صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

همه چیز درباره تزوس اولین پلتفرم خوداصلاحگر در دنیای ارز دیجیتال + بررسی معایب و مزایا

توضیحاتی درباره ارز دیجیتال تزوس و همچنین معایب و مزایای این رمزارز دارای پلتفرم خوداصلاحگر در صفحه اقتصاد منتشر شد!

همه چیز درباره تزوس اولین پلتفرم خوداصلاحگر در دنیای ارز دیجیتال + بررسی معایب و مزایا

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره ارز دیجیتال تزوس خواهیم داشت و به بررسی معایب و مزایای این رمزارز خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید. ارز دیجیتال تزوس (Tezos) با نماد اختصاری XTZ در سال 2017 میلادی و توسط یک متخصص کامپیوتر به نام آرتور بریتمن (Arthur Breitman) به بازار ارزهای دیجیتال وارد شد!

در سال ۲۰۱۴ میلادی، آرتور بریتمن با نام مستعار L.M.Goodman، وایت پیپر تزوس را منتشر کرد! او در همان سال شرکتی به نام Dynamic Ledger Solutions را در ایالت دلاویر ایالات متحده آمریکا پایه گذاری نمود و خود مدیریت اجرایی آن را برعهده گرفت…

در جولای سال ۲۰۱۷ میلادی، ارز دیجیتال تزوس به عنوان یک پلتفرم غیر انحصاری، توزیع شده و خود اصلاحگر با عرضه اولیه ی خود، سرمایه ای به مبلغ ۲۳۲ میلیون دلار جذب کرد! اما طرح اولیه این رمزار بدین صورت بود که توکن ‌های عرضه اولیه بایستی به مشارکت‌ کنندگان تحویل داده شود و بلاکچین تزوس به‌ صورت یک نرم‌ افزار رایگان راه‌ اندازی شود و در اختیار کاربران خود قرار گیرد…

تمرکز پلتفرم تزوس بر روی ارائه‌ ی یک روش مشارکتی غیرمتمرکز می باشد که با استفاده از اجماع اثبات سهام به سهام ‌داران خود، اجازه اداره شبکه و هدایت آن را می دهد (امکان اختلال و دستکاری کردن آن توسط اشخاص ثالث وجود ندارد).

یکی از ویژگی های جالب توجه ارز دیجیتال تزوس، ویژگی خود اصلاحگر (Self-Amendment) بودن می باشد (اولین پلتفرم خوداصلاحگر در میان ارزهای دیجیتال)! این ویژگی به ارز دیجیتال تزوس این امکان را می‌ دهد تا بدون نیاز به فورک یا جدا شدن زنجیره‌ ها به دو بلاکچین متفاوت، تمام بروزرسانی‌ های مربوط به خود را انجام دهد! این ویژگی به این دلیل دارای اهمیت می باشد که می‌ تواند مانع از چند قسمت یا تکه تکه شدن جامعه ی خود گردد… همچنین می‌ تواند باعث عدم تغییر انگیزه و اهداف سهام‌ داران و سرانجام مختل شدن شبکه در طی گذر زمان باشد (همچنین کاهش اجرای بروزرسانی در پروتکل‌ ها و اجرای نوآوری‌ ها در آینده).

رمزارز تزوس از الگوریتم اجماع ثبات سهام استفاده می کند! و می توان گفت این مورد، تفاوت مهم آن با رمزارز اتریوم است. سهامداران رمزارز تزوس می توانند برای تغییرات دلخواه خود، رای ثبت کنند و بعد از به نتیجه رسیدن توافق کلی از سوی جمع، این تغییرات اعمال گردد. می توان گفت رمزارز تزوس یک هدف مشخص دارد و آن نیز اینکه دارندگان توکن ها بر سر همه چیز همچون بهبود پروتکل تصمیم واحد بگیرند.

توجه داشته باشید رمزارز تزوس استخراج نمی شود! زیرل توکن های آن برای تولید به استخراج نیازی ندارند. اما کسانی که این توکن را در اختیار خود دارند، برای شرکت در بخش اجماع اثبات سهام، یک پاداش دریافت خواهند کرد. به بیان ساده تر تزوس یک شبکه بلاکچین به حساب می آید که توکن دیجیتالی دارد، اما نمی توان آن را استخراج کرد! تنها کسانی که توکن های تزوس را داشته باشند می توانند در روند تایید شرط بندی شرکت نمایند و در ازای آن، پاداش بگیرند.

بی شک این سوال برای شما مطرح می شود که اگر توکن های تزوس قابل استخراج نیستند، پس امکان خریداری آن ها چگونه است؟ در پاسخ بایستی گفت با توجه به پشتیبانی شدن تزوس توسط چند صرافی معتبر، می توان آن را از صرافی ها خریداری کرد. صرافی هایی که می توان ارز دیجیتال تزوس را از آنها خریداری کرد، عبارت است از HitBTC ، io ، Coinone و Gatecoin.

اما در ادامه نیز این سوال پیش می آید که برای نگهداری از تزوس خود بایستی چه کرد؟ در پاسخ بایستی گفت از جمله کیف پول‌ هایی که از ارز دیجیتال تزوس پشتیبانی می کنند، می توان به تراست والت (Trust Wallet)، اتمیک والت (Atomic Wallet)، اکسودوس (Exodus)، گواردا (Guarda) و… اشاره کرد.

اما درباره آینده ارز دیجیتال تزوس بایستی گفت به نظر می‌ رسد که این ارز دیجیتال آینده‌ ای درخشان را در انتظار دارد (ارز دیجیتال XTZ راه درازی را پیش روی خود دارد)… قیمت توکن تزوس همانند دیگر ارزهای دیجیتال دائما در نوسان است؛ پس نمی توان یک قیمت ثابت برای آن در نظر گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان