آخر شعبان و اول ماه رمضان ۱۴۴۵ در اسفند ۱۴۰۲ چه روزی است؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد به بررسی روز آخر ماه شعبان و اول ماه رمضان ‍۱۴۴۵ در اسفند ماه پرداخته ایم. با ما همراه باشید!

آخر شعبان و اول ماه رمضان ۱۴۴۵ در اسفند ۱۴۰۲ چه روزی است؟
صفحه اقتصاد -

دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ مصادف است با آخرین روز ماه شعبان ۱۴۴۵ و لذا سه شنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ اول ماه رمضان ۱۴۴۵ است.

دفتر آیت‌الله سیستانی مرجع شیعیان در عراق بیانیه‌ای را در خصوص روز آغاز ماه مبارک رمضان صادر کرد.

دفتر آیت‌الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان در عراق با صدور بیانیه‌ای پیش‌بینی کرد که روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه و ۱۲ مارس اولین روز ماه مبارک رمضان باشد.

دفتر مرجعیت دینی شیعیان در نجف همچنین، تقویم اوقات شرعی ماه مبارک رمضان را منتشر کرد که از روز سه‌شنبه ۱۲ مارس (۲۲ اسفندماه)  آغاز می‌شود.

در این تقویم، وقت امساک یعنی زمان شروع کردن روزه و اوقات شرعی نماز صبح، طلوع آفتاب، اذان ظهر، اذان مغرب و نیمه‌شب شرعی به شکل دقیق ذکر شده است.

در ملاحظات این تقویم ضمن درخواست از روزه‌داران محترم برای پیشه‌کردن احتیاط در زمان امساک و صرف غذا در مدت مقرر، تصریح شده که هلال ماه رمضان در غروب روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۲۹ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری مصادف با ۱۱ مارس ۲۰۲۴، در ساعت ۶:۰۸ دقیقه به افق شهر نجف اشرف قابل رؤیت خواهد بود.

در این تقویم همچنین آمده است: هلال ماه شوال نیز در شامگاه سه‌شنبه ۲۹ رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری مصادف با نهم آوریل ۲۰۲۴ میلادی در افق شهر نجف و بعد از غروب خورشید در ساعت ۶:۲۷ دقیقه، در ۱۰ درجه و ۳۵ دقیقه بالای افق و حدود ۵۵ دقیقه پس از غروب آفتاب قابل رؤیت خواهد بود.

در یکی دیگر از ملاحظات این تقویم آمده است: وقت نماز صبح در این برنامه طبق رأی مشهور تعیین شده و تعدادی از کارشناسان بر این باورند که این زمان در طول سال ۱۵ دقیقه تأخیر دارد، بنابراین کسانی که به دیدگاه رأی مشهور اطمینان ندارند؛ باید در تأخیر نماز به این مقدار احتیاط پیشه کنند.

 پیش‌بینی ماه‌های قمری و بویژه وقوع ماه مبارک رمضان که برای مسلمانان جهان از اهمیت خاصی برخوردار است، بر اساس محاسبات نجومی صورت می‌گیرد، اما ملاک اصلی در حلول ماه، رؤیت آن است که معمولاً در عصر روز پایانی ماه قبل صورت می‌گیرد؛ لذا تعیین دقیق ماه مبارک رمضان نیز بر اساس بیانیه‌های مربوط به روز پایانی ماه شعبان و بر اساس استهلال ماه صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد