مدیرعامل شرکت آرتا صنعت آرسن تاکیدکرد:

آرتا صنعت آرسن- صفحه اقتصاد- عمان- عراق- سوریه-بازارهای صادراتی-خاورمیانه-سال آینده-

مدیرعامل شرکت آرتا صنعت آرسن با اشاره به اینکه به‌طور قطع  مهمترین هدف‌ شرکت ما  در  سال آینده، صادرات به کشورهای عمان، عراق و سوریه خواهد بود

آرتا صنعت آرسن- صفحه اقتصاد- عمان- عراق- سوریه-بازارهای صادراتی-خاورمیانه-سال آینده-

مدیرعامل شرکت آرتا صنعت آرسن با اشاره به اینکه به‌طور قطع مهمترین هدف‌ شرکت ما در سال آینده، صادرات به کشورهای عمان، عراق و سوریه خواهد بود،گفت: با توجه به تعداد زیاد پالایشگاه و مناطق نفتی در خاورمیانه می‌توان بازار هدف مناسبی را در کشورهای اطراف ایران متصور بود.

مهندس مهدی کاظمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صفحه اقتصاد، با بیان اینکه شرکت آرتا صنعت آرسن در سال 1392 و پس از شدت گرفتن تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی با هدف بومی‌سازی سیستم‌های آب‌بندی در تجهیزات دوار و رفع نیاز پمپ‌سازان داخلی توسط گروهی از جوانان دلسوز تاسیس شد، گفت: این شرکت به سرعت توانست به جایگاه بالایی در این صنعت دست پیدا کند و در این سال‌‎ها همواره سعی کرده خود را در کنار مشتریان قرار داده و با رعایت انصاف و دلسوزی نسبت به تجهیزات آنان از رفتار فروشندگی فاصله گرفته و برای مشتریان مانند مشاور و رهنما است.

وی افزود: اگر بخواهیم صرفا در تجهیزات غیرحساس خودکفا باشیم آن هم نه به‌طور کامل، باید نمره قبولی به صنعت کشور داد، ولی اگر معیارها کمی سختگیرانه‌تر بوده و سنجش در تجهیزات حساس‌تر باشد، به طور قطع زیرساخت‌های لازم فراهم نیست. متاسفانه یکی از دلایل عدم رشد و توسعه شرکت‌های ایرانی این است که مطابق با علم روز حرکت نمی‌کنند که وقوع این اتفاق موجب عقب‌ماندگی آنها شده است. جذب نیروی انسانی ایرانی در شرکت‌های خارجی برای کشور ما باید به کمترین میزان ممکن برسد، زیرا کشورمان ظرفیت بالایی در رشد و توسعه صنایع نفتی و گازی دارد که این امر همراه با همت و تلاش متخصصان ایرانی رقم خواهد خورد.

کاظمی تصریح‌کرد: صنعت پمپ و آب‌بندی نسبت به گذشته شرایط بسیار بهتری دارد. اعتماد و نگاه والای بعضی مدیران و توفیق اجباری تحریم که دیگر مدیران را مجبور به پذیرش استفاده از تولیدات سازندگان داخلی کرد، موجب شد تا صنعت کشور در تجهیزات نفت پیشرفت چشمگیری داشته و نسبت به تمامی کشورهای خاورمیانه پیشرو باشد. البته در دهه ۷۰ شمسی پس از مطالعاتی که در وزارت نفت انجام شد، سازندگانی از درون کمیته‌های تشکیل شده در تجهیزات نفت‌ و گاز بیرون آمد که در صنایع نفتی و گازی کشور پیشرو بودند. متاسفانه این شرکت‌ها علی‌رغم آن‌که در آن سالها نزدیک به قیمت محصول خارجی محصول خود را به‌صورت انحصار به مجموعه نفت عرضه می‌کردند، اما هیچ‌گاه سرمایه‌گذاری در دانش، تحقیق و توسعه را در دستور کار خود قرار ندادند که این اتفاق موجب شد برخلاف رفع نیاز از خارج، هم‌اکنون نتوانیم در شرایط فشار، دماهای بالا و موقعیت بحرانی محصول با کیفیتی ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت آرتا صنعت آرسن

مدیرعامل شرکت آرتا صنعت آرسن

مدیرعامل شرکت آرتا صنعت آرسن تاکید کرد: با توجه به تعداد زیاد پالایشگاه و مناطق نفتی در خاورمیانه می‌توان بازار هدف مناسبی را در کشورهای اطراف ایران متصور بود که متاسفانه با وجود تحریم‌ها دست کشورمان در بسیاری از موارد از بازار این کشورهای همسایه کوتاه است. با وجود شرکت‌های خوب ایرانی، هم‌اکنون پس از چین شاهد آن هستیم کشورهای ترکیه و هند فعالیت‌های بسیار خوبی در این بازارها دارند. حتی در مواردی سهل‌انگاری عمدی یا سهوی برخی از عزیزان موجب شده است تا این کشورها در بازار داخلی نیز رخنه کرده و به نوعی شرایط را برای تولیدکنندگان و شرکت‌های ایرانی دشوار کنند. بنده امیدوار هستم در آینده نه‌ چندان‌دور این روند به طور کل تغییر کند تا شاهد رشد و شکوفایی محصولات ایرانی در بازارهای کشورهای همسایه باشیم که به طور قطع همراه با ارزآوری برای کشورمان خواهد بود.

کاظمی گفت: اگر بخواهیم ۳ قسمت مواد خام اولیه، ماشین‌آلات و دانش را مولفه‌های مهم در تولید محصول با کیفیت بدانیم، در 2 قسمت اول، بزرگترین چالش خارجی وجود تحریم است که باعث جلوگیری ورود تکنولوژی روز به کشور شده، اما چالش‌های داخلی قوانین سختگیرانه آنقدر زیاد است که تولیدکننده را دچار روزمرگی و فرسودگی می‌کند. تولیدکننده داخلی هر روز باید به‌جای ارتقای کیفیت محصول درگیر بورکراسی‌های اداری سخت‌گیرانه و وصول مطالبات معوقه خود باشد. از بزرگترین چالش‌های داخلی به‌ صورت تیتروار می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد که شامل حمل‌ و نقل خارجی و گمرکات، ترانسفر مالی ارزی، نوسانات شدید ارزی، کمبود نقدینگی، تضامین بانکی مناقصات، مطالبات معوقه مجتمع‌های تولیدی دولتی، قوانین سخت‌گیرانه بیمه، قوانین سخت‌گیرانه شهرداری و عوارض آن و قوانین سخت‌گیرانه اداره دارایی به خصوص مالیات است.

مدیرعامل شرکت آرتا صنعت آرسن تاکید‌ کرد: خوشبختانه شرکت آرسن با برخورداری از دانش فنی طراحی لازم، توانسته با پمپ‌سازان داخلی همکاری مناسبی نیز داشته باشد، این همکاری موجب شده است تا آبندهای مکانیکی شرکت ما به تمامی مجتمع‌های ایران وارد شده و آینده بسیار خوبی از فروش قطعات یدکی داشته باشند. همچنین با امضای چندین سند همکاری و قرادادهای سالیانه به مجتمع‌های پالایشگاهای و پتروشیمی، بازار فروش شرکت آرسن بزرگتر شده است. در حوزه صادرات، این شرکت سال جدید را با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز خواهد کرد و به طور قطع از مهمترین هدف‌های ما در این سال صادرات به کشورهای عمان، عراق و سوریه خواهد بود.

گفتگو: احمدرضا صباغی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان