بازرسیهای هدفمند در دستور سازمان تامین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی از در دستور کار بودن بازرسیهای هدفمند در این سازمان خبر داد.

مصطفی سالاری در شورای اداری ادارهکل تامین اجتماعی شرق تهران گفت: از ابتدای سال و به ویژه در خرداد ماه به دلایل مختلف، حوزه وصول منابع درآمدی سازمان دچار چالشهای جدی بوده است و از این جهت علیرغم تلاش همه جانبه همکاران، با توجه به افزایش میزان پرداختیها و تکالیف سازمان، عدم تعادل قابل توجه و کسری در وضعیت مالی ماهانه داشتیم و روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم اما علی رغم همه فشارهای مختلف و مشکلات متعدد تلاش کردیم به هر شکلی که هست انجام تعهدات نسبت به ذینفعان را به تاخیر نیندازیم و متوقف نکنیم.
سالاری افزود: از مهرماه سال گذشته و شروع به کار در دوره جدید، در راستای اصلاح موارد مهم مرتبط با سازمان تأمیناجتماعی، هشت آییننامه اجرایی از دولت دریافت کردیم و تصحیح و اصلاحیه برخی از این موارد را محقق کردیم.
وی اضافه کرد: در حوزه تقنینی و اصلاح سازوکارهای قدیمی در سازمان اقدامات خوبی با مشارکت ذینفعان و نهادهای ذیربط در حال انجام است که مساله پوشش بیمهای رانندگان سکوهای اینترنتی، بیمه کارگران ساختمانی، بازرسیهای کارگاهی و ساماندهی مشاغل سخت و زیانآور از این دست اقدامات است.
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی با تشریح طرح استعدادیابی و جذب نخبگان به عنوان یکی از طرح های بیست گانه تحول آفرین و توسعه ای سازمان، توضیح داد: به دنبال جذب نیروی بخش بیمهای از بین نخبگان دانشگاهی هستیم و در این چارچوب، امسال و سال آینده مراحل جذب این افراد را در قالب آزمون و مراحل ارزیابی هفتگانه اجرایی میکنیم.
او با اشاره به پیشبرد طرحهای بیستگانه در قالب جلسات مستمر و منظم هفتگی در ستاد سازمان اظهار کرد: در این دوره فعالیت سازمان تأمیناجتماعی، رونمایی و اعلام سرویسهای جدید غیرحضوری فقط در صورت تحقق کامل ارائه خدمت به صورت الکترونیک انجام میشود.
وی افزود: به زودی گروهی منتخب از مناطق مختلف در قالب بازرسیهای موردی و هدفمند، نارساییهای فرایندی، سیستمی و سامانهای شعب را در سطح کشور، بررسی و مشکلات مرتبط را برای پیدا کردن راهحل و رفع موانع به ستاد سازمان منعکس خواهند کرد.
در این جلسه که با شرکت قائم مقام، جمعی از معاونین و مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار شد؛ مدیران و روسای شعب اداره کل شرق تهران بزرگ به بیان دیدگاهها و نظرات خود در ارتباط با مسائل بیمهشدگان، ارائه خدمات غیرحضوری، حوزه وصول، بازرسیها، حوزه منابع انسانی و نیز پشتیبانی مطرح کردند.
نظر شما