یارانه فروردین ۱۴۰۲ کی واریز می شود؟ + کدام افراد از یارانه محروم می شوند؟

صفحه اقتصاد در این گزارش به توضیحاتی درباره اینکه یارانه فروردین ۱۴۰۲ کی واریز می شود؟ + کدام افراد از یارانه محروم می شوند؟ پرداخته است. یارانه فروردین 1402

یارانه فروردین ۱۴۰۲ کی واریز می شود؟ + کدام افراد از یارانه محروم می شوند؟

صفحه اقتصاد در این گزارش به توضیحاتی درباره اینکه یارانه فروردین ۱۴۰۲ کی واریز می شود؟ پرداخته است.

زمان واریز یارانه فروردین ماه ۱۴۰۲ همانند ماه های گذشته صبح روز یکشنبه بیستم فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

البته بعضی از دولتمردان خبر داده اند که یارانه نقدی ممکن است در ماه های آینده تبدیل به کالابرگ الکترونیکی شود اما همچنان از صحت این خبر اطلاع دقیقی وجود ندارد.

همچنین گفته می شود این طرح در حال حاضر در بعضی استان ها به صورت آزمایشی در حال اجرا است اما تا زمانی که وضعیت کالا برگ مشخص نشود ، پرداخت یارانه معیشتی به صورت نقدی ادامه دار خواهد بود.

مبلغ پرداخت یارانه برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان، و دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان می باشد.

بعد از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ زمان واریز یارانه جدید هر ماه اعلام شد. از این زمان به بعد، واجدین دریافت یارانه می‌توانستند در تاریخ بیستم هر ماه یارانه خود را دریافت کنند.

افرادی که به دهک بندی درآمد سرپرست خانوار شکایت داشته اند می توانند به سایت https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اعتراض خود را نسبت به قطع یارانه خود اعلام کنند.

همچنین کسانی که از پرداخت یارانه جامانده اند و یا یارانه برای آن ها واریز نشده است هم می‌توانند با مراجعه به سایت https://my.gov.ir پیگیر قطع یارانه خود باشند.

افراد گفته شده، می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* ( ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی ، مربع ) را با شماره تلفن همراه سرپرست خانوار شماره گیری کنند تا از وضعیت ثبت نام خود آگاه شوند.

بر اساس اخبار و گزارشات منتشر شده در برخی رسانه ها دولت امسال قصد دارد که یارانه افرادی که ارز سهمیه‌ای خریداری کرده اند را قطع کند.
آنگونه که در رسانه ها گفته شده است این اقدام با توجه به افتتاح حساب ارزی و امکان احصای دقیق اطلاعات انجام خواهد گرفت.

به این صورت که خرید ارز سهمیه ای نیازمند افتتاح حساب ارزی خواهد بود و واریز ارز اسکناس به حساب ارزی پس از ۷۲ ساعت انجام می شود بر همین اساس امکان رصد دقیق خریدارن ارز سهمیه‌ای و حدف یارانه آنها بر اساس تمکن مالی و گردش حساب بالای آنها امکان پذیر خواهد بود. و اینگونه اطلاعات این افراد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می شود.

طبق مصوبه دولت، هر فرد ایرانی یک بار در سال می تواند، 5000 یورو یا معادل، دلار سهمیه ای را با کدملی خریداری کند که برای دریافت آن، شخص از طریق ثبت نام دلار سهمیه ای در سایت برخط بازار متشکل ارزی، درخواست خود را به ثبت می رساند و ارز سهمیه ای ۱۴۰۲، توسط صرافی های منتخب و با نرخ دلار توافقی عرضه خواهد شد.

همچنین گفته شده است که ارز سهمیه ای با کارت ملی قرار است به معادل ۲۰۰۰ یورو کاهش پیدا کند.

هر زمان که بین ارز دولتی و ارز بازار آزاد فاصله زیادی صورت می‌گیرد، رد پای سوء‌استفاده‌ کنندگان ارزی نمایان می‌شود و در ازای پرداخت مبلغ اندکی با جمع‌آوری کارت ملی افراد نیازمند از سهمیه ارزی ۲ هزار دلاری آن‌ها برای خرید ارز به نرخ دولتی و فروش آن در بازار آزاد استفاده می کنند..

به احتمال فراوان، دولت سیزدهم دوازدهمین مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را مانند روال ماه‌های قبل بیستم فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد کرد.

در صورتی که سرپرست خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم باشد، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان آن‌هم به‌ازای هر نفر دریافت خواهد کرد. اگر سرپرست جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار گرفته باشد، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برایش واریز می شود. و در صورتی که این افراد تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا را دریافت کرده باشند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنها کم خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان