صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

همه چیز درباره سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو + آدرس سامانه

توضیحاتی درباره سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو ویژه فروشندگان انواع خودرو و موتورسیکلت در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو + آدرس سامانه

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی خبرهایی مبنی بر راه اندازی سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو از زبان هادی خانی ، معاون فناوری‌ های مالیاتی سازمان امور مالیاتی در فضای مجازی منتشر شده است!

راه اندازی سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو در راستای اجرای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ که از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ لازم الاجرا شده است، صورت گرفته است. این سامانه شرایطی را فراهم می‌ سازد تا انتقال دهندگان انواع خودرو و موتورسیکلت بتوانند پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک یا ثبت انتقال، به پرداخت مالیات نقل و انتقال به صورت الکترونیکی اقدام کنند. در صورتی که انتقال دهندگان انواع خودرو و موتورسیکلت از پرداخت مالیات استنکاف نمایند، در هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی، از ارائه ی خدمات به ایشان و یا انتقال سند جلوگیری می‌ شود.

بد نیست بدانید در گذشته پس از نهایی شدن معاملات خودرو و انجام تعویض پلاک، خریدار و فروشنده بایستی در محضر جهت قطعی کردن سند خودرو حضور می یافتند و هزینه‌ ای را تحت عنوان هزینه ثبت معامله می پرداختند! بخش مهمی از این هزینه مربوط به مالیات نقل و انتقال خودرو بود. در حقیقت مالیات نقل و انتقال خودرو بایستی در مرحله آخر و در زمان قطعی شدن سند خودرو پرداخت می شد؛ اما در حال حاضر با راه اندازی این سامانه، فروشندگان انواع خودرو و موتورسیکلت قبل از تعویض پلاک یا خرید و فروش ماشین، نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو اقدام خواهند کرد!

در انتها لازم به بیان است این سامانه هم اکنون در استان سمنان به صورت آزمایشی اجرا شده است و در هفته‌ های آتی نیز در سراسر ایران به بهره برداری می‌ رسد. با ایجاد این سامانه، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک از طریق پنجره واحد مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir میسر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان