افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام سبک در گفتگو با صفحه اقتصاد:

گرانی گوشت ارتباطی به دامدار ندارد/ سیستم توزیع علت گرانی گوشت در بازار

افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام سبک در گفتگو با صفحه اقتصاد با اشاره به دلایل توقف صادرات دام اظهار کرد: بنده تصور می کنم گرانی گوشت

گرانی گوشت ارتباطی به دامدار ندارد/ سیستم توزیع علت گرانی گوشت در بازار

صدر دادرس گفت: با وجود افزایش ۳ تا ۴ هزار تومانی قیمت هر کیلو دام ظرف ۴۵ روز گذشته، گرانی کنونی گوشت ارتباطی به دامدار ندارد.

افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام سبک در گفتگو با صفحه اقتصاد با اشاره به دلایل توقف صادرات دام اظهار کرد: بنده تصور می کنم جو سازی توزیع کنندگان و فعالان بازار گوشت منجر به توقف صادرات دام شده است.

وی افزود: بنابر آمار تاکنون ۲ هزار راس صادرات از کردستان به مقصد عراق انجام شده است.

صدر دادرس قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۵۶ تا ۵۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: از اول آذر ماه تاکنون قیمت هر کیلو دام ۳ تا ۴ هزار تومان رشد داشته و این مقدار نمی تواند روی قیمت های کنونی بازار گوشت تاثیرگذار باشد.

به گفته وی، گرچه نرخ مصوب هر کیلو دام سبک ۶۲ هزار تومان اعلام شده است، اما قیمت بازار هنوز به این نرخ نرسیده است. هر چند برای صادرات پیرو مصوبه شورای قیمت گذاری دام دامداران هر کیلو دام با قیمت‌ ۶۲ هزار تومان خریداری شده است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با اشاره به اینکه گرانی گوشت در بازار ارتباطی به دامدار ندارد، بیان کرد: عدم نظارت بر مکانیزم توزیع و عرضه از درب کشتارگاه تا سفره مردم منجر به گرانی قیمت گوشت شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: برای کنترل بازار محصولات کشاورزی از جمله گوشت، مسئولان به سراغ تولیدکنندگان می روند، در حالیکه این سیستم و عوامل دخیل در عرضه محصولات هستند که کنترل بازار را چه به لحاظ نرخ و چه به لحاظ مقدار در قبضه دارند، ولی متاسفانه هیچیک از مسئولان به این نکته حساس توجه ندارند لذا ضروریست که هر چه سریع تر نسبت به اصلاح این مسئله اقدام گردد.

وی درباره آخرین آمار جمعیت دام سبک کشور گفت: بنابر آخرین اطلاعات مرکز آمار تا پایان تابستان، جمعیت دام سبک ۶۳ میلیون راس بوده است که زایش های پاییز برای شب عید به بازار عرضه می شود و در زمینه تولید نه تنها کمبودی وجود ندارد بلکه دام مازاد هم در دامداری ها فراوان است و باید راهی برای خروج و عرضه آنها پیدا کرد.

گفتگو: محبوبه کباری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان