علی سرزعیم تحلیلگر اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد:

چیدمان تیم اقتصادی دولت سیزدهم سفارشی بود

علی سرزعیم تحلیلگر اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره تیم اقتصادی دولت سیزدهم گفت: با توجه به چیدمان تیم اقتصادی دولت سیزدهم سرخط

چیدمان تیم اقتصادی دولت سیزدهم سفارشی بود

تحلیلگر اقتصادی اعتقاد دارد: با توجه به اینکه در این تیم به غیر از خاندوزی و صالح آبادی بقیه اعضا اقتصادی دیدگاه مشخصی ندارند و همین نداشتن استراتژی در اصل نگاه دولت را به اقتصاد نشان می دهد.

علی سرزعیم کارشناس اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره تیم اقتصادی دولت سیزدهم گفت: با توجه به چیدمان تیم اقتصادی دولت سیزدهم سرخط از این دارد که با تئوری از پیش تعیین شده و سفارشی صورت گرفته است. امیدوار هستیم با توجه به سفارشی بودن تیم اقتصادی خروجی خوبی از خود به جا بگذارند.

وی درباره دیدگاه های تیم اقتصادی گفت: قبل از اینکه آقای خاندوزی به سمت وزیر اقتصاد معرفی شود دیدگاه هایشان را به صراحت عنوان می کردند و خروجی این دیدگاه مشخص است ولی متاسفانه تا به این امروز نگاه مشخصی از مخبر معاون اول رئیس جمهور و رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور بروز داده نشده و همین امر موجب مشکل می شود امیدواریم خروجی که از نگاه نامشخص صورت می گیرد خوب باشد.

دکتر سرزعیم براین باور است: یکی از اعضای اصلی تیم اقتصادی باید به آقای‌ میرکاظمی که در سازمان برنامه بودجه مستقر هستند اشاره کرد. سازمانی که نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارد. شاید تا حدودی دیدگاه مخبر و رضایی مشخص باشد ولی هیچ دیدگاهی از میرکاظمی در این بین نیست و باتوجه به این نوع دیدگاه ها باید دید اقتصاد ما به چه سمتی خواهد رفت. باید بپذیریم که اقتصاد ما هیچ فرصتی ندارد و باید به ریل خود برگردد.

کارشناس اقتصادی تاکید کرد: با توجه به اینکه در این تیم به غیر از خاندوزی و صالح آبادی بقیه اعضا اقتصادی دیدگاه مشخصی ندارند و همین نداشتن استراتژی در اصل نگاه دولت را به اقتصاد نشان میدهد. با توجه به چنین چیدمانی که در دولت دیدیم مشخص است که آقای رئیسی از قبل تصمیم اساسی راجع به این موضوع نگرفته بود و موضوع را برای خود جدی نمی دانست.

دکتر سرزعیم براین باور است: متاسفانه نگاه ما در اقتصاد کوتاه مدت است و همین نگاه کوتاه مدت باعث می شود تعادل و کنترل در بازارها نداشته باشیم و وضعیت معیشت مردم ما نیز به سمت بهتر پیش نرود. امیدواریم در این دولت و در تیم اقتصادی نگاه بلند مدت وجود داشته باشد. نگاه کوتاه مدت در اقتصاد ما نباید باشد.

وی با اشاره به خروج این وضعیت گفت: با توجه به این موضوع که تیم اقتصاد دولت در هاله ای از ابهام در خصوص دیدگاهشان وجود دارد. مشخص نیست رکودی که وجود دارد چگونه برطرف شود باید دولت هرچه زودتر دیدگاه های خود را اعلام کند تا طبق این دیدگاه ها بتواند از تورم و رکود خارج شود.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان