ویدئو اختصاصی صفحه اقتصاد از طرح واردات خودرو

مشکلات طرح واردات خودرو چیسـت؟

در این ویدئو از صفحه اقتصاد گزارشی داریم از مشکلات طرح واردات خودرو که در زیر ازنظرتان می گذرد.مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:

مشکلات طرح واردات خودرو چیسـت؟
در این ویدئو از صفحه اقتصاد گزارشی داریم از مشکلات طرح واردات خودرو که در زیر ازنظرتان می گذرد.
مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یکی از مشکلاتی که درباره واردات خودرو مطرح می‌شود مشکل در تامین ارز آن است. اگر ارز را برای کالایی مانند خودرو اختصاص دهیم، از آنجا که سود بالایی دارد و بسیاری علاقه به انجام این کار نیز دارند، باید منابع ارزی زیادی در اختیار آنها قرار دهیم.

میرسیلم گفت: مشکل اینجاست که اصولا واردات برای خودروهای تشریفاتی و تجملی صورت می‌گیرد و خودروهایی وارد نمی‌شود که موردنیاز عامه مردم باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مشکل دیگر واردات خودرو اینجاست که این امر، مانع توسعه و رشد کیفیت محصولات داخلی می‌شود. از طرف دیگر هم تولیدکنندگان به جای تولید به سمت واردات سوق پیدا می‌کنند. او بیان کرد: باید سرمایه‌گذاری را به سمت ارتقای محصولات ایرانی ببریم و خودرو را رقابت‌پذیر کنیم، کیفیت را افزایش دهیم و حتی به اندازه‌ای رشد کند که بتوانیم تولیدات داخل را صادر کنیم. خودروسازان باید این‌کار را انجام دهند و اگر تاکنون این اتفاق نیفتاده باید تلاش خود را بیشتر کنند. در آخرین بررسی‌های طرح واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع واردات خودرو و کلیات این طرح شد.

گزارش: سیدحجت التجاء

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان