عباس هشی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با صفحه اقتصاد:

کمبود نقدینگی عامل نوسان‌ معاملات بورس

عباس هشی کارشناس بازار سرمایه در خصوص علت ریزش شاخص بورس طی هفته های اخیر به صفحه اقتصاد  گفت:کمبود نقدینگی عامل نوسان‌ معاملات بورس

کمبود نقدینگی عامل نوسان‌ معاملات بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به تغییرات بنیادی در سهام شرکت و رسیدن سهام به کمترین ارزش ذاتی خود شرایط برای خرید فراهم شده و بهترین زمان برای جذب نقدینگی در بازار بورس است.

عباس هشی کارشناس بازار سرمایه در خصوص علت ریزش شاخص بورس طی هفته های اخیر به صفحه اقتصاد گفت: در حال حاضر خروج و کمبود نقدینگی از بازار سرمایه علت اصلی ریزش شاخص بورس در معاملات محسوب می شود و در این راستا باید اقداماتی صورت بگیرد تا سهامداران مجدد به بازار سهام اعتماد کنند و نقدینگی به سمت بورس بازگردد در این وضعیت می توان انتظار رونق و ورود شاخص به مدار مثبت را داشت.

وی در ادامه افزود: سهامداران حقوقی می توانند بهترین کمک را برای بازگشت اعتماد به بازار بورس برسانند و با‌ به‌ حداقل رساندن فروش در دوره زمانی مقرر موجب بازگشت اعتماد سهامداران و جذب نقدیگی برای بازار سهام شوند؛ بعلاوه بازار برای رشد به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شرایط بازار برای خرید سهام کاملا فراهم است، گفت: با توجه به تغییرات بنیادی در سهام شرکت و رسیدن سهام به کمترین ارزش ذاتی خود شرایط برای خرید فراهم شده و بهترین زمان برای جذب نقدینگی در بازار بورس است.

هشی اظهار کرد: لایحه جدید دولت با توجه به بندهای حمایتی از بورس می تواند به رشد سهام شرکت های بورسی کمک کند؛ اما روند منفی شاخص طی هفته های اخیر موجب شده تا توجه چندانی به این لایحه حمایتی نشود.

وی معتقد است سرمایه گذاری مستقیم مهمترین معضل بازار بورس در شرایط نوسان است و سرمایه گذاران باید از طریق شرکت های سرمایه گذاری و یا سبدگردان اقدام به سرمایه گذاری موثر در بازار کنند؛ در این شرایط افراد با سرمایه اندک به سمت بازار سهام روانه می‌شوند و‌ نقدینگی جدید جذب بازار شده و‌ ریسک سرمایه گذاری به حداقل می رسد.

گفتگو: محبوبه کباری

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان