واردات گوشت حرام به کشور حقیقت دارد؟

سازمان دامپزشکی اعلام کرد: واردات گوشت ذبح شده به صورت غیرشرعی به کشور کذب است.

واردات گوشت حرام به کشور حقیقت دارد؟

سازمان دامپزشکی اعلام کرد: واردات گوشت ذبح شده به صورت غیرشرعی به کشور کذب است.
به گزارش صفحه اقتصاد، سازمان دامپزشکی با صدور اطلاعیه‌ای در پی انتشار فیلمی از کشتار حرام و غیر بهداشتی در فضای مجازی اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد.
فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که فیلم منتشر شده از کشتار حرام و غیربهداشتی مربوط به سال 1398 است و بررسی انجام شده نشان می‌دهد نه تنها چنین محموله ای به هیچ عنوان وارد کشورمان ایران نشده است بلکه اساسا سازمان دامپزشکی کشور اجازه واردات لاشه منجمد را به داخل کشور نمی‌دهد.
نکته تاسف بار اینکه بر اساس بررسی صورت گرفته، این کلیپ از اساس و به طور کامل کذب بوده و هیچ مدارکی مبنی بر ورود آن به ایران موجود نیست.
لذا به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که در صورت خرید گوشت از مراکز تحت نظارت دامپزشکی و توجه به برچسب و مهر بهداشتی دامپزشکی ضرب شده بر روی لاشه گوشت دریافتی آن‌ها (هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ بهداشتی) هیچ خطری سلامت آنها را تهدید نمی‌کند.

همچنین از آنجا که بارها متخصصان حوزه علوم ارتباطات و رسانه در تمام جهان تشخیص اصالت برخی ویدیوها در فضای مجازی به لحاظ نداشتن هویت واقعی ناشر و منبع خبر را در استناد به صحت محتوای منتشر شده زیر سوال برده اند و نسبت به پذیرش آن و عواقب اجتماعی آن به دریافت کنندگان این دسته محتواهای دروغین هشدار داده اند.

لذا از هموطنان عزیزی که آرامش خود و خانواده و سایر هموطنان جامعه برای آنها ارزشمند است، استدعا داریم که از هرگونه بازنشر این ویدیوی تماما کذب که آن هم متعلق به سال 1398 بوده است و همچنین از بازنشر شتابزده سایر ویدیوهای مشابه که فاقد مرجع موثق یک رسانه با هویت مشخص و معتبر است جدا پرهیز کنند.

ضمن آنکه جهت احترام به آرامش خاطر شما هموطنان، سازمان دامپزشکی کشور پیگیری قضایی این اقدام غیراخلاقی که موجب تشویش اذهان عمومی مردم شریف کشورمان می‌شود را بر خود فرض دانسته و متعاقباً اقدامات انجام یافته به اطلاع خواهد رسید.

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان