شبکه ملی اعتبار چیست؟ چگونگی اتصال به شبکه شما

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه شبکه ملی اعتبار چیست؟ و نحوه اتصال به شبکه شما پرداخته شده است.

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه شبکه ملی اعتبار چیست؟ و نحوه اتصال به شبکه شما پرداخته شده است.
شبکه ملی اعتبار که به اختصار "شما" نامیده می‌شود، بستر مدیریت و اختصاص اعتبارهای حمایتی براساس سیاست گذاری‌های رفاهی کلان دولت به صورت دقیق بر اساس هر کدملی است.

برای سلامت غذایی و بیشتر شدن توان خرید شما، میتوانید از طریق اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) یک ماه زودتر، یارانه ماه بعد خودتان را خرج کنید. یعنی به اعتبار مبلغ یارانه کل خانوار خود می توانید کالاهای اعلامی طرح را خرید کنید.

برای این کار لازم است، اپلیکیشن خرید اعتباری شما را دانلود کنید.

شبکه ملی اعتبار یا شما سامانه‌ای است که در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کارگروه اقتصادی دولت پیشنهاد شد و در نهایت این طرح رأی آورد و در دستورالعمل دولت قرار گرفت.

شبکه ملی اعتبار پشتیبان یارانه نقدی و نیز بستر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است. در سامانه «شما» میزان اعتبار، مصرف و تخصیص کالا بر اساس کد ملی سرپرست خانوار تعریف می‌شود. به این ترتیب، تمام کارت‌های بانکی سرپرست خانوار در این شبکه قابل استفاده خواهد بود و اعتبار کالابرگ الکترونیکی به شماره ملی سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد. این شبکه قابلیت تعریف حساب‌های مختلف برای هر کد ملی به شکل جداگانه دارد و شبکه‌ای اعتباری و پرداختی به حساب می‌آید که همزمان خرید اعتباری و پرداختی را پوشش می‌دهد.

بر این اساس، کاربران (شما) می‌توانند از اعتبار یارانه‌ای که به ۱۰ گروه کالایی تعلق گرفته است، از طریق کارت بانکی، USSD و اپلیکیشن موبایلی (شما) استفاده و کالای مورد نظر را خریداری کنند. همچنین استفاده از کالابرگ الکترونیکی اختیاری است و پرداخت یارانه نقدی از سوی دولت ادامه خواهد داشت. با این حال، شبکه ملی اعتبار امکان استفاده اعتبار یارانه را یک ماه زودتر از موعد برای کاربران فراهم کرده است.

بر اساس این طرح، فروشگاه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار با به‌روزرسانی کارتخوان‌های خود به بارکدخوان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز با صندوق فروشگاهی می‌توانند به این شبکه ملی متصل شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان