جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با صفحه اقتصاد:

دولت سیزدهم فعالیت های خود را به صورت سیستمی انجام دهد

گفتگوی صفحه اقتصاد با جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره الزامات دولت سیزدهم دولت سیزدهم فعالیت ها خود را به صورت سیستمی

دولت سیزدهم فعالیت های خود را به صورت سیستمی انجام دهد

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه مشکلاتی که برای دولت سیزدهم بوجود آماده که امیدوار است بتواند حل کند بر این باور است: کوچک سازی بدنه دولت و واگذاری فعالیت ها و سرعت دادن به واگذاری ها باید مورد توجه باشد. تکیه بر تنوع درآمدهای دولت و کاهش وابستگی درآمدهای نفتی و راه اندازی تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی جهت صادرات به کشورهای همسایه و بلوک شرق مورد توجه قرار گیرد.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صفحه اقتصاد درباره چالش های اقتصادی پیش رو دولت سیزدهم گفت: چالش های عمده دولت را بخواهیم اشاره کنیم، بحث آب، صندوق های بازنشستگی، بحث کسری بودجه، تورم بالایی که وجود دارد، مسائل زیست محیطی، مشکل بیکاری و رکودی که در کشور وجود دارد، مشکل کمبود منابع ارزی، عدم امکان تامین کالاهای مورد نیاز در داخل کشور، بحران کرونا، سومدیریت ها، بحث تحریم، خشکسالی و مجموعه این عوامل بحران ها و مسائلی است که دولت آینده با آن روبرو است.

وی ادامه داد: من گمان می کنم در بحث اول می توان به پائین بودن رتبه ما در فضای کسب و کار اشاره کرد و عدم استفاده از فناوری اطلاعات را باید در نظر گرفت. طبیعتاً اگر اینها به عنوان معضلات کشور باشد دولت باید کارهایی را به این شکل انجام دهد که از ظرفیت فناوری اطلاعات به درستی استفاده کند، واگذاری فعالیت ها به تشخیص کارمندان باید جلوگیری شود، فعالیت ها به صورت سیستمی انجام شود.

نماینده حوزه انتخابیه شیراز و زرقان ادامه داد: بحث سهولت فضای کسب و کار و مانع زدایی باید به صورت جدی مورد توجه باشد، تلاش برای استفاده از آب موجود در کشاورزی باید به سمت کشت محصولاتی برود که مصرف آب کمتری دارند و همینطور مهار آب های سطحی که مشتمل بر تکمیل سدها است و استفاده از آب های زیرزمینی و عمقی باید مورد توجه باشد.

جعفر قادری

جعفر قادری

قادری تصریح کرد: کوچک سازی بدنه دولت و واگذاری فعالیت ها و سرعت دادن به واگذاری ها باید مورد توجه باشد. تکیه بر تنوع درآمدهای دولت و کاهش وابستگی درآمدهای نفتی و راه اندازی تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی جهت صادرات به کشورهای همسایه و بلوک شرق و همچنین تکمیل حلقه ها و زنجیره های تولید در داخل و کاهش وابستگی به خارج و کمک به تکمیل زیرساخت ها و واگذاری اجرای زیرساختی بخش های غیردولتی و کاهش فشار طرح های عمرانی روی بودجه دولت، همسان سازی حقوق و مزایای در دستگاه های مختلف دولتی و جلوگیری از بهم ریختگی موجود باید مورد توجه باشد که باعث شده بحران بی اعتمادی در جامعه ایجاد شود. اینها راه حل هایی است که می توان بدان اشاره کرد. همچنین توجه به بخش های پیشرو مثل پوشاک، معدن، پتروشیمی، پائین دستی پتروشیمی یا سایر بخش های دیگر که باید توسعه زیرساخت ها انجام شود.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان