سوزان ووجیتسکی مدیرعامل یوتیوب کیست؟ | گوگل از کجا شروع شد؟ 

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره سوزان ووجیتسکی مدیرعامل یوتیوب پرداخته شده است.

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره سوزان ووجیتسکی مدیرعامل یوتیوب پرداخته شده است.
سوزان ووجیتسکی مدیرعامل سابق یوتیوب با اجاره دادن گاراژ خانه خود به لری پیچ و سرگی برین، بنیان‌گذاران گوگل، بعدها با حضور در این کمپانی و خریداری یوتیوب به مقام مدیرعاملی این کمپانی رسید. بسیاری از اقدامات تجاری و خرید کمپانی‌ها و سرویس‌های ویدئویی و توسعه کسب‌وکار یوتیوب، حاصل ریسک‌ها و تلاش‌های این زن است.

سوزان ووجیتسکی، مدیرعامل یوتیوب، فعالیت خود را در شرکت R.B. Webber & Company و سپس Bain & Company به‌عنوان مشاور مدیر آغاز کرد. البته ورود جدی سوزان به دنیای فناوری از مسیر شرکت اینتل گذشت. او به‌عنوان نیروی بخش بازاریابی در این شرکت استخدام شد. تغییر مسیر تحصیلی بعدها کمگ زیادی به او کرد که در مسیر کسب‌وکار نیز رشد بزرگی را تجربه کند.

ووجیتسکی سال 1999 اولین مدیر بازاریابی گوگل شد وظیفه او به‌عنوان اولین مدیر بازاریابی گوگل این بود که راه‌های کسب درآمد از موتور جستجوی شرکت را بیابد. اولین موفقیت بزرگ او در سال 2000 و با شروع به کار AdWords، تبلیغات متنی قابل کلیکی که در صفحات جستجوی گوگل ظاهر می‌شود، به دست آمد.

وقتی به گوگل ملحق شد، شرکت به فضای اداری معمولی‌تری نقل مکان کرده بود. او از ابتدای راه‌اندازی گوگل با تیم بنیان‌گذاران همراه بود. البته وقتی از همراهی سوزان با گوگل و فضای اداری معمولی حرف می‌زنیم خوب است نقش او را در ابتدای مسیر گوگل بدانیم.

خانه‌ای که میزبان گوگل شد

در سال ۱۹۹۸ و پس از تأسیس گوگل، لری پیج و سرگی برین، مذاکره‌ای با سوزان ووجیتسکی داشتند تا از گاراژ خانه‌ او به‌عنوان دفتر کار استفاده کنند. خانه‌ وویچیتسکی که در منلوپارک قرار داشت و در آن زمان جایی خوب برای استارتاپ‌ها بود تا بتوانند جای خود را در بازار پیدا کنند.

سوزان و همسرش که به تارگی خانه‌ ۱۸۰ متری خود را به قیمت ۶۰۰ هزار دلار خریداری کرده بودند، برای پرداخت هزینه‌های قسط خرید خانه، تصمیم گرفتند گاراژ خانه را اجاره بدهند. گاراژ خانه آن‌ها به گوگل اجاره داده شد و این شروعی جالب و موثر در دنیای تکنولوژی است. درواقع کمپانی بزرگ گوگل از گاراژ خانه این زن شروع شد.

سوزان سپس مدیر بخش ویدئوهای گوگل شد. این موضوع سرآغاری برای آشنایی او با این فضا بود. سپس با ظهور یوتیوب و مطالعه‌ روند موفقیت آن‌ در سال ۲۰۰۶ پیشنهاد خرید این رقیب بااستعداد را به مدیران گوگل داد.

داستان او تا رسیدن به YouTube

بسیاری از موفقیت‌های بعدی سوزان در گوگل، حاصل خرید و پرورش شرکت‌های نوپا در زمینه تبلیغات اینترنتی بود. با راه‌‌اندازی سیستم AdSense و خرید Applied Semantics که هر دو در سال 2003 انجام شدند، گوگل به یک واسطه تبلیغات نمایش آنلاین تبدیل شد.

شرایط کار به این ترتیب بود که در ازای پرداخت هزینه، سیستم AdSense تبلیغات مناسب را در وب‌سایت‌های شرکت‌کننده قرار می‌داد.

هنگامی که یک آگهی مشاهده یا روی آن کلیک می‌شد و شرایط مورد توافق نیز برآورده می‌شد، ناشر وب مقداری از پولی را که تبلیغ‌کننده به Google پرداخت کرده بود، دریافت کرد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

آخرین اخبار