عبدالملکی: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ مهمترین میزبان صنایع پتروشیمیایی کشور

حجت الله عبدالملکی از 880هزار میلیارد تومان ارزش تقاضا برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه کشور از ابتدای امسال تا کنون خبر داد

عبدالملکی: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ مهمترین میزبان صنایع پتروشیمیایی کشور
صفحه اقتصاد -

حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی سه شنبه 24 بهمن در آیین افتتاح همایش و نمایشگاه «ایران پتروکم» در جزیره کیش گفت : از ابتدای امسال با رویکرد جهش در سرمایه‌گذاری، یک هزار بسته سرمایه گذاری با ارزش ۹۰۰هزار میلیارد تومان را آماده و تعریف کردیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، وی ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از۸۸۰ هزار میلیارد تومان تقاضا برای سرمایه گذاری در این مناطق دریافت شده که بخش قابل توجهی از آن در حوزه پتروشیمی و صنایع وابسته به این بخش است.

" عبدالملکی" با اشاره به نشست مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با رئیس جمهور در 17 بهمن و دستور ایشان بر تهیه لایحه جامعی که برطرف کننده تمامی نواقص گذشته این مناطق باشد؛ تا کید کرد: در پیش نویس لایحه که آماده و تقدیم رئیس جمهور شده است؛ مشوق های اقتصادی این مناطق در نظر گرفته شده است و در حال حاضر به جد دنبال تقویت زیر ساخت های فیزیکی و پیگیر زیر ساخت های حقوقی و قانونی فعالیت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستیم.

مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به نقش گام اول انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور و تبدیل ایران اسلامی به یکی از کشورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در سطح جهانی گفت: گام دوم انقلاب اسلامی یک حرکت شتابنده تر با هدف گیری ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ۴٠ سال دوم انقلاب اسلامی را گام دوم اعلام کرده‌اند که افق ١۴٣٠ افق تمدن نوین اسلامی و اتفاق بزرگ در جامعه بشری خواهد بود و الگوی ایرانی - اسلامی مبنای پیشرفت ما خواهد بود و بُعد اقتصادی این الگو اقتصاد مقاومتی است.

عبدالملکی با بیان این که سیاست کلی اقتصاد مقاومتی سرلوحه و در صدر برنامه های و رویکرد های کشور قرارداد به بند ۲، ۱۵و ۱۱ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: بند ۲سیاست کلی اقتصاد مقاومتی بر توسعه ارکان اقتصادی کشور مبتنی بر عنصر دانش توجه داشته و بند 15 آن نیز بر ایجاد ارزش افزوده در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی تاکید دارد که تلفیق این دوبند موضوع این نمایشگاه و همایشی است که در حال برگزاری است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی تاکید کرد : ایران دارای بزرگترین ذخایر هیدرو کربنی در دنیا است و در این میان بخش پترو شیمیایی موتور محرکه اقتصاد کشور است و تولید بیش از ۵۰۰گرید پتروشیمیایی و پلیمری در کشور نشان دهنده این است که واقعا صنعت پتروشیمی و پتروشیمیایی در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تغییر سیاست خام فروشی نفت و نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به این بخش، این امکان را فراهم کرد تا ظرفیت محصولات پتروشیمی با 60 برابر رشد از یک و نیم میلیون تن قبل از انقلاب با جهش خیرکننده هم اکنون بالغ بر 95 میلیون تن شود.

گفتنی است نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی ایران پتروکم با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت از ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه در محل مرکز همایش‌های و نمایشگاه بین‌المللی کیش برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان