پیش‌بینی آینده قیمتی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ توسط بانک آمریکا

صفحه اقتصاد در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه پیش‌بینی آینده قیمتی ارزهای دیجیتال در سال 2023 توسط بانک آمریکا پرداخته است. 

صفحه اقتصاد در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه پیش‌بینی آینده قیمتی ارزهای دیجیتال در سال 2023 توسط بانک آمریکا پرداخته است.
بانک آمریکا در جدیدترین گزارش خود، پیش‌بینی‌هایی درباره آینده قیمتی انواع ارزهای دیجیتال و وضعیت اقتصاد کلان را مطرح کرده است.
بانک آمریکا که به عنوان بزرگترین بانک این کشور شناخته می‌شود، پیش‌بینی‌های خود درباره آینده قیمتی ارزهای دیجیتال تا پایان سال جاری میلادی را در قالب گزارش جدیدی منتشر کرده است.

بازدهی کدام توکن‌ها بهتر خواهد شد؟

بازار ارزهای دیجیتال شروع بهتری را برخلاف انتظارات در سال جدید میلادی داشت. دنیای توکن‌های بازار ارزهای دیجیتال از ابتدای سال 2023 میلادی تاکنون بیش از 42 درصد رشد را تجربه کرده و به ارزش بازاری 1.1 تریلیون دلار رسیده است. قیمت بیت‌کوین در حال حاضر برابر با 23 هزار و 783 دلار است و اتریوم نیز با قیمت 1655 دلار معامله می‌شود.

ارزش کل بازار ارز دیجیتال

روند ارزش کل بازار ارز دیجیتال (منبع: coingecko )

بر اساس گزارش بانک آمریکا (Bank of America)، این شرکت چندملیتی پیش‌بینی می‌کند که سال 2023، سال واگرایی قیمت‌ توکن‌ها (token price divergence) خواهد بود. بانک آمریکا پیش‌بینی می‌کند که توکن‌های کاربردی (Utility) بازدهی بهتری نسبت به میم‌کوین‌ها و توکن‌های حاکمیتی خواهند داشت.

این بانک؛ توکن‌هایی ارزهای دیجیتالی که میزبان قراردادهای هوشمند هستند و توسعه‌دهندگان امکان ساخت اپلیکیشن به کمک پلتفرم‌های آنها را دارند، را جزو دارایی‌های رشدی (Growth Asset) محسوب می‌کند. احتمال بازدهی این دسته از دارایی‌ها در بلندمدت بالا بوده اما ریسک سرمایه‌گذاری بالایی نیز دارند و ممکن است که در کوتاه‌مدت نوسانات بالایی را تجربه کنند.

بر اساس تحلیل بانک آمریکا، توکن‌های مذکور تحت ریسک‌های مشابه سهام‌ها قرار می‌گیرند. در گزارش خاطر نشان شده است که توکن‌های مذکور و دیگر توکن‌ها با ارزش بازاری پایین با خحم بالای معاملاتی،‌ رالی سال جاری میلادی را هدایت خواهند کرد.

دیدگاه درباره وضعیت اقتصادی

استراتژیست‌های بانک آمریکا دیدگاه محافظه‌کارانه‌ای نسبت به به رشد اقصادی دارند. داده‌های کلان اقتصادی نشان می‌دهند که زمان آغاز رکود عقب افتاده است و در شرایط فعلی، پتانسیل بازآوری تورم و ادامه روند افزایش نرخ بهره وجود دارد.

رشد داریی‌های ریسکی در ماه ژانویه به‌دلیل وجود معامله‌گران در موقعیت‌های کوتاه (short) و خرید آنها با رشدهای بالای قیمتی و همچنین تمایل به بازگشت به میانگین در بلندمدت بوده است. بالا ماندن نرخ بانکی می‌تواند باعث استقبال بیشتری برای ارز دیحیتال از طرف شرکت‌هایی که به دنبال رشد خود هستند، شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان