وحید عزیزی کارشناس مالیاتی در گفتگو با صفحه اقتصاد :

مالیات بر طلا در کدام کشورها اجرایی می شود؟

گفتگوی اختصاصی صفحه اقتصاد با وحید عزیزی کارشناس مالیاتی درباره مالیات بر طلا ، مالیات بر طلا در کدام کشورها اجرایی می شود؟

مالیات بر طلا در کدام کشورها اجرایی می شود؟

یک کارشناس مالیاتی گفت: مالیات بر طلا در کشورهای مختلف به اشکال متفاوتی اخذ می شود، بعضی از کشورها اجازه نمی دهند این نوع فلزات همانند ایران در دست مردم باشد.

وحید عزیزی، کارشناس مالیاتی در گفت و گو با پایگاه خبری صفحه اقتصاد اظهار کرد: هنوز فرمول مالیات بر سکه مشخص نشده است. کلا بسته مالیات بر عایدی سرمایه بحث مالیاتی است که از ما به تفاوت قیمت خرید و فروش اخذ می‌شود البته ممکن است مقداری را معاف کنند منتهی اصل عایدی مالیات بر سرمایه این است که بخشی از سود حاصل از خرید و فروش را مالیات می گیرند.

وی افزود: نرخی هم که در آخرین طرح در نظر گرفته شده است ۳۰ درصد است.

این کارشناس مالیاتی در پاسخ به این سوال که چرا سال ۹۹ که سال کرونایی بوده و بسیاری از کسب و کارها از متضرر شده و درآمدی بابت مالیات نداشتند، درآمد مالیاتی به 195 هزار میلیارد تومان و تحقق 110 درصدی رسیده بود؟ گفت: بستگی به این دارد که سازمان امور مالیاتی اعلام کنند که دقیقاً از چه محل هایی درآمد کسب شده است، به طور مثال زمانی که بورس رونق پیدا کرد یک درآمد خوبی حاصل از نقل و انتقال سهام آن به دست آمد و ممکن است این درآمد مالیاتی و تحقق 107 تا 110 درصدی ناشی از درآمدهای جدید باشد که خوب اشکالی ندارد و درست است.

مالیات بر طلا

مالیات بر طلا

عزیزی تاکید کرد: ولی اگر این درآمد مالیاتی ناشی از فشار غیر طبیعی به واحدهای تولیدی باشد به طور قطع مضر در بلند مدت است. سازمان امور مالیاتی باید بخش های اخذ شده مالیات را هم اعلام کند، شاید در این بین معوقات سال های قبل نیز وصول شده باشد. اگر این ادعا درست باشد قابل تقدیر است اما اگر درست نباشد باعث ضربه وارد شدن می شود.

مالیات بر طلا

مالیات بر طلا

عزیزی در پایان گفت: مالیات بر فلزات گرانبها در کشورهای مختلف به اشکال متفاوتی اخذ می شود، بعضی از کشورها اجازه نمی دهند این نوع فلزات به این شکل در دست مردم باشد ولی بعضی کشورها مثل انگلیس در بحث بیشتر جواهر این اتفاق می‌افتد که اخذ مالیات از آن بیشتر به صورت بحث مالیات بر عایدی سرمایه است. یعنی جواهری که گران قیمت است با نرخ بالاتری مشمول مالیات می شود ولی خیلی از کشورها جلوی این مدل خرید و فروش ها گرفته شده است که اصلاً با خرید و فروش فیزیکی طلا، افراد درآمد کسب کنند نیست.

گفتگو: محبوبه کباری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان