محمدرضا زهره وندی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در گفتگو با صفحه اقتصاد:

هرگونه خطای راهبردی موجب افزایش حجم نقدینگی می‌شود

محمد رضا زهره وندی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در گفتگو با صفحه اقتصاد نرخ تورم گفت:هرگونه خطای راهبردی موجب افزایش حجم نقدینگی می‌شود

هرگونه خطای راهبردی موجب افزایش حجم نقدینگی می‌شود

محمد رضا زهره وندی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در گفتگو با صفحه اقتصاد درباره نرخ تورم گفت: متاسفانه نرخ تورم ما در چندماه گذشته بالای 40 درصد را داشته که چالش بزرگی در اقتصاد بشمار می آید و نباید به راحتی از این موضوع عبور کرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نگاه دقیقی به عملکرد اقتصادی دولت ها بیندازیم باید گفت نتوانستند مشکلات اقتصادی را با توجه به شعارهایی که می دادن حل و فصل کنند بلکه در پایان به کارنامه های دولت نگاه کنیم می بینیم به مشکلات نیز مشکل آفریدند. در این میان دولت سیزدهم میراث‌دار بزرگ‌ترین بحران‌ها بوده و باید از تحریم و چالش‌های ارزی تا شیوع بیماری کرونا و مشکلات مهم در بخش منابع آبی و انرژی را چاره‌جویی کند.

زهره وند تاکید کرد: دولت سیزدهم روزهای سختی را خواهد گذراند روزهایی که باید با دقت تمام تیم اقتصادیش بتواند مشکلات را حل و فصل کند به دلیل اینکه جامعه در تنگناهایی شدید مالی بسر می برد. تورم بالا حجم نقدینگی زیاد همه این موارد باعث شده سفره مردم نسبت به شش ماه قبل نیز کوچکتر شود. با توجه به وضعیت اقتصادی که داریم همچنین تنگنای مشکلات، هرگونه خطای راهبردی موجب افزایش حجم نقدینگی می‌شود و تورمی سرسام‌آور را برای آینده در پی خواهد داشت.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی درخصوص واحد تولید گفت: امروز همه به دنبال شناسایی واحدهای تولیدی هستند که به هر دلیل تعطیل شده‌اند اما آیا فعال شدن آن کارخانه‌ای که محصولش حتی در بازار داخلی هم مصرف‌کننده ندارد، با منابعی که ارزشمند و توأمان محدود هستند، منطقی خواهد بود؟ آیا می‌شود بدون شناسایی عوامل توقف فعالیت یک واحد تولیدی، برای راه‌اندازی مجدد آن اقدام کرد؟ دولت که تمام تلاش خود را برای تولیدات داخلی گذاشته است اول باید درباره این موضوعات راه چاره بیاندیشد بعد اقدامات و برنامه ریزی کند.

وی افزود: به صراحت می توانم عنوان کنم که ۶۰ درصد مشکلات اقتصادی فعلی به دلیل خود تحریمی های داخلی است و نمی توان همه مشکلات را به تحریم‌های خارجی نسبت داد. وقتی هیچ چیز سر جای خود نیست وقتی یک مدیری را بر سر کاری قرار می دهیم که نه رشته تحصیلی مرتبط دارد و نه تجربه ای در این کار دارد معلوم است چه اتفاقی قرار است بر سر این صنعت بیفتد.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان