کدام استان از یارانه دستمزد بیشتر استقبال کرده است؟ 

بر اساس آمارها، بیشترین تعداد متقاضیان کار از استان خوزستان ثبت نام کرده است. یارانه دستمزد چیست؟

کدام استان از یارانه دستمزد بیشتر استقبال کرده است؟ 

صفحه اقتصاد - بر اساس آمارها، بیشترین تعداد متقاضیان کار از استان خوزستان ثبت نام کرده است. یارانه دستمزد چیست؟
بر اساس بررسی ها، دولت طرح یارانه دستمزد را با هدف ایجاد و افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب نیروهای جوان که برای اولین بار صاحب شغل می شوند از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین و اجرایی شده است.

در تشریح جزئیات این طرح گفته شده است که اگر یک کارفرما نیروی کار شغل بار اولی را بتواند جذب بنگاه خود کند، یارانه ۳۰ درصدی شامل او خواهد شد.

مقرر شده است که دولت به مدت زمان یک سال ۳۰ درصد حداقل مزد سالانه را به کارفرما پرداخت کند و کارفرما باید نیروی کار جدید خود را از مناطق محروم و کم برخوردار استخدام کند.

بر اساس بررسی ها و گزارشات عملکرد طرح یارانه دستمزد نشان می دهد که تعداد داوطلبان و استقبال کارفرمایان از این طرح افزایش یافته است.

بر اساس آمارها، در حال حاضر وزارت کار در این طرح ۴۱ هزار و ۳۸۰ نفر از متقاضیان را ثبت نام کرده است که از این تعداد با ۳۵ هزار و ۵۴۳ نفر قرارداد بسته شده است و در بازار کار مشغول شده اند.

همچنین در این طرح تعداد کارفرمایان از ۶۸۱۱ نفر در ماه‌های قبل به ۶۹۳۶ نفر رسیده است که آمارها نشان می دهد تعداد بنگاه‌های پذیرنده نسبت به ماه های گذشته افزایش یافته است.

بر اساس این گزارشات، بیشترین تعداد متقاضیان کار از استان خوزستان ثبت نام کرده است و بیشترین جذب کارفرمای مشارکت کننده نیز از این استان بوده است.

جویندگان متقاضی کار این طرح برای ثبت نام باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد و برای زنان سرپرست خانوار متقاضی کار شرط سنی تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

یارانه دستمزد

طبق بررسی ها بیشترین میزان مشارکت کارفرمایان مربوط به استان‌های خوزستان، کرمانشاه و مازندران است و بیشترین تعداد قرارداد امضا شده به خوزستان و مازندران تعلق دارد.

طرح یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما در راستای پایداری و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی اجرایی شده است که طبق گفته ی فعالان اقتصادی، با اجرای آن بازار کار و اشتغال کشور رونق می گیرد.

متقاضیان و کارفرمایان برای بهره‌مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می‌توانند به سامانه https://pyd.mcls.‌gov.ir وزارت کار مراجعه و ثبت نام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان