وزیر ورزش:

مهندس ضرغامی در خصوص توسعه «گردشگری ورزشی» نگاه بسیار روشنی دارد

صفحه اقتصاد - وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه مهندس ضرغامی در خصوص توسعه گردشگری ورزشی و ارتباط موثر دو وزارتخانه ورزش و میراث فرهنگی نگاه بسیار روشنی دارد

مهندس ضرغامی در خصوص توسعه «گردشگری ورزشی» نگاه بسیار روشنی دارد

صفحه اقتصاد - وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه مهندس ضرغامی در خصوص توسعه گردشگری ورزشی و ارتباط موثر دو وزارتخانه ورزش و میراث فرهنگی نگاه بسیار روشنی دارد و ما با استفاده از این فرصت آماده همکاری بیش از پیش در این زمینه هستیم.

سید حمید سجادی در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا با بیان این که خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رونق و پیشرفت روزافزون گردشگری ورزشی هستیم، گفت: گردشگری با دو اصطلاح عرضه و تقاضا همراه است. در ورزش امکان همکاری زیادی با گردشگری وجود دارد و فرصت‌های فوق‌العاده‌ای در این حوزه داریم.

او همچنین با بیان این که به‌عنوان مثال یکی از شاخه‌های گردشگری ورزشی که در سال‌های اخیر از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده، ورزش آفرود است، افزود: در آفرود شاهد همکاری بسیار خوب حوزه ورزش و گردشگری هستیم.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر این که ورزش ارتباط بسیار خوبی با گردشگری دارد، اظهار کرد: در گذشته فکر می‌کردند گردشگری ورزشی، امری فانتزی است اما امروز به این نتیجه رسیده‌اند که گردشگری ورزشی نه تنها اینگونه نیست بلکه بسیار حایز اهمیت است. در حقیقت گردشگری ورزشی بخشی از اقتصاد ورزش است و در زمان برگزاری مسابقات مختلف ورزشی شاهد رشد و رونق اقتصاد هستیم.

او با بیان این که گردشگری ورزشی یکی از واقعیت‌های روز توسعه ورزش بوده و مورد توجه قرار گرفته است، گفت: استقبال افراد و گردشگران از رویدادهای ورزشی این موضوع را ثابت می کند. برای مثال چند هفته پیش روزی که مسابقه دربی برگزار شد، چیزی در حدود تا مرز ۴۰ هزار نفر وارد ورزشگاه شدند و این درحالی است که همان روز در خراسان شمالی کشتی باچوخه برگزار می‌شد که بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر گردشگر از این رویداد بازدید کردند. همین موضوع نشان می‌دهد که گردشگری ورزشی اهمیت بسیار بالایی دارد و گردشگران از رویدادهای مختلف ورزشی استقبال می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که ما به دنبال توسعه و تقویت ورزش‌هایی مثل کشتی باچوخه هستیم تا در سطح بین‌المللی نیز بتوان گردشگران خارجی برای این رویداد ورزشی جذب کرد، ادامه داد: ارتباط بسیار خوبی بین گردشگری و ورزش وجود دارد و در همین زمینه آماده همکاری کامل با دستگاه‌های مختلف هستیم. خوشبختانه مهندس ضرغامی نیز در این باره نگاه بسیار روشنی دارد و ما در وزارت ورزش و جوانان آماده همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان