بازار کریپتو در هفته‌ پایانی سال ۲۰۲۲ چگونه بود؟

بازار کریپتو در هفته‌ پایانی 2022 رونق و رمقی ندارد؛ دادگاه مشغول رسیدگی به پرونده‌ FTX است و SEC نیز می‌خواهد فشار را بر کریپتو دو برابر کند.

بازار کریپتو در هفته‌ پایانی سال 2022 چگونه بود؟

بازار کریپتو در هفته‌ پایانی 2022 رونق و رمقی ندارد؛ دادگاه مشغول رسیدگی به پرونده‌ FTX است و SEC نیز می‌خواهد فشار را بر کریپتو دو برابر کند.

به گزارش صفحه اقتصاد به نقل از وب‌سایت دی‌کریپت، بازار کریپتو دوره‌ی بسیار دشواری را پشت سر می‌گذارد. سال 2022 سالی سراسر سرد و تاریک برای کریپتو بوده است. در آخرین هفته‌ی سال 2022 بیش‌تر التکوین‌ها در منطقه‌ی قرمز معامله می‌شوند. در حال حاضر، دو رهبر اصلی بازار ارزهای دیجیتال، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) نیز با کم‌ترین تغییر قیمت نسبت به روزهای گذشته، فعلا در محدوده‌ی خاصی ثابت مانده‌اند.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، امروز یک‌شنبه 24 دسامبر (4 دی)، بیت‌کوین (BTC) با 0.08 درصد کاهش نسبت به روز گذشته و 0.43 درصد افزایش نسبت به هفت روز گذشته، هم‌اکنون با قیمت 16,834.92 دلار معامله می‌شود. به این ترتیب، قیمت بیت کوین طی یک هفته‌ی اخیر تغییر چندنی نداشته است. البته، بر اساس مطلب دیگری که امروز تحت عنوان بیت کوین در آستانه‌ی یک تقاطع طلایی منتشر کرده‌ایم، تحلیلگر سرشناسی به نام مایکل ون دی پوپ ، معتقد است بیت کوین در مسیر نزولی خود باید سطح حیاتی 12,326 دلار را به خوبی حفظ کند؛ در این صورت، قدرت کافی را برای شروع یک حرکت صعودی به دست خواهد آورد. چنان‌چه بیت کوین بتواند خود را به بالای 18,000 دلار برساند، ممکن است تا بالای سطح 20,000 دلار نیز افزایش یابد.

نمودار قیمت بیت کوین

هم‌چنین، طبق داده‌های کوین مارکت کپ، هم‌اکنون - در حوالی ساعت 12:00 - اتریوم با 0.04 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 1,220.11 دلار معامله می‌شود. البته، عملکرد هفتگی اتریوم تاکنون بهتر از بیت کوین بوده است، زیرا ارزش اتریوم نسبت به هفت روز گذشته 2.67 درصد افزایش یافته است. ارزش کل بازار اتریوم اکنون با 0.03 درصد افزایش در حدود 149,301,154,533 دلار است. در مقابل، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی اتریوم با 43.72 درصد کاهش به 2,476,698,739 دلار رسیده است.

نمودار قیمت اتریوم

محبوب‌ترین میم کوین بازار، یعنی دوج کوین (DOGE)، نیز در هفته‌ی اخیر متحمل زیان شده است. دوج کوین هم‌اکنون با 0.39 درصد کاهش نسبت به روز گذشته و 2.75 درصد کاهش نسبت به هفته‌ی گذشته با قیمت 0.07698 دلار معامله می‌شود.

همواره اقدامات و سخنان مدیرعامل توییتر/تسلا، ایلان ماسک، بر قیمت دوج کوین تاثیرگذار بوده‌اند. طرفداران و سرمایه‌گذاران دوج کوین هم‌چنان امیدوار هستند که ایلان ماسک دوج کوین را به عنوان توکن بومی توییتر انتخاب کند. ولی بر اساس گزارشی که پیش‌تر تحت عنوان توییتر کوین؛ قاتل یا ناجی دوج‌ کوین؟ منتشر کردیم، ایلان ماسک احتمالا توکن جدیدی را به عنوان توکن توییتر برگزیند. این مسئله باعث ناامیدی هرچه بیش‌تر سرمایه‌گذاران شد. ولی شایعه کناره‌گیری ماسک از توییتر و کاهش قیمت دوج‌کوین ضربه‌ی سخت‌تری بر پیکر خسته‌ی این میم کوین وارد کرد.

التکوین‌های برتر بازار نیز امروز تغییر قیمت چندانی را تجربه نکرده‌اند. در میان 100 ارز دیجیتال برتر بازار، هم‌اکنون اوکی‌بی (OKB) با 5.34 درصد افزایش نسبت به روز گذشته بهترین عملکرد روزانه را داشته و در مقابل، تراست والت توکن (TWT) با 7.60 درصد کاهش نسبت به روز گذشته ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است.

در این هفته، زمزمه‌هایی در واشنگتن به گوش رسید مبنی بر این که فاجعه و فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس می‌تواند پایان مبادلات متمرکز ارزهای دیجیتال را رقم بزند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) هم‌چنان با هدف اعمال محدودیت‌های بیش‌تر برای بازار کریپتو به اقدامات و تحقیقات خود ادامه می‌دهد. این سازمان سم بنکمن فراید و سایر مدیران صرافی ورشکسته‌ی اف‌تی‌ایکس را متهم به کلاهبرداری در حوزه‌ی اوراق بهادار کرده است؛ زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار اف‌تی‌ایکس توکن (FTT)، توکن بومی این صرافی ورشکسته، را به عنوان اوراق بهادار تلقی می‌کند.

سال 2022 با تمام سختی‌ها و مشکلات‌اش در حال پایان است. دو سال اخیر برای کریپتو مانند یک ترن هوایی بود. در سال 2021، ترن هوایی کریپتو کم‌کم به اوج خود رسید، ولی با شروع سال 2022، دوره‌ی سقوط این ترن هوایی آغاز شد؛ البته، هنوز کسی نمی‌داند آیا این ترن هوایی به کف زمین رسیده است یا خیر.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد