یک خبر مهم از بازنشستگان امروز سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ | از تجمع بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف تا کارزار

صفحه اقتصاد- در این بسته خبری از یک خبر مهم از بازنشستگان امروز سه شنبه 16 خرداد 1402 تا کارزار کارکنان شرکت ریلی رجا پرداخته شده است.

یک خبر مهم از بازنشستگان امروز سه شنبه 16 خرداد 1402 | از تجمع بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف تا کارزار

صفحه اقتصاد - در این بسته خبری از یک خبر مهم از بازنشستگان امروز سه شنبه 16 خرداد 1402 تا کارزار کارکنان شرکت ریلی رجا پرداخته شده است.

بازنشستگان مخابرات ایران در شهرهای مختلف تجمع کردند

بازنشستگان مخابرات ایران امروز، سه‌شنبه شانزدهم خردادماه، در اعتراض به‌عدم اجرای آیین نامه ۸۹ در تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، یزد، کرمانشاه و… تجمع کردند.

این بازنشستگان همچنین خواستار کاهش سهم بیمه تکمیلی از ۵۰ به ۲۰ درصد و پرداختِ رفاهیات و سهم خواروبار هستند.

درخواست حمایت و پرداخت مطالبات ازسوی کارگران شرکت ریلی رجا

برخی کارگران پیمانکاری شرکت حمل و نقل ریلی رجا که به صورت مهماندار، سرمهماندار، آشپز و خدمات سیر در خطوط ریلی کشور مشغول کارند، با راه‌اندازی کارزاری درخواست حمایت و پرداخت مطالبات خود را از بازرسی کل کشور مطرح کردند.
متن کارزار کارکنان قطار شرکت حمل و نقل ریلی رجا به این شرح است:

رئیس محترم اداره بازرسی کل کشور

سلام

ما کارکنان قطار شرکت حمل و نقل ریلی رجا به وضعیت موجود شکایت داریم. با توجه به اینکه شغل مهمانداری، سرمهماندار، آشپزی و خدمات سیر با دوره‌های آموزشی و تخصصی می‌باشد، ولی متأسفانه سال‌هاست که شرکت‌های پیمانکاری زیرمجموعه شرکت رجا لیست کارگران ساده را به بیمه تأمین اجتماعی ارسال می‌نمایند و همچین با توجه به اینکه طرح طبقه‌بندی مشاغل به تصویب هیئت دولت رسیده و ابلاغ گردیده، هیچ اقدامی در شرکت رجا صورت نگرفته و حداقل حقوق بعد از سال‌ها سابقه در سازمان به کارکنان پرداخت می‌شود. دیگر توانایی یک زندگی معمولی را نداریم. لذا خواهشمند است نسبت به موارد ذکر شده رسیدگی بفرمایید.

همه کارکنان قطار همراه خانواده‌هایشان، نگاهشان به لطف و اقدامات شماست.

ادامه مشکلات کارگران مجتمع تجاری اروند

کارگران مجتمع تجاری اروند (کنزالمال) از بی‌توجهی مسئولان منطقه آزاد اروند به خواسته‌های آن‌ها پس از طرح مشکلاتشان از طریق رسانه‌ها خبر دادند.

جمعی از کارگران مجتمع تجاری اروند (کنزالمال) در گفتگویی از برآورده نشدن مطالبات صنفی خود خبر دادند و گفتند: علیرغم چهارسال رسانه‌ای کردن موضوع مشکلاتمان، هم مدیریت منطقه آزاد و هم مسئولان استانی نسبت به شرایط شغلی نامناسب و عدم پرداخت مطالبات همچنان بی‌توجه مانده‌اند.

این کارگران گفتند: از سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲نفر از مجموع ۷۰ نفر از کارگرانی که تحت مسئولیت شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند در مجتمع تجاری اروند، مجموعه ورزشی مرتضی علی (ع) و سازمان قدیم منطقه آزاد مشغول کارند، مشمول طرح تبدیل وضعیت هستند که توجهی به این خواسته قانونی کارگران نمی‌شود. در عین حال حقوق و بیمه کارگران بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ هنوز پرداخت نشده و با احتساب خرداد ماه، سه ماه به تاخیر افتاده است.

طبق اظهارات یکی از کارگران مجتمع تجاری اروند (کنزالمال)؛ از دی ماه سال ۱۴۰۱ سه بار مدیریت شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند به عنوان پیمانکار تغییر کرده و هم اکنون با سرپرستی اداره می‌شود.

به گفته وی؛ در جلسه‌ای که اخیرا با برخی مسئولان شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد برگزار کردیم، متوجه شدیم مدیریت قصد حذف یا کم کردن برخی مزایای مزدی کارگران از جمله اضافه کاری هارا دارد که اگر اتفاق بیفتند دریافتی حداقلی کارگران مجددا کاهش یافته و معیشت آن‌ها به خطر می‌افتد.

به گفته وی؛ علارغم اطلاع مسئولان کسی به جدیت برای رفع کامل مشکلات این واحد تجاری وارد میدان نشده و هرگاه کارگران اعتراضی داشته‌اند اقدامات موقتی انجام شده است.

او با بیان اینکه مسئولان منطقه آزاد اروند نمی‌خواهند یا نمی‌توانند مشکلات کارگران را رفع کنند، افزود: طی دفعات گذشته اگر مشکل این مجتمع تجاری بزرگ با حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد صنفی مورد برسی قرار گرفته با دخالت مستقیم مسولان بالادستی بوده که با مطالبه‌گری کارگران با جدیت به رفع مشکلات کارگران ورود کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان استانی و مدیریت منطقه آزاد اروند باید جوابگوی حدود ۷۰ نفر از کارگران زحمتکش این واحد تجاری باشند که مسئولیت حراست ونگهبانی آن را برعهده دارند، گفت: بی‌توجهی به کارگران در این مجتمع باعث لطمه وارد آمدن به این مجتمع تجاری در ماروند شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان