از مهمترین راهکارهای افزایش تولید برق و کاهش مشکلات این حوزه به شمار میرود و خوشبختانه اقدامات مناسبی در این زمینه در حال انجام است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: سرمایهگذاری در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر علاوه بر کمک به تأمین برق پایدار، موجب کاهش مصرف سوختهای فسیلی و آثار زیستمحیطی ناشی از آن خواهد شد.
رشیدی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز از توسعه انرژیهای تجدیدپذیر حمایت میکند و تلاش دارد از طریق ابزارهای نظارتی و تقنینی، موانع موجود بر سر راه سرمایهگذاری در این بخش را برطرف کند.
وی ادامه داد: با بهرهبرداری از ظرفیتهای جدید در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر، بخشی از ناترازی برق کشور جبران خواهد شد و شرایط بهتری برای تأمین برق در فصل گرم سال فراهم میشود
نظر شما