آخرین خبر از رتبه بندی معلمان امروز ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ | فرهنگیان بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین خبر از رتبه بندی معلمان امروز ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ و فرهنگیان پرداخته شده است.

آخرین خبر از رتبه بندی معلمان امروز ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ | فرهنگیان بخوانند
صفحه اقتصاد -

در این گزارش جزئیات جدیدترین اخبار درباره رتبه بندی معلمان و نومعلمان شرح داده شده است، با ما همراه باشید. 

براساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری ها، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی نامه‌‎ای به وزیر آموزش و پرورش متذکر شده است که طبق ماده ۴ قانون نظام رتبه‌ بندی معلمان، رتبه‌ بندی فرهنگیان بایستی برای کلیه معلمان انجام شود اما به دلیل نقض قانون در شیوه‌ نامه رتبه‌ بندی، در حال حاضر نومعلمان (ورودی آزمون‌های استخدامی و دانشگاه‌های تربیت معلم) فاقد رتبه می‌شوند و برای مثال حقوق نومعلمان ورودی آزمون استخدامی پس از کسر کسورات قانونی تنها حدود ۷ میلیون تومان می باشد.

همچنین در نامه بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزش و پرورش ذکر شده است: از آنجا که عدم رتبه‌ بندی، افت جدی حقوق نومعلمان را به دنبال دارد، در کاهش انگیزه آنان تأثیر داشته و این دقیقاً مغایر فرمایش رهبر معظم انقلاب برای برنامه‌ ریزی جهت جذب نخبگان به آموزش و پرورش می باشد.

گفتنی است که در بخش دیگری از این نامه اشاره گردیده است که لحاظ نشدن فوق‌العاده موضوع تبصره ۱ ماده ۶۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای نومعلمان نیز تخطی از تبصره ۲ ماده ۶ قانون رتبه‌ بندی معلمان می باشد که در آن به صراحت ذکر گردیده است که همه امتیازات و درصدهای موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برابر سایر کارکنان دولت بایستی به مشمولان قانون رتبه‌ بندی نیز اختصاص داده شود.

روز گذشته علی فرهادی معاون برنامه‌ ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از صدور احکام رتبه‌بندی تمام فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ که درخواست تجدید نظر در رتبه خود را داشتند، خبر داد و اعلام کرده است: احکام رتبه‌ بندی حدود ۲ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته باقی مانده از سال ۱۴۰۱ آماده صدور می باشد.

این مسئول افزوده است: تمام معلمانی که در سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، احکام بازنشستگی آنها متناسب با رتبه‌ بندی توسط سازمان بازنشستگی صادر و معوقات پرداخت می شود.

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش خاطرنشان کرد: کمتر از دو هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱ مشکلاتی داشتند ناظر به اینکه کسورات بازنشستگی کسر شده توسط آموزش و پرورش برای صندوق بازنشستگی قابل رویت نبود؛ این موضوع را اصلاح کردیم و اطلاعات آن طی دو روز آینده به صندوق بازنشستگی ارسال خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ۰۹۱۱۲۱۵۲۲۴۹

    باارادت وزیر محترم و رییس جمهور ورهبرعظیم ومعززچرابایدمزاحم تان شویم مگرمافوت شده زیرکوه دماوندی بدادمابرسیدلااقل رتبه بندی مارااعلام کنیدمابچه های جنگ و فراموش کار نیستیم اینقدمارانچزانید خدادیرگیراماسخت گیرمردباشیدومردانه جواب دهید...

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان