مرتضی افقه کارشناس اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد:

چیدمان اقتصادی دولت جدید سوال برانگیز است

مرتضی افقه کارشناس اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره چیدمان اقتصادی دولت سیزدهم گفت: اول این موضوع را اشاره کنم،

چیدمان اقتصادی دولت جدید سوال برانگیز است

مرتضی افقه کارشناس اقتصادی درباره افزایش ارز در دولت جدید تصریح کرد: شک نکنید که افزایش قیمت ارز خواهیم داشت. اگر در کوتاه مدت مشکل تحریم ها حل نشود. بدون تردیدی قیمت ارز و سایر کالاها زمینه افزایش دارند و حتی اگر سیاست های پولی و مالی که سیاست های تصنعی هستند، با آنها کنترل کنند مشکلات دیگری ایجاد می کنند.

مرتضی افقه کارشناس اقتصادی در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره چیدمان اقتصادی دولت سیزدهم گفت: اول این موضوع را اشاره کنم، فکر می کنند تیم اقتصادی محدود به رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصادی و دارایی است در حالی که از نظر من وزرایی که متولی امر تولید هستند یعنی بخش حقیقی و یا واقعی اقتصاد هستند. آنها وزرای اقتصادی اند یعنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهادکشاورزی، وزیر نفت، وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی است و حتی وزرای مربوط به زیرساخت هایی همچون انرژی از متولین اقتصاد به شمار می آیند.

وی ادامه داد: مجموعه اینها تیم اقتصادی دولت هستند ولیکن درباره توانمندی آنها بسیار تردید دارم. آقای کاظمی مدیریت سازمان برنامه را برعهده گرفته که اصلاً بک گراند تحصیلی وی اقتصاد نیست و مهندس صنایع است و آقای مخبر بیشتر تاکید بر اقتصاد دارد در حالی که تحصیلات اقتصادی ندارد. همچنین وزیر اقتصاد بسیار کم تجربه است و سابقه اجرایی نداشته است.

افقه با اشاره به افزایش قیمت ارز در دولت رییسی گفت: شک نکنید که افزایش قیمت ارز خواهیم داشت. اگر در کوتاه مدت مشکل تحریم ها حل نشود. بدون تردیدی قیمت ارز و سایر کالاها زمینه افزایش دارند و حتی اگر سیاست های پولی و مالی که سیاست های تصنعی هستند، با آنها کنترل کنند مشکلات دیگری ایجاد می کنند. مثلاً بخواهند با سیاست های پولی در شرایطی که تولید افزایش نمی یابد تورم را کنترل کنند از سوی دیگر به گسترش رکود کمک می کنند. بنابراین اگر مشکل را نتوانند حل کنند شاهد بی ثباتی قیمت ها و هم افزایش قیمت ها هستیم.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان