گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از سودای سودهای نجومی در سر سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال

گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از سودای سودهای نجومی در سر سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال.این روزها صحبت از ارز دیجیتال و سود های نجومی آن .

گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از سودای سودهای نجومی در سر سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال

این روزها صحبت از ارزهای دیجیتال و سود های نجومی آن در اکثر محافل بیشتر به چشم می خورد. اما انتظار یک شبه پولدار شدن باعث از دست رفتن همه سرمایه شده است.

اوایل مرداد سال 99 ، بورس تهران به روزهای افول خود نزدیک شد روزهای گرمی که سهامداران را داغ کرد و آنها برای اینکه سرمایه ی خود را از دست ندهند اقدام به فروش سهام کردند اما در این میان بازار رمز ارز ها سر زبان ها افتاد.

حالا افرادی که بدنبال سود بیشتر در کمترین زمان بودند به دنبال این بازار رفتند.

بازار فیزیکی طلا، ارز، سکه و بورس جای خود را به بازار مجازی داد بازاری که با تحلیل های ریاضی ،فضای پر ریسکی را برای سهامدارانش در پی داشت.

بازاری که کاغذی نیست، هیچ بانک دولتی از ان حمایت نمی کند و تنها مبادی دسترسی به سهام خریداری شده کیف رمز الکترونیکی است که اگر فراموش شود همه سرمایه پوچ می شود و امکان بازگردان آن وجود ندارد.

اگر چه این ارز هاسود های کلانی را نسیب سرمایه گذاران می کند اما همیشه اینگونه نبوده است بطوریکه در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی نرخ بیت کوین که اولین ارز دیجیتالی محسوب می شود از ۸ هزار دلار تا نزدیکی ۲۰ هزار دلار پیش رفت؛ اما کمتر از هفت روز قیمت آن به زیر از ۱۰ هزار دلار رسید.

اگرچه امروزه رمز ارز ها، از استقبال خوبی در بین کاربران جهان برخوردار هستند و روز به روز به تعداد آنها اضافه می شود اما بسیاری از دولت ها از این ارز های دیجیتال حمایت نمی کنند و چه بسا خرید و فروش در آن جرم تلقی می شود .

اما این روزها در ایران تبلیغات فریبنده ای از این رمز ارز ها به وفور به چشم می خورد و مردم را تشویق به ورود در این بازار می کنند حتی برخی از صرافی های غیر قانونی اقدام به خرید و فروش رمز ارز در فضای مجازی می کنند

برخی از سایت های ایرانی بدون مجوز، خود را صرافی می دانند و حتی به درگاههای پولی هم دسترسی دارند .

با توجه به اینکه بانک مرکزی هیچ گونه مجوزی به صرافی ها برای رمز ارز ها نداده است اما هنوز عده ای که گول کلاهبرداران فضای مجازی را می خورند.

 ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال

این سایت ها با تبلیغات و دریافت پول از مردم در بازار اقدام به خرید طلا ، سکه و دلار می کنند و بعد از مدتی نه سایتی وجود دارد و نه ارز دیجیتالی تا سود ان نصیب سرمایه گذاران شود همچنین سودجویان با روش های کلاهبرداری هرمی، پانزی، استخراج ابری و غیره افراد متعددی را فریب داده و رمز ارزهای آنها را تصاحب کرده‌اند.

اما روی دیگر سکه این است که رمز ارز ها بدلیل اینکه نوسان قیمت شدیدی دارند در شمار ارزهای پر ریسک به حساب می آیند که هیچ دولتی پشتوانه آن نیست.

به هر حال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و ورود به بازار های مالی باید از دانش لازم برخوردار باشند و ریسک های بازار را به خوبی بشناسند زیرا ورود هیجانی به بازار های مالی برای کسب سود سریع و بیشتر همواره منجر به ضرر و زیان سرمایه گذاران می شود سرمایه ای که ممکن است دیگر بازنگردد.

گزارش: محبوبه کباری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان