عضو شورای عالی بورس تشریح کرد:

نقش سازنده و موثر سازمان بورس در حل مشکلات سهام عدالت

بهمن عبداللهی، عضو شورای عالی بورس با بیان این که با تلاش سازمان بورس و اوراق بهادار و اعضای شورای عالی بورس، فرآیند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی عملیاتی شده، اظهار داشت: اتاق تعاون ایران از برگزاری این مجامع حمایت می‌کند.

نقش سازنده و موثر سازمان بورس در حل مشکلات سهام عدالت
صفحه اقتصاد -

بهمن عبداللهی، در رابطه با نقش سازنده و موثر سازمان بورس و اوراق بهادار در حل مشکلات سهام عدالت به خبرنگار سنا، گفت: در اوایل سال ۱۳۹۸ که مقام معظم رهبری دستوری مبنی بر آزادسازی سهام عدالت صادر کردند، مقرر شد سهام در اختیار مردم قرار گرفته و مدیریت و اداره شرکت‌های سهام عدالت در اختیار سهامداران باشد.

وی افزود: به این ترتیب، اقداماتی در این زمینه شروع شد که به دلایلی این فرآیند طولانی و شاید قریب به ۳ یا ۴ سال به طول انجامید تا بالاخره با صدور مصوبه شورای عالی بورس در سال گذشته (۱۴۰۲)، این دستور عملیاتی شد.

کمرنگ شدن چالش‌ها

عضو شورای عالی بورس در ادامه اظهار داشت: البته در بخشی از این سهام که هنوز دستوری در رابطه با آن صادر نشده بود، تعدادی از مردم به عنوان سهامداران مستقل، صاحب سهام شده‌اند اما بخش قابل توجهی از آنها روش غیر مستقیم را انتخاب کرده و سهام آنها کماکان در اختیار سازمان‌های خصوصی‌سازی و بورس قرار دارد.

عبداللهی بیان کرد: با مصوبات شورای عالی بورس و اقدامات موثر سازمان بورس و اوراق بهادار در سال گذشته، چالش‌های سهام عدالت برطرف شد و ضمن تشکیل مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و برگزاری انتخابات، هیات مدیره شرکت‌ها نیز انتخاب شدند.

فرآیند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا، سازمان بورس و اوراق بهادار طی ماه‌های پایانی سال گذشته اقدامات قابل توجهی را انجام داد به طوری که امور مربوطه تسهیل‌تر شد و فرآیند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی آغاز و دو استان خراسان شمالی و زنجان به عنوان نمونه و پایلوت انتخابات خود را برگزار کردند.

رئیس اتاق تعاون ایران ادامه داد: همانطور که اتاق تعاون ایران پیش‌بینی کرده بود و به آن اعتقاد داشت، مردم تعاونی‌های سهام عدالت را به عنوان نمایندگان خود برگزیدند و در هر دو استان هر پنج عضو هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، تعاونی‌های شهرستان‌های آن استان انتخاب شدند.

حمایت سازمان بورس

عبداللهی مطرح کرد: انتخابات دیگری نیز در فروردین ماه جاری در استان گیلان برگزار شد که در این استان نیز از پنج عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان گیلان هم تعاونی‌ها انتخاب شدند. با توجه به مدت زمان زیادی که از اجرای آزادسازی سهام عدالت گذشته بود، به طور قطع، کمک‌ها و مساعدت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در این زمینه بسیار موثر و کارگشا بود.

تشکیل هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی

عضو شورای عالی بورس بیان کرد: به نظر می‌رسد تا پایان تیرماه یا حداکثر اواخر شهریورماه امسال انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در تمام استان‌های کشور برگزار و با تشکیل هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سهم هر استان از پرتفوی شرکت‌های بورسی سهام عدالت در اختیار خودشان قرار گیرد تا هیات مدیره‌ها بتوانند سهام خود را مدیریت کنند.

اداره پرتفوی سهام عدالت توسط مردم

عبداللهی در پایان با بیان این که مصوبات شورای عالی بورس و اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار در این زمینه بسیار قابل توجه بوده، افزود: این موضوع با تلاش سازمان بورس و اعضای شورای عالی بورس در ماه‌های پایانی سال گذشته به نتیجه و ثمر رسید که جای تقدیر و تشکر بسیار دارد. امیدواریم باقی مانده کار نیز طی ماه‌های آینده انجام و شاهد در اختیار گرفتن مدیریت و اداره پرتفوی سهام عدالت توسط مردم و منتخبان آنها باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان