در رویداد Far out اپل چه گذشت

نسل جدید اپل واچ را بشناسید

شرکت اپل از سری آیفون 14 خود در چهار مدل پلاس، استاندارد، پرو و پرو مکس رونمایی به عمل آورد. در حالی که دو مدل ساده پلاس و استاندارد

نسل جدید اپل واچ را بشناسید

مهتاب جهاندار- صفحه اقتصاد- در رویداد 7 سپتامبر اپل شاهد معرفی چندین گجت پوشیدنی از جمله ساعت هوشمند اپل واچ اولترا، اپل واچ SE، اپل واچ سری 8 بودیم و همچنین سری آیفون 14 در چهار مدل پلاس، استاندارد، پرو و پرو مکس رونمایی شد. تمامی این محصولات تا اواخر ماه سپتامبر عرضه شده و تاریخ انتشار سیستم عامل iOS 16 نیز که 16 سپتامبر است، تایید شد. در ادامه با تمامی محصولات رونمایی شده آشنا خواهیم شد.

آیفون 14 پرو و پرو مکس

همانطور که گفته شد شرکت اپل از سری آیفون 14 خود در چهار مدل پلاس، استاندارد، پرو و پرو مکس رونمایی به عمل آورد. در حالی که دو مدل ساده پلاس و استاندارد تغییرات بزرگی نسبت به قبل نداشتند اما سری پرو بسیار تغییر کرده و ویژگی های جذابی به دست آورند که می توان برجسته ترین آن را صفحه نمایش با قابلیت داینامیک آیلند دانست.
دو مدل آیفون 14 پرو دارای صفحه نمایش Super Retina XDR OLED با نرخ نوسازی 120 هرتزی و وضوح FHD هستند. نمایشگری که به شدت روشنایی 2000 نیتی رسیده و وضوح بالایی دارد. این دو مدل از صفحه نمایشی بهره می برد که طراحی کپسولی شکل داشته و اپل آن را داینامیک آیلند نامید. این حفره کپسولی دارای قابلیت نمایش محتوا است که در آن می توانید به درصد شارژ ایرپادز، تایمر، تماس دریافتی و برخی دیگر دست یابید. البته اپل افزود که توسعه دهندگان می توانند اپ هایی هم برای این قابلیت توسعه دهند.
در سوی دیگر باتری دو مدل پرو به ترتیب 3200 و 4300 میلی آمپرساعت بوده که هر دو از فناوری شارژ سریع 30 واتی سیمی و بی سیم 15 واتی پشتیبانی می کنند. گذشته از آن باید به دوربین سه گانه ارتقا یافته ای اشاره کرد که می تواند با وضوح 8کی تصویربرداری داشته باشد. حسگر اصلی از نوع 48 مگاپیکسلی بوده و دو حسگر اولتراواید و تله فوتو 12 مگاپیکسلی نیز کنار آن قرار می گیرد. گذشته از آن اپل دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی را هم ارتقا بخشید. تمامی حسگرهای این سری دارای عملکرد بهتر در حالت تاریک هستند.
برای بخش پردازشی از پردازنده 4 نانومتری A16 بایونیک شش هسته ای بهره گرفته شد که توان بالا پردازشی دارد. این چیپست 16 میلیارد ترانزیستور در خود جای داده و به همراه 6 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی قدرت سری آیفون 14 پرو را تامین می کنند. هر دو گوشی از سیستم عامل iOS 16 برخوردار بوده و به فناوری ارتباط ماهواره ای برای شرایط اضطراری مجهز هستند.
سری آیفون 14 پرو در رنگ مشکی، طلایی، نقره ای و بنفش به فروش می رسند. نسخه پرو با قیمت پایه 1000 دلار و نسخه پرو مکس در با قیمت پایه 1100 دلار از 16 سپتامبر ( 25 شهریور ) عرضه می شوند و پیش فروش آن نیز از 9 سپتامبر ( 18 شهریور ) فعال شده است.

آیفون 14 و 14 پلاس

در قسمت دیگر سری آیفون 14 قرار می گیرد که از دو مدل استاندارد و پلاس تشکیل شده است. هر دو طراحی نسل قبلی را حفظ کردند و به نمایشگر کپسولی مجهز نیستند. همچنین دوربین آنها هم همچنان 12 مگاپیکسلی بوده و تنها در شرایط نوری کم عملکرد بهتری دارند و تا حدودی بهبودی عملکرد شامل آنها شد. دو گوشی موردبحث دارای باتری با عمر یک روزه بوده از فناوری شارژ سریع سیمی 30 واتی و بی سیم 15 واتی پشتیبانی به عمل می آورند. در سوی دیگر باید به دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در آنها اشاره کرد. تمامی حسگرهای سری آیفون 14 ساده نسبت به قبل در شرایط نوری کم بهبود تصویربرداری دارند و با وضوح 4کی به ضبط ویدئو خواهند پرداخت.
در سوی دیگر باید به پردازنده A15 بایونیک پرداخت که با گرافیک 5 هسته ای همراست و در سری پرو سال گذشته تعبیه شد. این چیپست با 4 گیگابایت رم و 128 تا 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه می شود. یکی از ویژگی های جذاب در کل سری آیفون 14 قابلیت تماس ماهواره ای بوده که برای شرایط اضطراری کاربردی است. دو مدل آیفون 14 با نمایشگر 6.1 و 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED که شدت روشنایی 1200 نیتی دارد، همراه هستند و نرخ نوسازی نمایشگر آنها 60 هرتز و وضوح HD است. گذشته از آن فریم فلزی و بدنه شیشه ای مشابه دو مدل پرو دارند و استاندارد IP68 هم برای این دو گزینه تدارک دیده شد.
سری آیفون 14 ساده غیر پرو دارای سیستم عامل iOS 16 بوده و از 16 سپتامبر ( 25 شهریور) و 7 اکتبر امسال با قیمت پایه 799 و 899 دلار عرضه می شوند. آنها 5 مدل رنگی دارند که باید به نیمه‌شب، استارلایت، آبی، بنفش و قرمز راهی پرداخت.

نسل جدید اپل واچ

دیگر محصول معرفی شده در جریان رویداد 7 سپتامبر (16 شهریور) اپل ساعت جان سخت اپل واچ اولترا 49 میلیمتری بود. مدلی که باید آن را در مقایسه با نسل‌های قبلی یک سروگردن بالاتر دانست. این ساعت هوشمند برای حرفه‌ای ها تدارک دیده شده که به ورزش سخت و سفرهای طولانی ماجراجویانه می پردازند. بدنه این ساعت از تیتانیوم هوافضا بوده و سختی بالایی دارد. بدنه ای به رنگ خاکستری فضایی که در کنار بندهای موجود جلوه جذابی دارد.
ساعت مورد اشاره دارای کلید اکشن بوده که برای انتخاب حالت ورزشی، فعال کردن قطب نما و چندی دیگر به کار گرفته می شود. این ساعت هوشمند بندهای متنوعی برای کاربرانی چون ورزشکاران حرفه ای، افراد ماجراجو و شناگران دارند. در سوی دیگر باتری برای آن تدارک دیده شده که عمر 36 ساعته داشته و در حالت کم مصرف به 60 ساعت می رسد. این ساعت جان سخت به نمایشگر تخت با پوشش شیشه یاقوت کبود تجهیز گشته که شامل دارک مودی بهبودیافته می شود و شدت روشنایی 2000 نیتی دارد.

در سوی دیگر اپل حالت های مختلف ردیابی چون حسگر سنجش دما، تشخیص تصادف و برخی دیگر را به کار گرفته است. این ساعت هوشمند با قیمت 799 دلار در نسخه سلولار از 23 سپتامبر ( 1 مهر ) راهی بازار خواهد شد.
دیگر ساعت معرفی شده اپل واچ سری 8 نامیده شده که در دو نسخه 41 و 45 میلیمتری به فروش می رسد. این ساعت طراحی نسل قبل را حفظ کرده و از تراشه اس 8 بهره می برد. همچنین باید به باتری با عمر 18 ساعته در حالت پرمصرف و 36 ساعته در حالت کم مصرف اشاره کرد. این ساعت هوشمند علاوه بر ردیاب های مدل قبلی دارای حسگر سنجش دمای بند، تشخیص تصادف و چرخه قاعدگی هم است.
اپل واچ سری 8 بیشتر از نظر نرم افزاری و سخت افزاری بهبودیافته و خبری از تغییر طراحی نیست. این ساعت در رنگ‌های متنوعی به فروش می رسد و با سیستم عامل Watch Os 9 دردسترس قرار می گیرد که انبوهی از واچ فیس ها و اپ های مناسب سلامتی را دربرمی گیرد.
ساعت مذکور از 16 سپتامبر با قیمت پایه 399 دلار برای نسخه دارای GPS و 499 دلار برای نسخه جی پی اس + سلولار عرضه خواهد شد.
دیگر ساعت معرفی شده اپل واچ اس ای 2 بوده که نسبت به نسل پیشین 20 درصد عملکرد پردازشی بهتر با چیپ S8 دارد. این ساعت هوشمند به حسگر اکسیژن خون و ECG تجهیز شده و بدنه عقب آن پوشش کامپوزیت نایلون دارد. صفحه نمایش آن در مقایسه با نسل پیشین 30 درصد بزرگ شده و برخی قابلیت اپل واچ سری 8 هم در آن قرار دارد.
از جمله باید به حسگرهای حرکتی جدید و امکان تشخیص تصادفات رانندگی پرداخت. قابلیت Family Setup این ساعت موجب می شود تا والدین بتوانند کودکان خود را کنترل کنند. در دیگر ویژگی ها باید به حسگر سقوط، تماس اورژانسی، صفحه نمایش رتینا اولد، قابلیت ضدآب و حسگرضربان قلب اشاره کرد.
اپل واچ SE 2 در سه رنگ سفید، مشکی و نقره ای با قیمت 249 دلار در نسخه جی پی اس و 299 دلار در نسخه جی پی اس و سلولار از 16 سپتامبر عرضه می شود.

هدفون ایرپادز پرو 2

آخرین محصول معرفی شده در این رویداد هدفون ایرپادز پرو 2 بود. هدفونی که طراحی قبل را حفظ کرده و به یک اسپیکر مجهز شد تا در مواقع گم شدن صدا هشداری دهد. این هدفون به چیپست H2 اپل تجهیز شده و شامل بلوتوث 5.2 می‌شود. همچنین باید به قابلیت لغو نویز بهبودیافته اشاره کرد که صداهای سخت بیشتری را در محیط حذف می کند. ایرپادز پرو 2 دارای کلیدهای لمسی روی ساقه گوشی‌ها بوده و عمرباتری 6 ساعته ای هم ارائه می دهد. هدفون جدید از شارژ بی سیم پشتیبانی کرده و با شارژر اپل واچ سازگاری دارد. اما در صورت عدم تمایل می توانید به سراغ شارژ سیمی لایتینگ بروید و متاسفانه خبری از USB-C نیست. این هدفون جدید ارگونومی بالایی داشته و از 23 سپتامبر با قیمت 249 دلار در رنگ سفید عرضه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان